Trafikolycka

Påkörd bakifrån på motorvägen. Motpart vållande men han vägrade ge statement så det tog tre mån reda ut. Bilen blev totalskrot. Löstes in till vettigt marknadsvärde. Hade lite lån som täcktes.

Körde på ett rådjur. Bil skadad. Reparerades, tog 3 veckor.

For av vägen in i ett träd. Bil skrot och löstes in till ett sanslöst lågt värde där de tog noll hänsyn till att motorn bytts.

Blev påbackad på parkering. Andra föraren väntade tills jag kom ut och stod för det. Bil reparerades (tog tre veckor. För att byta stötfångare. Sinnessjukt.)

Polis inblandad i ett och två.

SAMTLIGA bilar var helförsäkrade vilket innebar jag åkt hyrbil tills jag fått tillbaka min. I alt 1 extra skönt för jag kunde då köpa en ny bil direkt bolaget löst in den krockade. Annars hade jag fått vänta i tre jävla månader eller tagit allt ur egen ficka utan hjälp med försäkring.

I alt 1 fick jag ersättning för all förlorad arbetsinkomst, all sjukvård, ersättning för sveda och värk osv osv. Gick helt ekonomiskt skadelös ur det. Betalade totalt 0 kr för rubbet.

Rådjuret hade jag en självrisk på 1000 kr allt annat betalade bolaget.

Trädet självrisk 1000 kr sen betalades allt inkl förlorad inkomst, sjukvård osv.

SKA man skada sig är en bilolycka det ekonomiskt mest fördelaktiga för övrigt, tack vare den lagstadgade trafikförsäkringen.
Så skönt! Jag har också helförsäkring men där ingår inte hyrbil. Jag hoppas verkligen han blir vållande då jag körde rakt fram och han svängde vänster för att korsa min väg. Han bromsade inte alls och verkade inte ha sett mig.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 980
Senast: ptr
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 553
Senast: Snurrfian
·
Fordon I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 254
Senast: et_flickan
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp