Träns med Remont!! * Bilder*

Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

139_133346562.jpg

Mitt remontträns från Henri de Rivel, dock flätade jag över pannbandet, eftersom det var så tråkigt ;)
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Detdär ditt bruna var riktigt snyggt ju!

Jag har en gammal remont-nosgrimma till min pålle, som jag inte använder särskilt ofta, men tycker han klär rätt bra i det! Ingen aning om vad det är för märke eller varifrån det kommer, för jag hittade det i gamla "stallgömmor" och putsade upp det hårda och smutsiga lädret! :laugh: (Räknas det som stöld om ingen använt det på år och det låg och skräpade i en hög med oanvända grejer i en lada? Ehehe.)

53193_1299185795.jpg


25104_1191756096.jpg
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

KL

Jag har samma Hööksremont som Remix på mitt halvblod. Håller med om att ett annat pannband piffar upp. Det jag är missnöjd med på tränset är att käkremmen är så kort. Jag har på yttersta hålet och då är den i snävaste laget och då har ändå pållan ett nätt och ädelt huvud och storleken är full.
Naturligtvis är remontremmen lite för lång men det gick att fixa....

Fördelen med tränset är att man kan byta den mot en längre. Jag har min på andra hålen uppifrån och min har rätt grovt huvud
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

:D

Vi kör ju samma kombo, jag har också stübben träns, remont som var snorbillig och ett OS-pannband. Två själar samma tanke? :idea:
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Och jag tycker snarare det ser ut att kunna "skära in" och göra rejält ont om hästen gapar. Men det var väldigt fint som dekor på en häst som är trygg i munnen.:)
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Herre min je, vilka snygga träns du gör! Nu önskar jag att jag vore islandsägare igen... :love:

*kl*

Hade inte Hööks ett jättesnyggt förra året, med fyrkantsnitar på? Jag har för mig att jag klämde på ett sånt och var sugen på att ta med det hem men jag hade ingen häst att ha det på.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

HdR är bara så snyggt!!!! Tror det får bli ett sådant;) Gillar att det är pullback knäppning! (iaf på det jag tittade på)
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Och jag tycker snarare det ser ut att kunna "skära in" och göra rejält ont om hästen gapar. Men det var väldigt fint som dekor på en häst som är trygg i munnen.:)


Hur kommer du fram till den slutsatsen? För att lädret är smalare över nosen? Enda skillnaden när hästen gapar är att trycket fördelas över en 1cm bred remsa inte över en 2cm bred remsa(på nosen, det under hakan är ju fortfarande 1cm).

"Rejält ont", känns som en överdrift... Ställer du det i relation till att ha järnskrot mot tandkött/benhinna/tunga så är det nog inte något som gör rejält ont... Det finns ju oftast en anledning till att hästar gapar i första taget...
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Ja, just precis därför. Min remont är då inte 2 cm heller, den är bredare än så. Desto "skarpare" blir trycket om tryckytan blir mindre.

Om du med järnskrot menar ett tillpassat bett i rätt storlek som tar hänsyn till utrymmet i hästens mun så tror jag inte det gör särskilt ont. Om en ryttare inte är varsam i handen gör det däremot såklart ont.
Jag vet det, jag förutsätter inte att alla hästar gapar. Därav det icke fetmarkerade.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Ihopplockat träns, men nosgrimman är från Hansbo. Dock är remmen över nosen utbytt till en avklippt aachenrem då den ursprungliga var för lång.

28564118.jpg
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

HdR är bara så snyggt!!!! Tror det får bli ett sådant;) Gillar att det är pullback knäppning! (iaf på det jag tittade på)

Ja, jag älskar mitt! Det är pullback på mitt och "plattan" under hakan formar sig efter huvudets form och har jättebra passform.

Bild där man ser "plattan"
195_133347188.jpg


Och jag drar inte åt nosgrimman hårt! Får in Sisådär 3 stående fingrar :angel:
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Jag har länge velat ha det tränset men jag blir så arg att det bara finns i mässingspännen!! :devil: Underbart träns annars. Gillar verkligen ditt pannband!
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Tycker det är sååå snyggt! Men finns det i svart? (Ska ju byta sadel och det lutar åt att den blir svart).


Pris?
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Svarar för Daredevil..

Ja det finns i svart, men dock bara med mässingspännen. Kostar strax under 700kr ungefär.
Jag älskar HdRs träns. De har så trevligt läder. Mjukt utan att bli sladdrigt, är lite styvare och bättre läder, och håller sig fint.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Ihopplockat träns, men nosgrimman är från Hansbo. Dock är remmen över nosen utbytt till en avklippt aachenrem då den ursprungliga var för lång.

Vilken smart idé! Har en sån nosgrimma som bara hänger för att överdelen just är för lång. Ska klippa till en gammal snok:).

IronWill: Bästa kombon som finns med stübbenträns;). Har dock tänkt att investera i en remont från stübben så småningom:).
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Svarar för Daredevil..

Ja det finns i svart, men dock bara med mässingspännen. Kostar strax under 700kr ungefär.
Jag älskar HdRs träns. De har så trevligt läder. Mjukt utan att bli sladdrigt, är lite styvare och bättre läder, och håller sig fint.

Hittade efter mycket sökande en sida med detta träns. Tror det låg på 500kr. Så helt ok pris!

Lite tråkigt med mässing dock:( Har iof mässing nu. Men mässing och svart syns ju lite mer än mässing och brunt.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

kl

31890680.jpg


Ett Henri de rivel, har dock bytt pannband, även fast det inte syns :angel:
Har två till remontträns, men tyvärr inga bilder...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 078
Utrustning Behöver hjälp att hitta snygga träns (gärna bruna med mässingspännen) UTAN snokrem/aachenrem. "Köp bara ett träns och plocka bort...
Svar
14
· Visningar
1 932
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 082
Utrustning Då den befintliga remontnosgrimman till ett av mina träns tyvärr blivit sönderkliad (:angel:), men tränset i övrigt är väldigt fint...
Svar
9
· Visningar
1 781
Senast: zingoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp