Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på med mina 10 situps, 10 crunches och 10 benlyft på raken utan pauser emellan, går lite lättare för varje dag, känns i magen dock.

Haft ett litet problem dock och det är att korsryggen inte verkar gilla det.... :( haft problem med den innan, kommer och går lite. Försöker träna den också, men kommer inte på några bra övningar mer än "sälen".
Min rygg gillar inte heller de övningarna. Jag har fått tips på att hellre satsa på övningar där man sträcker ut ryggen istället för att böja den såsom man gör i situps och crunches. Diagonallyft kör jag, samt andra övningar med hjälp av gummirep.

Känner bara av ryggen ibland inte hela tiden.

Har ingen möjlighet till marklyft eller rodd. Ryggresningar? Hänger inte riktigt med nu.

Ryggresning i ställning:

backex_zps1f93bdb9-e1475005462333.jpg

Ryggresning på golvet (det som jag tolkade som ”sälen”):

20139201046586340959465_sbig.jpg

Min rygg gillar inte heller de övningarna. Jag har fått tips på att hellre satsa på övningar där man sträcker ut ryggen istället för att böja den såsom man gör i situps och crunches. Diagonallyft kör jag, samt andra övningar med hjälp av gummirep.
Vilken övning är diagonallyft?

Jag kan för övrigt rapportera att jag fått mina första crossfit-blåmärken! På framsidan av axlarna, där stången studsade emot under de 60+ hang power cleans jag gjorde i fredags :D Och ja, du hade rätt @Tassetass - det gjorde inte ett dugg ont just då utan det var alldeles nyss när jag plockade upp katten som jag märkte det!

Drack Bacardi i går kväll och åt en del onyttigt så magen är lite sur. Men nu har jag laddat med fiskgratäng och försöker peppa mig för eftermiddagens spinning.

Oh den..... den är svår för mig jag har lite problem med motoriken, får inte alltid ihop det, blir ofta fel, t ex istället för diagonalt kan det blir samma sida för att hjärnan rört ihop det. Vet inte varför det blir så, känns som livet motarbetar mig medvetet. :(
Jag har också svårt för den, tappar balansen och gud vet allt... Men jag tänker att det blir bättre ju mer jag gör den.

Igår var det vilodag i utmaningen, passade mig rätt bra eftersom jag jobbade och sen var på middag hos mormor. Landade hemma först när hockeyn började, så det blev faktiskt ingenting mer än stalljobbet och det jag rör mig på jobbet (= ganska lite just nu i och med kassajobb). Däremot jobbade jag med en kollega som jag inte jobbat med på länge igår (för att han bytte avdelning och sen har varit föräldraledig länge) och fy vad jag saknat honom.

Idag körde jag däremot på med utmaningen igen, bytte ordning och la de där burpeesarna tidigt idag också, men körde igenom alla övningar. Medryttarna har gjort ett ärligt försök att rida ut Lilleman i helgen, det hade funkat, men varit precis på gränsen. S.å.t.r.ö.t.t. på vintervägarna, det är liksom inte snö utan mer bara is och bajs och halt och hemskt. :wtf:

Jag sitter här och klurar på hur jag ska få ihop min träningsvecka. Det är massor att göra både på och utanför jobbet åtminstone måndag, tisdag, onsdag och torsdag så det lutar åt att jag tar lite träningsvila och drar igång igen först på fredag. Det faktum att jag har apmycket träningsvärk ungefär överallt just nu gör bara den idén ännu mer attraktiv. Dessutom har jag börjat få tillbaka min energi så smått, och vill inte riskera att tappa bort den igen genom att vara för ambitiös med min tid. Alltså, planen för veckan blir:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Onsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Torsdag: Vila.
Fredag: 6 km transportpromenad, benpass på gymmet.
Lördag: Vila.
Söndag: Överkroppspass på gymmet.

Sammanfattar förra veckan.
Måndag - core.
Tisdag - utmaningen och fem kilometer promenad.
Onsdag - utmaningen och fem kilometer promenad.
Torsdag - utmaningen.
Fredag - utmaningen.
Lördag - vila. Medryttarna ridit shettisen.
Söndag - utmaningen, 2,5 kilometer promenad. Medryttarna ridit shettisen.

Stallet ett totalt misslyckande på grund av snön, men höll igång bra utanför det.

Fy vilken pärs igår med närmare 40 i feber! Jag blir knäckt så fort tempen går över 37,5 :( Ungarna fick också feber så vi låg i soffan hela familjen igår. Maken har ingen feber men är fortfarande väldigt sliten så han är hemma från jobbet även idag men åker till Stockholm på kurs ikväll och kommer hem onsdagkväll. Hoppas jag håller mig feberfri så jag orkar med ungarna, lite jobb och allt annat här hemma tills han kommer hem. Någon träning eller ridning blir det inte på några dagar i alla fall. Hunden får stå ut med tråkiga dagar nu. Kasta boll och godissök är det vi orkar med just nu :p

Med lite magkatarr och lite trött slet jag på spinningen men jag gjorde det.
Idag trodde jag att jag skulle vara trött men cyklade 55 min på gymmet och kände mig rätt stark.

Körde dagens pass imorse. Sitter på jobbet och har mördande tråkigt just nu. Här händer absolut ingenting, hatar känslan av att "sitta av sitt liv" och bara glo på klockan. Ska stå ut tills sex ikväll, hemska tanke. :meh:

Dessutom massa tid att noja över att min kusin gick på mormors kalas i fredags trots att hen hade feber och ont i halsen (det är ett barn). Nu inbillar jag mig att jag också har ont i halsen men vet inte om jag verkligen har det eller om jag bara har fruktansvärt tråkigt.

Var på gymmet bright and early i morse. Knäböj, bänkpress och stångrodd blev det, enligt (nästan, i alla fall) det program jag nu, efter tio veckor, börjar bli lite less på. :p Fanns inte mycket tryck i kroppen, som brukligt den här tiden på månaden. Nu kommer det bara kännas lättare resten av veckan, känns skönt att veta. :D

Jag sitter här och klurar på hur jag ska få ihop min träningsvecka. Det är massor att göra både på och utanför jobbet åtminstone måndag, tisdag, onsdag och torsdag så det lutar åt att jag tar lite träningsvila och drar igång igen först på fredag. Det faktum att jag har apmycket träningsvärk ungefär överallt just nu gör bara den idén ännu mer attraktiv. Dessutom har jag börjat få tillbaka min energi så smått, och vill inte riskera att tappa bort den igen genom att vara för ambitiös med min tid. Alltså, planen för veckan blir:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Onsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Torsdag: Vila.
Fredag: 6 km transportpromenad, benpass på gymmet.
Lördag: Vila.
Söndag: Överkroppspass på gymmet.
Just det, jag glömde ju att det antagligen blir ridning & stalljobb i helgen också, så har jag tur landar veckan på tre träningspass trots allt! Sedan att de tre passen sker de tre sista dagarna i veckan är en annan femma, men så blir det ibland! :)

Blev inte mycket tränat i veckan. Simning 700m igår och stalljobb i lördags.
Resten av veckan har det pillats navelludd och strosats med vovvarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 809
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 176
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka