Bukefalos 28 år!

Träningsplatser

peace

Trådstartare
Var tränar ni mest? Jag skulle behöva få tummen loss och börja träna på alla möjliga ställen, förutom här hemma och på klubben.Har vid ett tillfälle tränat utanför ett köpcentra, men då var vi ett par stycken,känner mig "dum" att åka dit själv..Har ni ngr tips och var är det "konstigase" ställe ni tränat på?
 
Sv: Träningsplatser

Jag tränar i en väldigt välbesökt park som har mkt öppna ytor (består huvudsakligen av fotbollsplanar med en gång/cykelväg runt). Lite trångt ibland men man passar på att göra mer platskrävande saker då det regnar (= går från proppfullt med folk och hundar till i princip stendött)
 
Sv: Träningsplatser

Jag tränar var helst jag får lust. Ska jag gå en promenad där jag inte brukar gå så hänger ryggsäcken med träningsgrejor i på ryggen. För vart som helst kan det ju finnas inbjudande platser att träna på. Olika platser är jättebra att träna störning på,

Ska tex ner på stan o träna koncentration någon gång har jag sagt för vart kan man få mer ´störning? eller varför inte tågstationen.
 
Sv: Träningsplatser

Oj, brandstationen vid Victoria i Uppsala, upp i tornen och stegbilen. Ruinstaden och kloakerna och omkullvälta tåget i Rosersberg. Nedlagda kodakfabrikens källare mot Viksjö till, lekplatsen utanför Heron City, inne i servicetunnlarna på Hakungekrossen, rundbalslagret vid Ballast, Kungens Kurva...
 
Sv: Träningsplatser

Men du MÅSTE säga till nästa gång du tar till Kungens Kurva. Det är ju skitnära oss.

TS, jag tränar för det mesta på klubben/klubbar men är jag hemma blir det på gräsmattan utanför lägenheterna.
 
Sv: Träningsplatser

Brukar nyttja en stor nerlagd skola. Där finns gräsplaner, grusplaner, asfaltsplaner, busksnår och jag vet inte allt - ett lugnt litet träningsparadis för alla de gånger man inte orkar köra hela vägen ut till klubben (har ca en mil dit)
Kallar det för min 'park' och jag är i regel själv där, polisen tränar sina hundar där ibland annars är det helt öde och väldigt bra om man vill pyssla med spår.
 
Sv: Träningsplatser

Vad gäller när man vill träna i Rosersberg? För "hundar år sedan" var det ju statligt och då kunde man åka dit lite som man ville. Men nu är det väl i privat/förenings-regi?
Pris?
Vem kontaktar man?

Vad innebär träning vid Brandstationen vid Viktoria i Uppsala?
Är det något som man kan göra som privatperson?
Har de - som vissa andra brandstationer - "rök-gångar" som man kan få träna i?

/Swat
 
Sv: Träningsplatser

Jag tränar mest på hundklubben, men när jag inte kan ta mig ut dit tränar jag på Garisonsområdet här i Skövde med alla mysiga militärpojkar springandes runt mig:angel::d Jag har även en hyfsad innergård där jag brukar hålla till.
 
Sv: Träningsplatser

Brukar nyttja en stor nerlagd skola. Där finns gräsplaner, grusplaner, asfaltsplaner, busksnår och jag vet inte allt - ett lugnt litet träningsparadis för alla de gånger man inte orkar köra hela vägen ut till klubben (har ca en mil dit)
Kallar det för min 'park' och jag är i regel själv där, polisen tränar sina hundar där ibland annars är det helt öde och väldigt bra om man vill pyssla med spår.

Åh, det hade jag med velat ha!
 
Sv: Träningsplatser

Jag brukar träna hemma på gården(har stora gräsmattor). Vi bor granne med ett dagis(bara nät emellan) så där får man lite störning;).

Annars brukar vi träna i en liten "park" 30 sek från huset. Vid hembyggds gården finns det bra gräsmattor att träna på oxå.

"Klubben"(en agilityplan) ligger i prinsip på skolagården:cool:, jätte bra med alla ungar som klättrar på agility hindrena. Men det är ändå bra för det blir ju lite störning med barnen:)
 
Sv: Träningsplatser

Jag har 5 min gångväg till hundklubben och skogen där vi spårar, så jag brukar mest hålla mig där. Känner jag mig lat brukar jag träna på gräsmattan här hemma.

Men är jag bortrest tar jag vilken liten gräsplätt som helst och tränar lite linförighet. Platsliggning brukar jag träna utanför mataffärer och vid lekplatser t ex.
 
Sv: Träningsplatser

Vad gäller när man vill träna i Rosersberg? För "hundar år sedan" var det ju statligt och då kunde man åka dit lite som man ville. Men nu är det väl i privat/förenings-regi?
Pris?
Vem kontaktar man?

Vad innebär träning vid Brandstationen vid Viktoria i Uppsala?
Är det något som man kan göra som privatperson?
Har de - som vissa andra brandstationer - "rök-gångar" som man kan få träna i?

/Swat

Jag har ju bara tränat där (båda ställena) med srhf så jag vet inte vad det kostar för privatperson, för oss var det gratis. Kolla shrf.se om det finns någon kontaktperson. Det finns rökgångar på viktoria, och även tex på Attunda träningsfält bakom Ikea Barkarby, men även där skulle jag höra efter via räddningsföreningen.
 
Sv: Träningsplatser

*stal en knapp*

Jag brukade trana pa ett industriomrade, oftast ganska sent pa kvallen da jag sjalv ar lite halvt om halvt folkskygg. Bade jag o jycken gillade industriomradet, konstiga ljud, lite rok da och da, en o annan lastbil, smastigar, saker att hoppa upp pa och ner for... fore/efter .. ja.. vi "lek-tranade" mkt.

Annars tranade vi pa torget da och da, fotbollsplaner, ute i skogen, pa div. akrar. Tagstationer och, faktiskt, pa taget. Berodde mkt pa hur mitt eget huvud var for stunden, men han var lika pa't oavsett om vi var pa torget eller i skogen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 258
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Stergo
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 787
Senast: Pilot
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 435
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp