Träning på vintern

S

Saeves

Jag har ganska nyligen tagit över en 6 årig Tervueren.
Han kan ganska mycket överlag, men jag är ganska bortkommen då det är min första hund:o.
Vi har börjat spåra endel men på låg nivå då jag själv behöver lära mig och dessutom lära mig hur han beter sig.
Min fråga: Nu när snön kommer, vad för bra övningar kan jag sysselsätta honom med istället för spår?

Ni får ursäkta om min fråga är dum men frågar man aldrig något så lär man sig aldrig något nytt heller ;)
 
Sv: Träning på vintern

Kul med Belgare, har också en!

Lydnad? Har du några tävlingsambitioner? Dom flesta brukshundsklubbar har ju öppenträning en gång i veckan med platsliggning och lydnadsträning, dessutom brukar det vara skott också!
Spåret är ju bara en del av brukset!

Uppletande? Alltså där hunden letar efter föremål, t ex vante, plånbok osv?

Spåra på svårare ställen där det är skottat? (Parkeringar t ex, asfalt är ju lite krångligare för hunden att spåra på än t ex mossa.)

Vad har du tänkt att använda hunden till?
 
Sv: Träning på vintern

Jag har inga som helst planer på att tävla då jag vet att jag skulle bli alldeles för nervös och riktigt utsöndra det till honom.. Men lydnad kör vi väl litegrann med men mest när vi är ute på promenader så det är ju en idé.

Förra ägaren säger att han är skotträdd men det är i ärlighetens namn inget jag märkt av ännu..

Att spåra där det är skottat är inget jag tänkt på, tack för idén :idea:

Uppletande samt rapport kör vi också en del med (glömde skriva det), men uppletandet är ju något vi skulle kunna utveckla då vi inte jobbat så mycket med det ännu :).

Jag har egentligen inga speciella planer med honom, vill bara att vi ska ha roligt tillsammans och det är ju en hund som behöver jobba så det lär väl innehålla en hel del sådant :)

Jag har aldrig tidigare förstått vilken härlig känsla det är att exempelvis spåra med hunden och verkligen få se dem arbeta och stortrivas med det, men gud så underbart det är:love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 264
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 141
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp