Tråkig hage!

J

Jennifer80

har ni några tips vad man kan göra åt en hage som blir väldigt isig och lerig?

Våran hage är en gammal åker och på ngt sätt så blir det en hel sjö där av minst 50 % av marken. Vattnet bara rinner inte undan , nu när det blev töväder kan ni ju tänka er hur halt det är där nu. Ja det är ren glans is och sedan kommer de här sjöarna. Vet verkligen inte vad vi ska göra åt det här.

Jag kan visserligen låna lite mark av en granne men tyvärr har jag ingen ström där och det behövs eftersom jag har en liten shettis som gärna smiter.

Dessutom har vi byggd ett jätte fint vindskydd i våran hage som vil ju gärna ha hästarna där. Så vad kan man göra?
 
Sv: Tråkig hage!

Ja det är bistert när hagarna blir så här i höst/vår tider.Men det enda att göra är att dränera hagen ordentligt. Under tiden får du kanske låna en annan hage för det kan ta tid att lägga slangarna och få hagen fast igen.
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 791
Senast: shia
·
Hemmet Hej alla kloka bukefalister! Vårt hus angränsar mot ett gärde som används som betesmark och är permanent stängslat, Grannen har satt...
Svar
14
· Visningar
4 024
Senast: BornAgain
·
Anläggning Jag har precis flyttat till ett nytt stall. Flyttade främst för att ridmöjligheterna är större i det nya stallet än mitt förra och att...
Svar
9
· Visningar
1 909
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 375
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp