Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Vi har också mycket LesMills, men framförallt är jag lite rädd att yinyogan ska dras ned på. Det står i infobrevet att allt ska fortsätta som vanligt men man vet ju aldrig. Men är det där det lite konstiga bokningssystemet är? Funkar det bättre nu?
(Tack @Mineur för taggen också!)
Är ni många som vill ha kvar den, och det är ett populärt pass, så är de ju dumma om de tar bort det.
Men om det skulle komma fram något om det så kan man ju som medlem alltid säga sitt och hoppas på det bästa.

Jo, de har ju "poängsystem" så man kan boka ett visst antal pass beroende på vilken "nivå" man är.
De räknar på att man kan boka ett pass om dagen typ (7 pass på 7 dagar om man är på typ basnivå, sen 10 pass på 10 dagar och så 14 pass på 14 dagar om man är VIP...) och det systemet är ju hemskt mot nya medlemmar som vill komma med på populära pass :eek:
Våra mest populära (Bodyjam t.ex.) är man bara garanterad plats om man är vip och kan boka 2 veckor i förväg typ. Annars får man boka så fort man kan, och hoppas på det bästa :eek:
(Sen får man förvisso förmåner för varje nivå osv så helt illa är det ju inte , men just det med bokning stör mig, och många fler, enormt)

Det enda jag kan säga är ju att det troligtvis kommer bli väldigt rörigt i början innan allt faller på plats och man kommer in i rutiner (såväl personal som instruktörer och medlemmar) så man får nog ha en stor dos tålamod i början, och en det en chans ändå :)
 
Jag tragglar på här också! Efter min tuffa period efter sommaren med två månader lång sjuka, och sedan ett stressigt oktober så börjar jag komma på banan igen. Jag har gått upp lite i vikt men är fortfarande stark, så målet fram till jul är väl att tighta till mig lite igen och komma tillbaka fullt ut med styrkan.

Det är ju förbaskat vad snabbt man tappar styrka :nailbiting: När jag körde första riktiga passet igen för två veckor sedan så kände jag mig som en spagetti. I princip all styrka från sommaren var borta. Men också - vad snabbt den kommer tillbaka om man varit vältränad nyligen. Två veckor senare och jag känner mig nästan dubbelt så stark. Muskler börjar "poppa" lite här och var. Känns kul, och nu när jag kommit ikapp i livet igen så har jag gott om tid för att göra november till en riktig träningsmånad :heart
 
Gaah, försöker samla kraft till att sticka ut och springa intervaller... Steg 1 byta om, steg 2 gå ut genom dörren. Nu har jag skrivit det här så jag lär genomföra det nu också :idea:

Kör kör!!! Och skriv om hur det gick här sen!!

Jag ska dra till stallet o promenera fem km med hästskrället! :bump:
 
Är ni många som vill ha kvar den, och det är ett populärt pass, så är de ju dumma om de tar bort det.
Men om det skulle komma fram något om det så kan man ju som medlem alltid säga sitt och hoppas på det bästa.

Jo, de har ju "poängsystem" så man kan boka ett visst antal pass beroende på vilken "nivå" man är.
De räknar på att man kan boka ett pass om dagen typ (7 pass på 7 dagar om man är på typ basnivå, sen 10 pass på 10 dagar och så 14 pass på 14 dagar om man är VIP...) och det systemet är ju hemskt mot nya medlemmar som vill komma med på populära pass :eek:
Våra mest populära (Bodyjam t.ex.) är man bara garanterad plats om man är vip och kan boka 2 veckor i förväg typ. Annars får man boka så fort man kan, och hoppas på det bästa :eek:
(Sen får man förvisso förmåner för varje nivå osv så helt illa är det ju inte , men just det med bokning stör mig, och många fler, enormt)

Det enda jag kan säga är ju att det troligtvis kommer bli väldigt rörigt i början innan allt faller på plats och man kommer in i rutiner (såväl personal som instruktörer och medlemmar) så man får nog ha en stor dos tålamod i början, och en det en chans ändå :)
Tack för att du lugnar mig:) och instruktören idag sa att det ju är dom och vi som stället, vad som står på dörren spelar ingen roll. Så nu känns det lite bättre :)
 
Jag hade helt okej träningsvärk i morse, så när en vän frågade om vi skulle köra på FT-passet nu ikväll var jag på. Kände mig riktigt smidig och tänkte att det går väl bra, shit tjena :p FT år ju rätt vidrigt i vanliga fall också och idag var jag slut redan efter uppvärmningen. Typ det sista vi gjorde var att ligga i sidplanka och vifta det övre benet i åttor. Mina ben vägrade dock att ens lyfta en enda millimeter från golvet :laugh:
 
Tack för att du lugnar mig:) och instruktören idag sa att det ju är dom och vi som stället, vad som står på dörren spelar ingen roll. Så nu känns det lite bättre :)
Vad skönt :)

Det blidde Bodypump för mig idag, det känns bra (trots ungefär totalt 150 knäböjs eller något...sjukgymnasten hade la sagt 2x10 om jag hade frågat henne :o ) och imorgon blir det lite Attackflax :D

Blev dock lite "oroad" när Bp-instruktören sa att skivan för Bodyjam 70 satt i stereon, troligtvis sen igår även om vi körde den rullande releasen nu, Byter de tillbaka till 70 (eller ännu hellre "Hiphop-specialen" som den instruktören satte ihop alldeles själv :eek:) så finns det inte en chans i h-vetet att jag går ut självmant :eek:
Men då är det bara hon som byter så då blir det ändå "bara" lördagar för mig...på gott och ont.
 
Tack för pepp @westernsuzie ! :)

Sagt och gjort, nu har jag sprungit intervaller! Kallt ute men skönt när jag kom igång. Var ute ca 40 minuter totalt, sprang ett intervallblock med 10x1 minut snabbt, 30 sekunder gåvila mellan varje. Försökte hålla jämnt tempo genom alla intervaller. Känner mig supernöjd :)

Bra jobbat!!!!!! Brukar alltid kännas sååå bra när man väl kommer ut, hur motigt det än känns innan :)
Jag traskade vanliga tisdagsrundab på 5km med hästskrället i mörkret. Gick bra och såg många stjärnor :up:
 
Här blev det (planerad) vilodag igår. Mest nöjd med att jag lyckades få på shettisen grimman igen, vi har haft hemska problem med att få tag på honom och i måndags efter promenaden råkade min syster släppa ut honom utan. Men jag lyckades lura honom.
 
Började dagen igår med promenad med hunden. Sen efter att jag lämnat barn på dagis, hämtat lite grejer och fått nya torkarblad styrde jag bilen mot Göteborg och arkitektmässan :) Det var roligt att vara där och träffa mina kollegor. Eftersom bolaget är uppbyggt som det är så ses vi bara några ggr per år så vi har väldigt trevligt de ggr vi gör det. Blev shuffleboard och några öl på hotellet innan vi tog kvällen. Idag ska jag jobba en liten stund på rummet nu på morgonen innan jag går tillbaka till mässan. Åker hem någon gång efter lunch :) Hoppas på att hinna träffa ungarna innan dom åker till farmor och farfar ikväll.
 
Inte helt fel ta en massage dagen efter ett träningspass. Känner av lite träningsvärk men den är helt ok mer som att "ok den muskeln fick lite mer träning tydligen"
I morgon blir det CT-pass och spinning HIT och jag har redan lätt ångest inför det :rofl:
 
Tänkte ta en långpromenad nu på fm men tänkte inte och satte igång äppelgelé kok istället. Så nu är det inte lönt att gåninnan dottern kommer från skolan. Såå vi får senom hon vill följa med eller ommjag får göra dubbla yoga pass ikväll istället.
 
Idag har jag tränat för första gången på länge! :banana: Kändes så bra att vara igång igen!
Jag vill ju dock variera med utomhusträning men vad ska man ha för skor på sig nu när det inte är snö eller is, men hårt och ev risk för halka?? Vill helst inte ha nått med broddar..
 
Idag är jag ledig, och det blev en timmes ridning tillsammans med ponny. Lite mer kanske. Mamma hade katterna under tiden (hönsig matte som inte vill att de ska behöva vara själva hela tiden nu i början), och hon hade inte tid att vara här resten av dagen, så det fick räcka med en häst idag. Dagens motion för övrigt blev dammsugning av hela huset. Huset är jättestort (alldeles för stort för en ensam asocial människa med två katter egentligen, men jag bor ju mest här för att det är så himla praktiskt med djur och jag är verkligen ingen som skulle palla stan/lägenhet i längden), så det är definitivt motion att dra runt dammsugaren i alla rum.
 
När man laddar upp för minst 6km promenad i rask tempo och blir paniskt kissnödig efter 1km. Dessutom har jag fött barn för inte så länge sen (om man jämför med hur långt livet är :angel:) så förmågan att hålla sig är inte som har varit. Det var bara att ge upp och vända hem. Blev i alla fall en runda på 3km.
 
Jag hade helt okej träningsvärk i morse, så när en vän frågade om vi skulle köra på FT-passet nu ikväll var jag på. Kände mig riktigt smidig och tänkte att det går väl bra, shit tjena :p FT år ju rätt vidrigt i vanliga fall också och idag var jag slut redan efter uppvärmningen. Typ det sista vi gjorde var att ligga i sidplanka och vifta det övre benet i åttor. Mina ben vägrade dock att ens lyfta en enda millimeter från golvet :laugh:
Vad är FT? :)

Idag är jag ledig, och det blev en timmes ridning tillsammans med ponny. Lite mer kanske. Mamma hade katterna under tiden (hönsig matte som inte vill att de ska behöva vara själva hela tiden nu i början), och hon hade inte tid att vara här resten av dagen, så det fick räcka med en häst idag. Dagens motion för övrigt blev dammsugning av hela huset. Huset är jättestort (alldeles för stort för en ensam asocial människa med två katter egentligen, men jag bor ju mest här för att det är så himla praktiskt med djur och jag är verkligen ingen som skulle palla stan/lägenhet i längden), så det är definitivt motion att dra runt dammsugaren i alla rum.
Så mysigt med både kattungar och nytt boende! Måste vara härligt att bo så nära hästarna också! Grattis :)

När man laddar upp för minst 6km promenad i rask tempo och blir paniskt kissnödig efter 1km. Dessutom har jag fött barn för inte så länge sen (om man jämför med hur långt livet är :angel:) så förmågan att hålla sig är inte som har varit. Det var bara att ge upp och vända hem. Blev i alla fall en runda på 3km.
Nämen åh, så störigt! En annan fick gå hem från gymmet i förtid häromdagen för att jag blev så hungrig :o:angel:
 
Så mysigt med både kattungar och nytt boende! Måste vara härligt att bo så nära hästarna också! Grattis :)

Tack. :D
Det blev milt igen så hästarna fick stanna ute några nätter till, men bara att byta om och gå rätt ut när man ska rida är jätteskönt. Och att se dem från sovrummet. :love: Jag har velat ha det här huset sen högstadiet typ (när det var till salu första gången) så det är verkligen a dream comes true.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 485
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 056
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 302
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 354
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp