Trailer Camera, behövs det?

Sv: Trailer Camera, behövs det?

Vi har ett ludasystem sen drygt två år tillbaka och det är verkligen värt pengarna. Bra att se vad som händer i transporten, och mycket intressant! (Dock åker hästarna så bra så det har (tack och lov!) varit rätt händelselöst)

Dessutom suveränt att bevaka stallet på nyårsnatten etc :idea: - ett år fick pållarna en egen tv-kanal som det var lätt att slå över till.

Kan tillägga till tidigare svar att jag nu inskaffat en trailer camera! Eller hm, det är en babyvakt egentligen ;) Men med en liten kamera som drivs av batteri (ska fixa upp den i släpet) och en handenhet med skärm att ha i bilen. Köpt begagnad för 600:- :laugh:

Är samma modell som finns på någon sida som nämndes ovan i tråden, där de säljer trailer cam, fölvakter mm. Och med nattseende. Enda skillnaden är väl att själva kameran sitter som på en liten hållare, anpassade för att ställa på tex ett bord. Men har testa, och kommer troligen gå att sätta den bredvid lampan i transporten.

Känns jätte bra att nästa gång jag kör med häst i släpet kunna se i alla fall att de står på benen och om det dunsar och låter, ha en chans att veta om det är läge att stanna omgående, eller om man kan rulla vidare.

Vi har två kameror, en fast monterad (som går på elen i släpet) och en som man kan flytta runt (batteridriven med sugkopp, den är jätteliten). Bägge går in i den portabla monitorn i bilen.

Vi har kikat lite på Ludas system nu. De har ju några olika varianter, Horsecam och Trailercam. Vi kommer mest använda kameran i transporten, men i framtiden finns det kanske användning för övervakning av stall eller annat, så vi vet inte riktigt vilket paket som skulle vara lämpligast att köpa. Prismässigt sett skiljer det ju sig en hel del paketen emellan. :cool: Om man nu bara ska ha övervakning i trailern så känns ju Horsecam som det alternativ man bör välja. Vi vill dock ha en bärbar monitor, för att ha med sig ut ur bilen om man t ex stannar på en mack etc. Man borde ju kunna komplettera Horsecam med en sådan, eller hur?

Vad är det för batteridriven liten kamera som ni har? Vi skulle vilja ha en sådan som man kan montera antingen baktill på hästtransporten eller bilen när man backar, men hittar ingen på Ludas hemsida. De som har vidvinkelseende måste monteras till 12 volts strömkälla.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 245
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: tara
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka