Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som nyttjar, och kan det här bättre än jag, friskvårdstimmen. Finns det några restriktioner om att man inte får ta ut den samma dag varje vecka? Specifikt inte varje fredag eftermiddag? Jag fattar att ni inte kan säga vad som gäller på min arbetsplats men flera av mina kollegor tar ut sin friskvårdstimme samma dag (inte fredag) varje vecka för att de går på pass som går då. Jag hade ju tänkt utnyttja den till att åka hem och rida, och fredagen är utan tvekan den kväll som passar absolut allra bäst sett till livet i övrigt.
 
Idag har jag sparkat igång livet igen efter en vecka off. Ponny och jag har promenerat en timme nu ikväll. Jag följer robinson, och nu är det bara den här veckan kvar, så det passar ganska bra att promenera några dagar nu så det hinner ta slut. :angel: Känns lite surt att missa sista veckan när jag tittat på hela säsongen hittills.
 
Ni som nyttjar, och kan det här bättre än jag, friskvårdstimmen. Finns det några restriktioner om att man inte får ta ut den samma dag varje vecka? Specifikt inte varje fredag eftermiddag? Jag fattar att ni inte kan säga vad som gäller på min arbetsplats men flera av mina kollegor tar ut sin friskvårdstimme samma dag (inte fredag) varje vecka för att de går på pass som går då. Jag hade ju tänkt utnyttja den till att åka hem och rida, och fredagen är utan tvekan den kväll som passar absolut allra bäst sett till livet i övrigt.

På min arbetsplats tar vissa ut timmen samma tid varje vecka, andra (som jag) är lite all over the place.
 
På min arbetsplats tar vissa ut timmen samma tid varje vecka, andra (som jag) är lite all over the place.

Så du hade inte reagerat om någon alltid tar den fredag eftermiddag? Jag tycker ju egentligen att det är lite sak samma om det är fredag eller tisdag, men fredagen är lämpligast för mig av många andra skäl än att det är just fredag, liksom. Det skulle dessutom göra massor för hela resten av veckan.
 
Dags för nya löparskor.... Vad har ni? Behöver lite tips :)

En gång Asics alltid Asics.. :D
Jag har Asics gel-nimbus 20, SÅ SKÖNA! Och snygga.. ^^
IMG_20180521_201130.png
 
Så du hade inte reagerat om någon alltid tar den fredag eftermiddag? Jag tycker ju egentligen att det är lite sak samma om det är fredag eller tisdag, men fredagen är lämpligast för mig av många andra skäl än att det är just fredag, liksom. Det skulle dessutom göra massor för hela resten av veckan.

Jag skulle absolut inte reagera på det.
 
En gång Asics alltid Asics.. :D
Jag har Asics gel-nimbus 20, SÅ SKÖNA! Och snygga.. ^^
Visa bifogad fil 15237

Har alltid använt Asics jag också och var helt säker på att det blir det denna gången också. Dock är dom jag har nu Reebok, men dom är inte helt bra för mina smala fötter och så börjar dom bli utslitna.

Men jag kände mig lite wild and crazy och beställe Nike denna gången :nailbiting: Hoppas jag blir nöjd annars åker dom tillbaka :D
 
Eftersom hästarna ska tävlas på lördag så vill jag inte rubba på deras motionsplan för denna veckan. Funderade länge igår hur jag skulle göra eftersom det är så varmt på dagen och därför inte känns snällt att rida mitt på dagen. Mina val var att gå upp halv 5 i morse och rida båda två innan maken åker till jobbet halv 7 eller rida båda efter kl 21 ikväll. Valde tillslut att ta dom på kvällen. Så planen idag är styrketräning på lunchen och rida båda hästarna ikväll :)
 
Har alltid använt Asics jag också och var helt säker på att det blir det denna gången också. Dock är dom jag har nu Reebok, men dom är inte helt bra för mina smala fötter och så börjar dom bli utslitna.

Men jag kände mig lite wild and crazy och beställe Nike denna gången :nailbiting: Hoppas jag blir nöjd annars åker dom tillbaka :D
Jag bytte från Asics till Nike och kunde inte vara mer nöjd!
 
Jaa, livet rullar på med styrketräning 1 gång på måndagkvällar. Sen tillkommer lite löpning med hunden. 1-3 träningspass per vecka är allt jag hinner med just nu eftersom jag gått 2 hundkurser samtidigt. Avslutning ikväll på sista kursen, men struntar i att åka in. Ska träna min efterlängtade power på torsdag (skivstångspass) sen operationen i höstas. Det får gå före hundkurs-avslutning :angel:

Men igår var sämsta träningspasset på länge, lyckades bara göra 10 + 7 knäböj på 12,5 kg innan kroppen verkligen gick i strejk. Efter det gick allt åt skogen, och kroppen var inte med mig alls. Men man kanske ska ha såna pass också ? :cautious:
 
Hej tråden! Jag har tappat det helt vad det gäller att skriva här! Och även vad det gäller träningen :p
Hoppas komma igång både här och med träningen nu igen! :) träningsresa på söndag - känns som ett bra sätt att hitta motivationen! :D
 
Gick ner i gymmet på lunchen. Hade en tanke på att dra ut stången och allt men orkade inte eftersom jag skulle marklyfta och då krävs det många viktplattor :p Det var skönt att vara i ett svalt källargym också så det var ändå ett smart beslut :) Körde marklyft med en trea på 85 kg och en etta på 90 kg som max. Sen hantelrodd och axelpressar med hantlar. Kände mig genomtränad sen så det var ett bra pass :up:

Nu blir det att jobba färdigt för idag och efter middagen hoppas vi på att kunna fixa ihop ungarna studsmatta innan dom ska lägga sig. Ikväll ridning x2 :)
 
Hörrni tråden... Jag har gift mig!! :love: :bump: :love:

Måste få visa en liten bild för er :D

Bröllop bokskog.jpg

Dagen blev bättre än jag någonsin kunnat förvänta mig och vi är så himla glada över precis ALLT :love: Jäkligt lång dag som startade 9:00 hos frissan och sen var vi hemma vid 4-tiden på natten (jag körde hem :D). Sen hade vi vänner hemma hela söndagen och sista gästerna åkte måndag morgon och sen kraschade jag totalt. Huvudvärk, illamående och extrem trötthet hela dagen igår, kul :p
Sov sen jättekonstigt inatt och var helt säker på att jag blivit sjuk men vaknade sen klockan 7 och mådde helt ok :confused: Inte mig emot! :D

Men nu börjar redan träningsmotivationen komma tillbaka ska jag säga er! :banana: :banana:
 
Hörrni tråden... Jag har gift mig!! :love::bump::love:

Måste få visa en liten bild för er :D

Visa bifogad fil 15275

Dagen blev bättre än jag någonsin kunnat förvänta mig och vi är så himla glada över precis ALLT :love: Jäkligt lång dag som startade 9:00 hos frissan och sen var vi hemma vid 4-tiden på natten (jag körde hem :D). Sen hade vi vänner hemma hela söndagen och sista gästerna åkte måndag morgon och sen kraschade jag totalt. Huvudvärk, illamående och extrem trötthet hela dagen igår, kul :p
Sov sen jättekonstigt inatt och var helt säker på att jag blivit sjuk men vaknade sen klockan 7 och mådde helt ok :confused: Inte mig emot! :D

Men nu börjar redan träningsmotivationen komma tillbaka ska jag säga er! :banana::banana:

Stort grattis till er :love: Så himla fina!
 
Hörrni tråden... Jag har gift mig!! :love::bump::love:

Måste få visa en liten bild för er :D

Visa bifogad fil 15275

Dagen blev bättre än jag någonsin kunnat förvänta mig och vi är så himla glada över precis ALLT :love: Jäkligt lång dag som startade 9:00 hos frissan och sen var vi hemma vid 4-tiden på natten (jag körde hem :D). Sen hade vi vänner hemma hela söndagen och sista gästerna åkte måndag morgon och sen kraschade jag totalt. Huvudvärk, illamående och extrem trötthet hela dagen igår, kul :p
Sov sen jättekonstigt inatt och var helt säker på att jag blivit sjuk men vaknade sen klockan 7 och mådde helt ok :confused: Inte mig emot! :D

Men nu börjar redan träningsmotivationen komma tillbaka ska jag säga er! :banana::banana:
ÅH vad underbart! Jag tänkte på dig i helgen och hoppades att ni skulle få en bra dag och att du skulle få må bra, kul att höra att det blev så också! Grattis! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 467
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 023
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 194
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
89 947
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp