Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Hehe, avslappnad är bara förnamnet! Ingenting kan stressa upp honom, han tar allt med ro. Ibland kan han bli lite arabig och showa till det om det händer något spännande utanför hagen, men han är hur lugn som helst under ridning...

Välmusklad... och välgödd:angel: Är så skönt att kunna börja träna ordentligt nu när han växt till sig, rids 3 av 4 dagar, och varvar uteritter och träning på bana med konditionsträning på en travbana i närheten... Och nu även lite hoppning:)

Hur går det med Silver? Inga bilder än;)?
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Det går jättebra med Silver! Han är så rolig att rida, hur snäll som helst :) Slängde upp min pojkvän som aldrig ridit på honom i förrgår och det gick hur bra som helst :D Grymt snäll att rida men han har lite grejer för sig på backen typ när man ska sadla osv. Men jag hoppas att det försvinner nu när det blir hantering varje dag. Det är ju inte så jättebra för en häst som är så hård i huvudet att bara vila hela tiden. Han är redan otroligt mycket trevligare att hantera och kommer galopperandes i hagen varje gång det är dax för ridning :)

Nu blir det kiropraktorbesök i veckan och så ska han masseras veckan därpå och sen ska jag börja jogga honom lite.

Ridbilder kommer!! :laugh:;)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Alltså, det har ju gått bra alla år tills den gången hästen skulle få en penicillininjektion och bara exploderade trots att han fått lugnande. Så vi har väl alltid gjort "som vanligt", nu vet jag dock inte hur vi ska lösa det... På kliniken brukar det ju dock finnas lite mer folk som kan hjälpa till, när vi har försökt hemma så har det ju bara varit jag och veterinären.

ajdå, tja de kan ju "snea" på lugnande, och penicilin brukar vara ganska "segt" att få in + grövre kanyl...

finns det ingen annan än distriktarn som åker ut?
 
Sv: Träning & Tävling 2010

kl

Sitter och lusläser regelboken på jobbet... Är det bara jag som stör mig ganska friskt på alla fel- och särskrivningar i wras regelbok? Ingen är perfekt, och jag har full förståelse för att folk har svårt att stava (speciellt med en dyslektiker till mor) men är det ingen som korrekturläser det som skrivs? Känns inte vidare seriöst med en regelbok där ordet Tempoväx-lingar står med... Eller är jag överkänslig? :D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Känns lite som om den är en produkt av google translator;)

Jag har flera gånger frågat mig vad som menas i regelboken, den är lite motsägelsefull i vissa avseenden, och domarna dömer lite annorlunda har jag märkt...
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jag håller med! Tycker de kunde anställa mig som korrekturläsare, jag är ju arbetslös nu för tiden har jag hört... :p
 
Sv: Träning & Tävling 2010

vad brukar det inom western vara för avstånd mellan bommarna i respektive gångart?

(är det galopp på Dnivån? i trail)

i western riding var man ensam inne på banan va? (blandar ihop med pleasure)
ingår det rena galoppombyten där redan på D-nivån? hur många och vad mer i en D-klass?
*försökt hitta mönstrena på nätet men hittar inte, i vanlig dressyr kan man ju hitta programmen på nätet*

Har inte exakta mått på avstånd mellan bommar, men jag har för mig att det är ungefär 50 cm i skritt, 1 m i trav och 2 m i galopp

Det är galopp på D-nivå i trail. (Det ingår galopp i alla westerngrenar, det är bara om man på tävlingen har skritt och trav-klasser som det inte är med galopp)

I Western Riding är man ensam på banan och det är galoppombyten i mönstret, men det är helt ok att göra enkla (gå ned i trav emellan) på D-nivå, men man får naturligtvis poängavdrag. Det finns ett mönster helt utan byten, men det kanske används mer på E-nivå numera?

Mönstren finns ju i regelboken, men googla på olika mönster, ibland har klubbar lagt ut mönster på sina resp. hemsidor innan tävling och har man tur kan man hitta något där!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

KL

Tjoho, vi har varit på våran första kosse-träning! Det var KUL! :banana:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Haha! Om reining är förspel, va fan är pleasure?? Lekis typ :devil:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Idag kom jag äntligen iväg på träning med Cuben. Har lagt så mycket energi på att träna min bonushäst hela våren/sommaren att jag inte ens kommit iväg en enda gång med Cuben. Men i morse åkte vi hem till min tränare för vårat första riktigt träningspass:banana:

Och det gick skiiitbra:bump: Fick mycket beröm, både jag och hästen, och jag fick bekräftelse på att vi är på rätt väg. Var en riktig kick för självförtroendet, är så sugen på att jobba vidare med träningen nu!

By the way, vi mätte honom idag... 160 cm:eek::p Han har blivit en stooor pojke...
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Skyller på att jag satt på min häst och kunde sålunda inte fota LillMalin, och vice versa! :D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Idag kom jag äntligen iväg på träning med Cuben. Har lagt så mycket energi på att träna min bonushäst hela våren/sommaren att jag inte ens kommit iväg en enda gång med Cuben. Men i morse åkte vi hem till min tränare för vårat första riktigt träningspass:banana:

Och det gick skiiitbra:bump: Fick mycket beröm, både jag och hästen, och jag fick bekräftelse på att vi är på rätt väg. Var en riktig kick för självförtroendet, är så sugen på att jobba vidare med träningen nu!

By the way, vi mätte honom idag... 160 cm:eek::p Han har blivit en stooor pojke...

Härligt!! Det är så roligt att komma iväg och få inspiration! :)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Skyller på att jag satt på min häst och kunde sålunda inte fota LillMalin, och vice versa! :D

Aa, fast nästa gång kan vi faktiskt ta med en kamera. Jag menar, så länge det inte är en hel hjord på banan är det rätt mycket dötid :)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Det ska ni absolut göra! Så lovar jag att se till att någon fotar när jag och min kompis leker med kossorna här hemma:D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Deal! :laugh:

Jag och Liona fick börja fenca (hur 17 stavar man det på svenska... Fencing böjt till dåtid och försvenskat.. haha jaa whatevvah!) Det satte verkligen mina nerver på prov. Jag som är både feg för kossor och fart, bra kombination ;) Med lite träning och mycket övertalning kan det hända att jag startar en boxingklass på Axvalla i september.. Redan nervös :eek:

Åh, sen måste jag få säga att jag och Liona gjorde byten i vart 3:e på åkern i lördags. Då blev jag stolt!! :o:D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Tack för svaren!!! misstänkte att dte var så att man hade kortare avstånd i western än dress/hopp (på gott och ont :cool:) får testa och träna på dem.

nu kan iaf båda pollarna rygga i L och vända runt i fyrkant, dock en fråga till där, ska de "bara" vända runt och inte slå i bommar elelr ska det vara korrekt bakdels eller framdelsvändning?
 
Sv: Träning & Tävling 2010

nu kan iaf båda pollarna rygga i L och vända runt i fyrkant, dock en fråga till där, ska de "bara" vända runt och inte slå i bommar elelr ska det vara korrekt bakdels eller framdelsvändning?

De ska bara vända runt, så enkelt som möjligt. Tänk yttepytteliten volt. Att ställa hästen åt det håll du vänder brukar vara bra.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Härligt när man får bekräftelse på att man gör rätt :laugh: 160 cm!! Det blir ju en jättehäst!! :p


Nu har jag antligen fått börja trava på Silver och han sköter sig sååå bra :laugh: En fröjd att rida och han blir bättre på backen hela tiden så jag börjar tro att jag har en riktigt bra häst i min ägo :laugh:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Krumben
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 116
Senast: Tilly_85
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 683
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp