Träning och hälsa del 12

Blev ett löppass också. Mina benhinnor tackade mig för att det inte var asfalt, helt okej tid med tanke på att det inte bara är plan mark.
1000100407.webp

Cyklade till Ystad och där kom jag på att det skulle vara kul att gå milrundan i Sandskogen så totalt sju mil cykling och en mil vandring blev idag. Gillar mycket att gå, näst efter löpning är det den roligaste "träningen" jag vet med den stora bonusen att det inte sliter på kroppen på samma sätt som löpning kan göra. Benhinnor togs upp ovan och av erfarenhet vet jag att det inte alls är kul att få inflammation i dem och tar lång tid att läka så jag har ingen brådska att höja tempot, roligare att öka distansen istället :)

Morgonträning på gymmet idag! Ben och mage. Skönt pass, ökar sakta men säkert belastningen och idag fick benen jobba i massa olika vinklar :up:

Den här veckan behöver jag inte varken lämna eller hämta på förskolan så jag planerar tre pass på riktiga gymmet :D Imorgon dessutom Blodomloppet med kollegor, jag ska dock inte springa eftersom min fot varit så strulig men det blir väl en powerwalk!

Jag har fått så ont i vänstra ljumsken/höften sen jag ökade på med löpning. Tycker jag ökat på lagom och varit uppvärmd men nu har jag fått återgå till promenader. I förrgår hade jag så ont så kunde knappt komma ut på promenad.

Är grymt imponerad av er andra

Har blivit absolut noll träning den här veckan, även om det varit mycket fysiskt på jobbet. Men all kraft har gått åt till barn samt budgivning på ett hus (vi vann!!! 😱) och igår när jag tänkte att jag skulle springa så var jag helt febrig av TBE-vaccinet jag tog i fredags 🙃 helt färdig mentalt av den här veckan.
Grattis 🎉

Trött i benen och fortsatt ont i hälsenan.
Tog igen de övningar som jag inte hann med igår, så det blev ett rejält pass!

5 min på crosstrainern + mobilitetsövningar

BSS 8x3
Rodd 45/50/55/65 8/8/8/2
French press hantel (triceps) 4/5/5kg 12/8/8
Biceps curl 8/8kg 12/12
Hantelpress 12/12kg 10/10 (här tog styrkan helt slut i överkroppen, skulle ha haft med mig något att fylla på energin med)
Wood chopper half kneeling 8kg 10 rep åt varje håll
KB swing 16kg 15x2

Svintrött efter att ha hållt utbildning hela dagen på jobbet. Vår träningsplan gick inte i lås pga upptaget där vi tänkt köra, så vi hittade en annan våning på gymmet och satte ihop ett Tabata-pass som visade sig vara grymt jobbigt 😅 30/20 med:
farmers walk 2x16 kg
Bänk (började på 25 kg men fick sänka till 15 pga ingen ställning utan bara en bänk med stången på golvet, asjobbigt!)
Chins (också kul att det kom precis efter bänken 🙃)
Kb-swingar 16 kg
Hopp över häckar
Militärpress 15 kg
Toes 2 bar

5 varv. Vi var ganska matta alla 3 efteråt!

Veckans första runda genomförd 💪 Varmt och allergisk så var noga med att bara springa när det kändes bra och promenera däremellan. Trots detta (eller tack vare?) blir andelen jag springer, om än långsamt, mer för varje runda.
Idag var dessutom både kropp och knopp sugna på yoga efteråt, så nu har jag också kört 30 minuter med Kassandra. Nytt pass, nya rörelser, svårt men kul att testa nytt.

Jag har fått så ont i vänstra ljumsken/höften sen jag ökade på med löpning. Tycker jag ökat på lagom och varit uppvärmd men nu har jag fått återgå till promenader. I förrgår hade jag så ont så kunde knappt komma ut på promenad.

Är grymt imponerad av er andra
Det fick jag med i vintras, när jag sprang längre och på hårt underlag. Byggde ett höftpass med kettlebell och ett gummiband och tycker att det har hjälpt massor! Tänker att det hjälper höften att ha lite mer styrka som stabiliserar.
Kan leta fram det om du vill testa :)

Det fick jag med i vintras, när jag sprang längre och på hårt underlag. Byggde ett höftpass med kettlebell och ett gummiband och tycker att det har hjälpt massor! Tänker att det hjälper höften att ha lite mer styrka som stabiliserar.
Kan leta fram det om du vill testa :)
Tack Snälla
Ja gärna

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 826
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
74 804
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
68 220
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
80 704
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka