Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag rida min äldsta häst på lunchen :banana: Han har vilat en månad men nu är det dags för vinterträning! Så från denna veckan har jag tre hästar igen som ska motioneras.

Gym ikväll och eventuellt en promenad.
 
Idag blir det gym med maken och sen innebandy på jobbet :)
Imorn blir det tight då jag bara är ledig åtta timmar mellan natt och kvällspas och då har jag tänkt sova, men kanske kan ta och gå en halvtimme på löpbandet på jobbet iaf. Svårt att få ihop det en sån dag.
 
Nu har jag börjat logga min lilla träning igen och är jättenöjd med förra veckan. Väldigt lätt att bli nöjd när man inte har några jätteklara mål men ändå ;)
Totalt 5 h loggade och det är en salig blandning av Mamma-Mage-träning, lätt hemmastyrka, promenader/pw och yoga.

Idag körde jag MammaMage-övningar och lättare styrka i förmiddags. Är på nivå 3 nu i MammaMage-appen :D Styrkeövningarna jag körde var en liten minicirkel med 3 varv av:
20 kb-svingar med 10 kg
10 (väldigt) upphöjda armhävningar (gör dem mot vårt matsalsbord)
10 enarms hantelrodd med typ 6 kg hantel
10 stående bakåtsparkar med gummiband

Sen nu precis fick jag faktiskt till ett 35 min yogapass (Yoga Camp dag 4) också då sambon snodde med sig bebisen en stund :)
Riktigt härligt pass! Vet att jag tyckte Yoga with Adriene var alldeles för långsamt och icke utmanande när jag var igång ordentligt men nu är det alldeles perfekt :up:
 
Nu har jag börjat logga min lilla träning igen och är jättenöjd med förra veckan. Väldigt lätt att bli nöjd när man inte har några jätteklara mål men ändå ;)
Totalt 5 h loggade och det är en salig blandning av Mamma-Mage-träning, lätt hemmastyrka, promenader/pw och yoga.

Idag körde jag MammaMage-övningar och lättare styrka i förmiddags. Är på nivå 3 nu i MammaMage-appen :D Styrkeövningarna jag körde var en liten minicirkel med 3 varv av:
20 kb-svingar med 10 kg
10 (väldigt) upphöjda armhävningar (gör dem mot vårt matsalsbord)
10 enarms hantelrodd med typ 6 kg hantel
10 stående bakåtsparkar med gummiband

Sen nu precis fick jag faktiskt till ett 35 min yogapass (Yoga Camp dag 4) också då sambon snodde med sig bebisen en stund :)
Riktigt härligt pass! Vet att jag tyckte Yoga with Adriene var alldeles för långsamt och icke utmanande när jag var igång ordentligt men nu är det alldeles perfekt :up:

Gött jobbat!
Jag ska också börja logga mina pass igen. Brukar köra på ett tag, sen glömmer jag det 😂
 
Äh, blir inget gym. Väntade in maken istället för att träna dagtid. Men nu måste han in och jobba igen och gymmet är så fullt kvällstid så jag tappade helt sugen.

Stannar hemma och vilar och fixar matlådor istället. Så får det duga med innebandymatch på jobbet. Det brukar va nog så jobbigt.
 
Är det någon som testat 16/8-fasta här? Åsikter om det?

Vet inte om detta avhandlats tidigare i någon av trådarna, så jag slänger ut en öppen fråga. Är nyfiken på att börja med 16/8 någon/några dar i veckan då jag inte orkar med heldagsfasta men behöver få lite ordning på matintag och hälsa.

Behöver inte gå ned i vikt, utan söker mest mer energi och hjälp med struktur kring kropp och kost.
 
Ridning på lunchen igår, mycket energi i den hästen :p Efter middagen gick en promenad på 40 min med hunden och på kvällen ett överkroppspass. Börjar känna mig lite förkyld så blev ett lugnt pass.

Eventuellt gym ikväll också.
 
Haft mycket plugg så träningen är under all kritik men så är det ibland! Är mycket en vecka till men blev ändå 9765 steg i snitt per dag förra veckan. Ska försöka hålla igång på samma vis denna veckan. Får börja jogga lite lätt nu då det gått 1 månad sen op (men ingen intensiv träning=inga långrundor eller mycket ansträngning) så häromdagen så joggade jag 6 min några rundor runt kvarteret strax innan midnatt så ingen skulle undra varför jag springer runt gatan som en idiot :p
Tänkte om jag känner mig konstig så är det inte långt hem :)
Men det kändes jättebra! Hade kunnat dra iväg en långrunda kändes det som men tänkte hålla mig runt 10 min i typ 2 veckor, alt 20 min om jag undviker backar och bara kör plan väg i lugnt tempo. Har en runda jag brukar gå med hunden där man får lite snålskjuts neråt typ 1 km så det borde vara perfekt att starta upp där och avsluta en runda med att springa några min.
 
Jag sprang imorse efter lite drygt en veckas uppehåll. Och oj, vad pigg kroppen var! Jag blir lika förvånad var gång över hur välgörande det faktiskt är med lite vila mellan varven.

Gjorde en hyfsat snabb runda med framförallt riktigt bra fart under den andra kilometern. Främst orsakat av ny låt på låtlistan. :D Orkade dock inte hålla i hela vägen såklart. Jag skulle nog behöva höja konditionen ett snäpp till för att orka hålla lite högre fart rent generellt.
 
Varken träning eller promenad idag. Prioriterat sömn efter nattpasset och ska strax kila till jobbet igen... :p
 
Jag har överlevt ytterligare ett crossfit-pass idag! Sjukt jobbigt idag också. Vi gjorde en wod där vi jobbade i 1 minut, sedan vila 1 minut. Så många meter/reps som möjligt under den minuten av 1. rodd, 2. wallballs, 3. double unders och 4. thrusters. Det vill säga 1 minut rodd, 1 minut vila, 1 minut wallballs, 1 minut vila osv.

FY sjutton vad wallballs och thrusters är jobbiga, de aktiverar ju precis hela kroppen! Vi körde tre rundor av detta dvs. totalt 24 minuter (varav hälften vila) och jag lyckades hålla hyfsat jämn takt genom hela! Ökade till och med med en thruster på sista :p men jag är nöjd med att jag faktiskt orkar med ett helt pass även om det är förhållandevis låga vikter och så jag håller mig till :)

Minuten med vila var betydligt kortare än minuten med jobb :angel:
 
Jag har överlevt ytterligare ett crossfit-pass idag! Sjukt jobbigt idag också. Vi gjorde en wod där vi jobbade i 1 minut, sedan vila 1 minut. Så många meter/reps som möjligt under den minuten av 1. rodd, 2. wallballs, 3. double unders och 4. thrusters. Det vill säga 1 minut rodd, 1 minut vila, 1 minut wallballs, 1 minut vila osv.

FY sjutton vad wallballs och thrusters är jobbiga, de aktiverar ju precis hela kroppen! Vi körde tre rundor av detta dvs. totalt 24 minuter (varav hälften vila) och jag lyckades hålla hyfsat jämn takt genom hela! Ökade till och med med en thruster på sista :p men jag är nöjd med att jag faktiskt orkar med ett helt pass även om det är förhållandevis låga vikter och så jag håller mig till :)

Minuten med vila var betydligt kortare än minuten med jobb :angel:
Det låter väldigt roligt! :banana:
 
Jag har överlevt ytterligare ett crossfit-pass idag! Sjukt jobbigt idag också. Vi gjorde en wod där vi jobbade i 1 minut, sedan vila 1 minut. Så många meter/reps som möjligt under den minuten av 1. rodd, 2. wallballs, 3. double unders och 4. thrusters. Det vill säga 1 minut rodd, 1 minut vila, 1 minut wallballs, 1 minut vila osv.

FY sjutton vad wallballs och thrusters är jobbiga, de aktiverar ju precis hela kroppen! Vi körde tre rundor av detta dvs. totalt 24 minuter (varav hälften vila) och jag lyckades hålla hyfsat jämn takt genom hela! Ökade till och med med en thruster på sista :p men jag är nöjd med att jag faktiskt orkar med ett helt pass även om det är förhållandevis låga vikter och så jag håller mig till :)

Minuten med vila var betydligt kortare än minuten med jobb :angel:

Både wallballs och thrusters är ju egentligen typ exakt samma rörelse med förutom att man har kast-momentet i wallballs. Sjukt jobbiga övningar ja så låter som ett riktigt jobbigt pass! Ibland är det nästan värre med med vila emellan för pulsen går ju liksom upp, ner, upp, ner och man har inte samma möjlighet att hitta ett mer "bekvämt" tempo :p
Bra jobbat! :bump:
 
Både wallballs och thrusters är ju egentligen typ exakt samma rörelse med förutom att man har kast-momentet i wallballs. Sjukt jobbiga övningar ja så låter som ett riktigt jobbigt pass! Ibland är det nästan värre med med vila emellan för pulsen går ju liksom upp, ner, upp, ner och man har inte samma möjlighet att hitta ett mer "bekvämt" tempo :p
Bra jobbat! :bump:
Nä precis, det är sant det du säger! 1 minut är bara precis tillräckligt för att promenera runt lite, andas ordentligt och få ner pulsen litegrann men det är ju inte så att en känner sig återhämtad innan det är dags att köra igen :angel: det är bara antingen full fart eller vila helt.

Tack! :banana:
 
Vi skippade gymmet idag, tar det i morgon. Tog med oss ungarna, alla tre hästar och hunden på en promenad iallafall :) Halvtimmes pulsande i nästan 1dm snö med skare kändes i benen :D
 
Är det någon som testat 16/8-fasta här? Åsikter om det?

Vet inte om detta avhandlats tidigare i någon av trådarna, så jag slänger ut en öppen fråga. Är nyfiken på att börja med 16/8 någon/några dar i veckan då jag inte orkar med heldagsfasta men behöver få lite ordning på matintag och hälsa.

Behöver inte gå ned i vikt, utan söker mest mer energi och hjälp med struktur kring kropp och kost.
Jag kör lite oplanerat det på vardagar. Äter vid 18 sista gången och vid 11 på jobbet dagen efter. (Dricker kaffe efter 14 h)
 
Idag är planen att ta mig till gymmet :)
Ligger fortfarande i sängen, men ska snart ta mig upp och käka frukost.

Sen står saffransbullebak på schemat. Och förmodligen även griljering av julskinka.
Gäller att ha balans i livet tänker jag :D
 
Är det någon som testat 16/8-fasta här? Åsikter om det?

Vet inte om detta avhandlats tidigare i någon av trådarna, så jag slänger ut en öppen fråga. Är nyfiken på att börja med 16/8 någon/några dar i veckan då jag inte orkar med heldagsfasta men behöver få lite ordning på matintag och hälsa.

Behöver inte gå ned i vikt, utan söker mest mer energi och hjälp med struktur kring kropp och kost.
Jag har aldrig testat, men prova att lägga ut frågan i vikttråden också så finns det kanske någon där som kan svara? Eller starta en egen tråd, för all del! :D
Jag har överlevt ytterligare ett crossfit-pass idag! Sjukt jobbigt idag också. Vi gjorde en wod där vi jobbade i 1 minut, sedan vila 1 minut. Så många meter/reps som möjligt under den minuten av 1. rodd, 2. wallballs, 3. double unders och 4. thrusters. Det vill säga 1 minut rodd, 1 minut vila, 1 minut wallballs, 1 minut vila osv.

FY sjutton vad wallballs och thrusters är jobbiga, de aktiverar ju precis hela kroppen! Vi körde tre rundor av detta dvs. totalt 24 minuter (varav hälften vila) och jag lyckades hålla hyfsat jämn takt genom hela! Ökade till och med med en thruster på sista :p men jag är nöjd med att jag faktiskt orkar med ett helt pass även om det är förhållandevis låga vikter och så jag håller mig till :)

Minuten med vila var betydligt kortare än minuten med jobb :angel:
Urk, thrusters och wall balls är (tillsammans med toes to bar) mina hatövningar! :yuck: Men det lät ändå som ett kul pass, bra jobbat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 461
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 111
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 185
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 017
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp