Trail at hand?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Vera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 107
V

Vera

Tänkte vara med på en tävling å testa detta. Vilka "hinder" kan man råka på? Det står ju inget direkt om det i regelboken å jag vill ha massor med tips!!!!

Sv: Trail at hand?

Trail At Halter

Endast för 1-åriga hästar. Hästen visas i grimma och grimskaft
på en Trailbana. Här bedöms sträckan mellan hinder samt hur villigt hästen uppträder.

Hinder som kan förekomma är:
Gå över en bro
Gå igenom en grind
Backa mellan bommar
Trava över bommar
Sidepass över en bom

Tack för svaret.:) Fler tips någon??? Nåt speciellt att tänka på? Placering av hästen etc... Detta är en träningstävling så det är nog inte bara 1-åringar som är med, min är elva i år....

Jag antar att det är en WRAS tävling, då finns det inga ålderskrav, bedömningen är som i Showmanship at Halter och trailmönstret samma regler som för Trail.

säger du till dommaren när ni går banan så kommer de att säga vad/hur du ska göra, var inte blyg att fråga! :)

Liknande trådar

Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 943
Senast: 13579vas
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 093
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
913
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka