Träns med Remont!! * Bilder*

Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Jag hatar hatar hatar HATAR att det där tränset bara finns med mässingspännen..... :cry::cry::cry: älskar det och tycker det är görsnyggt. Men jag har ingenting i mässing annars så det skulle bli så fel. :(
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Snyggt! Men trist att det bara är mässing:(

Köpte för övrigt en remot från hööks, den vanliga enkla nosgrimman. Inte tusan passade den! På tok för liten! Satt nästan lita högt som en vanlig engelsk. Så blir att byta till x-full:/
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Här kommer bilder på mina remontträns! :)

Nosgrimman är Treadstone & pannbandet ett Swarovski med svarta stenar. Resten är något annat.. :crazy:
31824677.jpg


Här är pannband + sidostycken märkeslöst billigt från Aubiose & remonten tillköpt. Det är faktiskt vita sömmar på pannbandet också! ;)
30441328.jpg


Detta är favoriten. Lyckås som jag köpte i Globen 2009. Var ett vitfodrat nackstycke med som jag fick byta ut, för det var som ett cob i storleken .. :cry:
19877_1186397859831_1224826396_30468930_4884956_n.jpg
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Klickade hem detta för ca 1.5-2 år sen. Storlek full men remontgrimman är på gränsen till för kort, nu ligger det dock bara och skräpar ändå (eller rättare sagt remontgrimman ligger och skräpar, inte resten av tränset) :) Känns lite dumt eftersom jag letade med ljus och lykta efter ett vit-fodrat remontträns och var jätteglad när jag hade hittat det :p

32264872.jpg
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

kl
29999087.jpg

Hööks rundsydda.

31562911.jpg

Top Reiter svart rundsytt med svarta spännen

28298094.jpg

Top Reiter med vitt pannband
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Jahapp så har jag fått hem nytt träns till min ponny, blir tokig på dessa remont. Även hon har problem med tänder och bör bara gå med remont eller pullar. MEn vad tror ni. Går det rida med detta?

resize-of-cimg7323_141507373.jpg


resize-of-cimg7330_141507490.jpg


resize-of-cimg7324_141507437.jpg
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Jag tycker att den är för lång över "nosen". Om det varit en lite kortare nosdel så skulle jag nog provat att ta upp nackstycket ett hål också.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Ja det är ju det tyvärr :/
Den jag hittade till slut som passar min häst är Hööks rundsydda islandsträns. Jag har tagit loss själva remonten från det tränset (för kort pannband.. och för korta tyglar).
Tyvärr är det lite bökigt med rundsytt i nacken så jag har remonten lös (sitter inte fast i nackstycket/pannbandet på mitt träns).
Alla andra remonter jag kikade på var för långa över näsan (hon är smal över näsan men rätt så lång över "nacken"). Då kollade jag iof inte dyra märkesnosgrimmor.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

32279082.jpg


32279083.jpg


Träns från hööks, men överst pannband från stubben, underst föll jag till föga och köpte blingbling pannband.. och det är stubben tyglar till.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Ja det är ju det tyvärr :/
Den jag hittade till slut som passar min häst är Hööks rundsydda islandsträns. Jag har tagit loss själva remonten från det tränset (för kort pannband.. och för korta tyglar).
Tyvärr är det lite bökigt med rundsytt i nacken så jag har remonten lös (sitter inte fast i nackstycket/pannbandet på mitt träns).
Alla andra remonter jag kikade på var för långa över näsan (hon är smal över näsan men rätt så lång över "nacken"). Då kollade jag iof inte dyra märkesnosgrimmor.

Detta är från hööks och remonten är i strl ponny:/
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Det var bara det rundsydda islandstränsets remont som var kort nog för min häst :P Dumt att det inte görs remonter med olika storlekar över nos och nackrem (typ "small över nosen, medium över nacken").
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Det var bara det rundsydda islandstränsets remont som var kort nog för min häst :P Dumt att det inte görs remonter med olika storlekar över nos och nackrem (typ "small över nosen, medium över nacken").

Detta är ju en smäcker c-ponny. SÅ jag tvivlar på att den nosgrimman passar henne. Speciellt inte om den passar din som är häst.
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Klickade hem detta för ca 1.5-2 år sen. Storlek full men remontgrimman är på gränsen till för kort, nu ligger det dock bara och skräpar ändå (eller rättare sagt remontgrimman ligger och skräpar, inte resten av tränset) :) Känns lite dumt eftersom jag letade med ljus och lykta efter ett vit-fodrat remontträns och var jätteglad när jag hade hittat det :p

32264872.jpg

Jättefint!
Har du lust att pm:a mig vart du hittade detta fina träns? :laugh:
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Jag har det tränset från HdR och jag har inte heller något annat i mässing till den hästen jag har det på men det stör inte alls tycker jag, det är ju inte guldig, glansig mässing utan rätt diskret och små spännen så jag tycker inte det märks :)

Fast här hade han visserligen mässingsbett bara för det hehe, det brukar han inte ha ;) Och nosgrimman var jättesned men det är enda bilden som är tydlig på tränset..
lite-outfit-curre-024_137320772.jpg
 
Sv: Träns med Remont!! * Bilder*

Livar upp tråden lite då jag behöver hjälp! :D

Jag söker nu med ljus och lykta efter ett remontträns till hästis. Det ska vara svart, silverfärgade spännen, gärna reglerbar nosdel. Inga kontrastsömmar och/eller foder. Min häst har ett väldigt nätt huvud och behöver därav ganska kort nosdel, vilket jag läst i tråden verkar vara ganska ovanligt :grin: Pullback är ett plus, men inget krav.

Dessutom vill jag inte att det ska vara för dyrt då jag inte är säker på att det kommer användas. :rofl: Köper det för att jag 1. Behöver ett till träns, 2. Vill prova vilken modell på nosgrimma han trivs bäst med, och det är bara remont som saknas i garderoben här hemma.

Jag är alltså inte intresserad av att köpa en lös remontnosgrimma, då jag behöver tränset också.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 078
Utrustning Behöver hjälp att hitta snygga träns (gärna bruna med mässingspännen) UTAN snokrem/aachenrem. "Köp bara ett träns och plocka bort...
Svar
14
· Visningar
1 932
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 082
Utrustning Då den befintliga remontnosgrimman till ett av mina träns tyvärr blivit sönderkliad (:angel:), men tränset i övrigt är väldigt fint...
Svar
9
· Visningar
1 781
Senast: zingoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp