Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft den lugnaste jobbdagen på flera veckor idag, helt underbart att faktiskt ha lite tid att andas! Vi är dock inte riktigt ute ur skogen än, men den värsta hetsen är förhoppningsvis över för den här gången. Jag var i Edinburgh och presenterade mina delar av projektet för kunden igår, vilket gick väldigt bra :)

Det här innebar i alla fall att jag hann och orkade med ett pass crossfit efter jobbet vilket var väldigt skönt. Det här med att jag längtar efter varje pass har fortfarande inte riktigt gått över, även om det naturligtvis känns motigare att släpa sig dit vissa dagar än andra.

Idag var jag ensam tjej bland ett gäng biffiga karlar, men det gick det också! Först en väldigt teknisk lyft-serie med clean pull (som känns helt knäppt) som övergick i hang squat clean som övergick i squat clean som övergick i split jerk. Snacka om att behöva hålla tungan rätt i mun! Men jag fick massor av hjälp och tyckte att jag fick rätt bra ordning på det till slut ändå :)

Konditionsdelen var 5 varv av:
20 enarms-thrusters (10 per arm)
20 KB-svingar över huvudet
10 box jumps

Jag bytte till en tyngre KB halvvägs, men önskar att jag hade vågat mig på den tyngre redan från början då jag inte verkade bli riktigt lika trött som alla andra :p Nåja, en vacker dag lär jag väl känna mig själv & min styrka lite bättre!

Imorgon blir det crossfit igen och på söndag ska jag rida :bump:
 
Jag är också sjukt impad! I min värld finns det liksom inte att överleva mer än typ 5 km i sträck (om ens det!), men så har jag alltid varit en värdelös löpare också... :p

Gud så spännande! Hoppas att allt går enligt plan och att ni får en fantastisk dag tillsammans! :love:

Det var ingen barnlek heller med den stigningen typ hela första 8 kilometrarna :p Men vi är väldigt nöjda över oss själva som klarade det!
 
Ingen träning igår. Hann inte, orkade inte. Tog en promenad med hunden istället när det ändå var bättre temp för hennes del.

Nu ska jag ut och lasta unghästen och dra på kurs :) I morgon är det är äldsta hästens tur. Dom får en dag var.
 
Dagens lärdom: När en crossfit-person säger att "vi ska ha lite kul bara" så betyder det INTE att vi ska ha lite kul bara. Fy farao, det var nära att jag - som hade ställt in mig på ett lite lugnare pass med tanke på vad som sagts igår - vände i dörren! Men i stället stannade jag kvar och gjorde typ 120 kb-svingar, 75 frontböj, 60 burpees, 40 (försök till) pull ups och 3x400 m löpning. Sjukt svettigt!

Nu iskaffe och scones i trädgården! :love:
 
Drygt 18 000 steg, 75 kettlebellsvingar, tre set med rodd, tre set tricepspress, lite lallande med några andra övningar och typ femhundra lyft av diverse barn är insatt på dagens motionskonto. Nu ska jag omintetgöra precis allt medelst godis till Eurovision. :D
 
Gårdagen blev först en timmes cirkus med stora ponny, som helt utan anledning var rädd för allt. Satt jäkligt löst en gång, och gick faktiskt de sista typ 800 meterna hem för att undvika ett världskrig.

Efter det var det dags för ett riktigt lifegoal, typ. Lilla kusin och shettisen fick sin första ridtur tillsammans. Glad shettis och överlycklig unge som meddelade att hon tänkte komma imorgon igen, och sen alla dagar. Föräldrarna såg ut att be till högre makter.
 
Dagens lärdom: När en crossfit-person säger att "vi ska ha lite kul bara" så betyder det INTE att vi ska ha lite kul bara. Fy farao, det var nära att jag - som hade ställt in mig på ett lite lugnare pass med tanke på vad som sagts igår - vände i dörren! Men i stället stannade jag kvar och gjorde typ 120 kb-svingar, 75 frontböj, 60 burpees, 40 (försök till) pull ups och 3x400 m löpning. Sjukt svettigt!

Nu iskaffe och scones i trädgården! :love:

Hahaha inte direkt ett lugnare pass :laugh:
 
Alltså det känns som en minisemester den här långhelgen, så härligt :love: Träningsmässigt har jag promenerat massor, tränat marklyft i torsdags och sprang långpass igår. Långpasset gick bra, ca 95 minuter, men formen är inte precis på topp :angel: Mycket gångpauser.

Idag blir det mer marklyft och lite mer promenad hade jag tänkt.
 
Alltså när man kan köra ut och hämta in en sådan här fin pålle:

charlie_grazing_5af85f2dddf2b313f6fc6011.jpg


Från en sådan här fin hage:

field_5af85f30e087c361ef42b034.jpg


Och sedan rida ut en lång runda i samma vackra natur i bara t-shirten, för att sedan sätta sig i gröngräset och fika... Då är livet fantastiskt jäkla bra ska jag säga!

Nu är jag hemkommen, nyduschad och funderar på om jag ska försöka jobba undan lite eller ställa in mig på en lång dag imorgon istället... Det lutar åt det sistnämnda - soffan är lite för skön för jobb just nu tror jag :angel:

Ikväll ska vi möta upp ett par vänner och fortsätta njuta av solen på någon trevlig uteservering!
 
Min sista lediga dag har tillbringats med att först ha en slö förmiddag, sen solen hela eftermiddagen, toppat med en timmes promenad med ponny och ungefär 30 minuter promenad med shettisen och kusinen. Barnet är helt elektrisk av entusiasm, och eftersom medryttaren bara rider den helgen hon bor hos sin mamma (och på vardagar, och då kommer inte kusinen rida) så hoppas jag detta kan bli ett bra komplement. Nu dusch och sen robinson.
 
Skulle helst av allt inte röra mig alls. Och har hamnat i helgtröstätande big time. Jag var så nöjd med känslan i kroppen och nu har jag förstört det.

Cyklar på gymmet nu i alla fall.
 
Varit på kurs hela helgen + firat vår nyblivna 6 åring :) Ridit 5 pass under helgen, 4 på mina egna hästar och 1 på en kompis häst. Så himla rolig helg!

Sammanfattar förra veckan med två löppass (varav ett riktigt långt...), ett gympass, några promenader och nio ridpass. Hade helst fått till ett gympass till men jag är nöjd med veckan ändå :)

Idag blir det lunchpromenad med kollegan och ikväll ska jag nog bara pyssla i trädgården och promenera min äldsta häst.

Planen för veckan är:

Mån: Promenad
Tis: Gym
Ons: Löpning och ridning
Tors: Ridning
Fre: Gym och ridning
Lör: Ridning
Sön: Ridning och löpning
 
Äntligen fick jag till en bra träningsvecka igen efter kurs och sjukdom. Fyra styrketräningspass, en jefla massa steg, en del cykling och typ 300 kettlebellsvingar hos svärföräldrarna blev summan av kardemumman.

Siktar på en lika bra vecka denna veckan, även om det så här på förhand ser ut att kunna bli lite kämpigt. Jag har rätt mycket på jobbet kombinerat med att det är jag som lämnar avkomman på förskolan vilket gör att det blir lite snävt att träna på morgonen. Idag blir det dock träning utan problem eftersom jag ska använda mig av friskvårdstimmen. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra än, dock. Det är strålande väder ute så det tar emot lite att gå ner i ett jäkla källargym. En promenad känns mycket mer lockande. Löpning hade varit toppen, men jag tror inte jag har några löparskor med mig. Eller kan jag ha ett par stående här nere i omklädningsrummet på jobbet? Så kan det vara! Hoppet lever! :D
 
Jag är orimligt nöjd med min träningsvecka! Trots lika hög press på jobbet fick jag till fyra träningspass den här veckan jämfört med ett förra veckan - där ser man vad lite planering och viljestyrka kan ge!

Veckan som kommer blir ovanligt kort då vi ska åka en sväng till Sverige på fredag, så det blir nog "bara" ett pass crossfit på tisdag och ett på onsdag. Kanske kanske kanske att jag lyckas ta mig ut till stallet för ridning någon kväll istället, men jag måste först fixa en bil som jag kan köra... Vi får se hur det blir!
 
Väldigt varm lunchpromenad förut :D Vi har verkligen högsommarvärme här. Förra veckan gick jag i shorts och bikiniöverdel två dagar till och med!

Jag får nog lov att sluta slappa på morgonen och ta en promenad med hunden innan jobbet för hon orkar inte mitt på dagen utan det får bli sen kväll eller tidig morgon om hon ska få någon motion.
 
Hoppas att det går bra idag @Kiwifrukt (klart att det gör)! :bump:

Tack fina du! Jag överlevde, men med en fruktansvärd huvudvärk som följd. Kombinationen nervositet, mycket information och alldeles för hög temperatur tror jag, här är sommarvärme och jag hade alldeles för mycket kläder på mig.

Dagens/kvällens plan var egentligen att rida, men huvudet och oväntad middag hos mormor satte p för det. Medryttarna har i alla fall ridit, så en häst har fått röra sig.
 
Tack fina du! Jag överlevde, men med en fruktansvärd huvudvärk som följd. Kombinationen nervositet, mycket information och alldeles för hög temperatur tror jag, här är sommarvärme och jag hade alldeles för mycket kläder på mig.

Dagens/kvällens plan var egentligen att rida, men huvudet och oväntad middag hos mormor satte p för det. Medryttarna har i alla fall ridit, så en häst har fått röra sig.

Den där nytt-jobb-koman som infinner sig i början av ett nytt jobb är verkligen så himla härlig. :meh:

Men nu kommer det bara bli lättare och roligare! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
60 231
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 913
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
90 325
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp