Träns med smala remmar...

pinky

Trådstartare
Varför är det så svårt att hitta ett träns med riktigt smala remmar? :smirk:
Jag letar efter ett träns med engelsk nosgrimma och vitt foder på pannband och nosrem. Gärna med tygelhakar vid bettet. Och som sagt SMALA sidstycken! Nosgrimman gör inget om den är lite bredare, men inte nån superbred.

Hööks har ett som skulle vara perfekt, men jag tycker att det är lite för klumpigt... :p

Nån som har når tips? :bump:
 
Låter som du skulle kunna leta bland islandsträns om inte hästen är alltför stor. Kolla på länkarna till isl.utr.
Ibland blir det inte dyrare att låta en sadelmakare sy upp det man vill ha.
 
Jacson har många träns med smala remmar. Ligger i prislapp 2-600:- Rätt hyfsat läder åxå.
 
Är de de som har en modell som heter Cosmos? Eller var det Hubertus, kanske? Såg det iaf på Lillhästen i Stav, men det fanns bara i enfärgat... :(

Någon som vet hur Knight's King Arthur ser ut? Bilderna som finns visar det bara lite snett framifrån, så man ser inte hur breda remmarna är.

Och jo, jag har insett att jag nog får köpa ett träns med aachengrimma, och be någon ta bort "plutten" på ett snyggt sett... :smirk:
 
Då har du inte sett mitt!!!
Som sagt var innan har de massor av olika modeller.
 
Sidostyckena ät 7mm breda.
Om inte det är smalt, vad är då smalt???
 
Tänk också på att riktigt smala remmar lättare kan gå sönder!

Jag hade ett träns som hade väldigt smala remmar och var jättevackert. Men en dag så trampade min häst på tygeln, och båda sidostyckena gick av :o

Nu har jag ett från Knight´s som är en aningen grövre än det jag hade, och det har funkat jättebra, trots att hon trampat på tygeln med det också :D
 
Ingen aning faktiskt.
Det står bara Jacson på pannbandet.
Men eftersom jag bor ett par mil från Jacson, så kan det hända att hästaffärerna här nere har större sortiment.(Borde ju finnas på deras hemsida?)
Att jag köpte tränset var just att det hade smala remmar,
jag tror inte alls på att det lättare går sönder för att det är smalare. Belastningen finns ju inte på huvudlaget.
Utan ett väl underhållet träns har nog oavsett tjocklek likvärdig hållbarhet.
(Mitt träns är kastanjebrunt, med havannabrunt foder)
 
Tjockleken på tränset behöver inte ha med kvaliteén att göra, eftersom det till smalare träns krävs lite bättre läder för att hålla.
har själv två smala träns som hållt jättebra
 
Har Jacson nån hemsida? Gillar deras grejor över lag, så det vore trevligt om de hade nåt som passade mina önskemål. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 094
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 189
Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 547
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp