Träna på gräs, gräsbroddar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moldie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 123
M

moldie

Hej :),

Har nu tyvärr ingen möjlighet att träna på annat än gräs, men lite läskigt är det ju med tanke på att det blir rätt halt. Har bara skrittat än så länge på volterna men känns trist, vill ju kunna variera gångarter och tempo lite. Nån som provat gräsbroddar och kan berätta om det funkar bra? Nån som vet var man kan köpa sådana? Kan man skruva av och på på vanliga skor i de vanliga broddhålen? Har skor med två broddhål, kan det funka?

Tacksam för hjälp :bow:

Sv: Träna på gräs, gräsbroddar?

Det fungerar bra, kanske inget man ska använda varje dag men nån gång i veckan går nog bra. Skruvas i precis som isbrodd och fungerar med två i varje.

Finns nog i de flesta ridsportaffärer.

Lycka till!!!

Om jag rider dressyr på gräs så behöver jag inte brodda.
Det är bara när jag hoppar som broddarna åker på, och då har jag vanliga gräsbrodd.

har alltid broddar på gräs då min kille fortfarande är lite grön i rdningen och gärna brallar till det och tappar benen... dock bara korta broddar vid dressyr och lite längre om det är blött i marken.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag skulle vilja ha inspiration på hur ni andra rider fram era dressyrhästar. Det är högst individuellt SÅKLART men kul att höra...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 937
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Behöver lite feedback från er med erfarenhet av detta. Torsd före midsommar hittade medryttaren vår häst med väldigt svullet...
Svar
9
· Visningar
4 520
Senast: NovaW
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när... 2
Svar
37
· Visningar
9 775
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur