Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att vila sig i form verkar vara en grej. Har inte marklyft på säkert tre veckor pga kurs, sjukdom, pollen, bristande motivation, you name it. Har gjort en himla massa KB-svingar sista typ två veckorna, i övrigt har jag som sagt vilat mig i form.

Idag fick jag i alla fall feeling och det slutade med ett NYTT JÄVLA PB! 120 kg kom upp! Det var inte snyggt, men fula lyft räknas också. :banana:
 
Jag har tydligen lagt av :meh:

Jag också. Motivationen är inte på topp när jag måste stressa som en dåre. Igår gick det bra, idag blev jag lite sen från jobbet och då var det direkt kört igen :meh:.

Funderar på att skita i det och låta det vara den här veckan (eller ja, det är ju bara tisdag, onsdag och torsdag kvar) och ta tag i det sen när jag inte har någon direkt tid att passa på kvällen.
 
Jag vet inte när jag skrev senast men i söndags körde jag lite överkropp med bänkpress, press med kettlebell och rodd med kettlebell.

Idag på värsta mensvärksdagen blev det marklyft mambo, vecka 3 pass 2. Var oväntat stark idag och passet kändes jättelätt :confused: (ja, jag kontrollräknade vikterna :laugh:) Nåja, inget att klaga på. Pausmarklyft, good mornings, stångrodd. La på lite extra militärpress och goblet squats på slutet.

I övrigt är planen för veckan lite vag, men jag vill springa två pass (ett kortare och ett längre), styrketräna någon gång till om det passar och stjärnorna står i linje eller vad man nu säger :D Och så har vi brännbollsturnering på jobbet på fredag :idea:
 
Det här med att vila sig i form verkar vara en grej. Har inte marklyft på säkert tre veckor pga kurs, sjukdom, pollen, bristande motivation, you name it. Har gjort en himla massa KB-svingar sista typ två veckorna, i övrigt har jag som sagt vilat mig i form.

Idag fick jag i alla fall feeling och det slutade med ett NYTT JÄVLA PB! 120 kg kom upp! Det var inte snyggt, men fula lyft räknas också. :banana:
Men herregud! GRYMT jobbat! :bump:

Jag vet inte när jag skrev senast men i söndags körde jag lite överkropp med bänkpress, press med kettlebell och rodd med kettlebell.

Idag på värsta mensvärksdagen blev det marklyft mambo, vecka 3 pass 2. Var oväntat stark idag och passet kändes jättelätt :confused: (ja, jag kontrollräknade vikterna :laugh:) Nåja, inget att klaga på. Pausmarklyft, good mornings, stångrodd. La på lite extra militärpress och goblet squats på slutet.

I övrigt är planen för veckan lite vag, men jag vill springa två pass (ett kortare och ett längre), styrketräna någon gång till om det passar och stjärnorna står i linje eller vad man nu säger :D Och så har vi brännbollsturnering på jobbet på fredag :idea:
Åååå brännboll! Vilka minnen! :love:
 
Jag är väldigt stolt över mig själv för att jag tog mig iväg till träningen idag, trots att jag tyngts ner av stress, huvudvärk och magproblem (jag anar ett visst samband mellan samtliga tre faktorer) sedan i söndags och sängens dragningskraft därmed var extra stark. Väl där blev det ett ganska tufft men inte särskilt tekniskt pass, vilket var precis vad min trötta hjärna behövde.
 
Båda hästarna ridna igår kväll när det svalnat på lite :)

Idag gick jag upp i tid faktiskt så jag äter frukost nu och ska snart väcka barnen.

Hästarna ska jogga på lina idag och ikväll är det tänkt att jag och maken ska släpa oss runt sjön och springa milen :p

Hoppas mina nya skor kommer idag och att dom passar!
 
ÅH vad underbart! Jag tänkte på dig i helgen och hoppades att ni skulle få en bra dag och att du skulle få må bra, kul att höra att det blev så också! Grattis! :love:

Men vad gullig du är, tack :love: Och tack till er andra också :heart

Idag gjorde jag crossfit-comeback efter ett gäng veckor utan crossfit och ett par veckor utan regelrätt träning alls!
Jag var lite orolig innan hur det skulle kännas och om jag skulle kunna skala som jag ville utan att skämmas men det gick bra :D :bump:
Det kändes överlag väldigt bra och bara genom att ta lättare vikter och så så blir det ju inte alls lika jobbigt :)
Började med en cirkel där man hade två minuter på sig på varje station av:
20 steg "Death march" med hantlar
12-20 armhävningar
6-8 pull-ups med supinerat grepp
3 varv
Denna delen var ju ganska lugn så inga problem :)

Sen två varv på tid av
1500 m assault bike
20 toes to bar
40 utfallssteg med hantlar/kb
Lika lång vila mellan som det tog att göra första varvet. Jag skalade till 1200 m ass.bike, 20 höga knän och tog endast 5 kgs hantlar (x2) på utfallsstegen.

Kändes jättebra och var riktigt roligt :love:
 
I morse ville varken kropp eller pannben träna. Ibland lyssnar jag på det och det gjorde jag idag.
Hade friskvårdstimme på efm som jag utnyttjade. Cyklade 21,1 km och 45 min på gymmets cyklar och hade en go känsla.
 
Båda hästarna ridna igår kväll när det svalnat på lite :)

Idag gick jag upp i tid faktiskt så jag äter frukost nu och ska snart väcka barnen.

Hästarna ska jogga på lina idag och ikväll är det tänkt att jag och maken ska släpa oss runt sjön och springa milen :p

Hoppas mina nya skor kommer idag och att dom passar!
Vilket märke?
Såg nu, sorry.
 
Nejdå, du har bara tagit en liten paus! ;) Du är fortfarande ”en sån som tränar” om du vill vara det. Bara att hoppa på vagnen igen.
Tack, blev väldigt lättad bara av att läsa det där! Pepp utan press :up:
Jag också. Motivationen är inte på topp när jag måste stressa som en dåre. Igår gick det bra, idag blev jag lite sen från jobbet och då var det direkt kört igen :meh:.

Funderar på att skita i det och låta det vara den här veckan (eller ja, det är ju bara tisdag, onsdag och torsdag kvar) och ta tag i det sen när jag inte har någon direkt tid att passa på kvällen.
Låter klokt att bara låta det vara ett tag. Det blir nog lätt kontraproduktivt att försöka hinna fler saker när utgångsläget är stressat liksom, hur gärna man än vill. Och det är ju sällan fel att ta det lite lugnt ett tag :)
 
Borde träna, städa, tvätta, laga mat, packa upp, ta tag i en massa projekt, vara ute och njuta av den fina försommarkvällen. Istället ligger jag i sängen med huvudvärk och magkatarr som gör så ont att jag får tårar i ögonen. Kan, vill och orkar inte äta. Kan, vill och orkar inte göra någonting. Jag är så sjukt jäkla färdig med den här våren nu, den har fasen i mig inte varit rolig!

Kommer inte att träna varken idag eller imorgon eftersom jag har ännu en 12-timmarsdag på jobbet framför mig och behöver vara i någon slags godtagbart skick när min bror kommer och hälsar på på fredag. Vet inte riktigt hur jag ska orka med en helg som värdinna ovanpå allt detta, men det är åtminstone bara min bror. Och så har vi röd dag på måndag då jag kan vila lite om inte annat. Men fy faan vad mycket press jag känner på mig just nu, i allt! Skulle behöva ta en sjukdag imorgon, herregud vad jag skulle behöva ta en sjukdag imorgon, men jag kan inte svika mina kollegor (som är i samma upplösningstillstånd som jag, kan sägas) dagen innan vårt största projekt någonsin ska lämnas in.

MVH En ledsen, trött och allmänt less Mineur som behövde skriva av sig lite
 
Borde träna, städa, tvätta, laga mat, packa upp, ta tag i en massa projekt, vara ute och njuta av den fina försommarkvällen. Istället ligger jag i sängen med huvudvärk och magkatarr som gör så ont att jag får tårar i ögonen. Kan, vill och orkar inte äta. Kan, vill och orkar inte göra någonting. Jag är så sjukt jäkla färdig med den här våren nu, den har fasen i mig inte varit rolig!

Kommer inte att träna varken idag eller imorgon eftersom jag har ännu en 12-timmarsdag på jobbet framför mig och behöver vara i någon slags godtagbart skick när min bror kommer och hälsar på på fredag. Vet inte riktigt hur jag ska orka med en helg som värdinna ovanpå allt detta, men det är åtminstone bara min bror. Och så har vi röd dag på måndag då jag kan vila lite om inte annat. Men fy faan vad mycket press jag känner på mig just nu, i allt! Skulle behöva ta en sjukdag imorgon, herregud vad jag skulle behöva ta en sjukdag imorgon, men jag kan inte svika mina kollegor (som är i samma upplösningstillstånd som jag, kan sägas) dagen innan vårt största projekt någonsin ska lämnas in.

MVH En ledsen, trött och allmänt less Mineur som behövde skriva av sig lite

Men fina du. :( Kram!!
 
Borde träna, städa, tvätta, laga mat, packa upp, ta tag i en massa projekt, vara ute och njuta av den fina försommarkvällen. Istället ligger jag i sängen med huvudvärk och magkatarr som gör så ont att jag får tårar i ögonen. Kan, vill och orkar inte äta. Kan, vill och orkar inte göra någonting. Jag är så sjukt jäkla färdig med den här våren nu, den har fasen i mig inte varit rolig!

Kommer inte att träna varken idag eller imorgon eftersom jag har ännu en 12-timmarsdag på jobbet framför mig och behöver vara i någon slags godtagbart skick när min bror kommer och hälsar på på fredag. Vet inte riktigt hur jag ska orka med en helg som värdinna ovanpå allt detta, men det är åtminstone bara min bror. Och så har vi röd dag på måndag då jag kan vila lite om inte annat. Men fy faan vad mycket press jag känner på mig just nu, i allt! Skulle behöva ta en sjukdag imorgon, herregud vad jag skulle behöva ta en sjukdag imorgon, men jag kan inte svika mina kollegor (som är i samma upplösningstillstånd som jag, kan sägas) dagen innan vårt största projekt någonsin ska lämnas in.

MVH En ledsen, trött och allmänt less Mineur som behövde skriva av sig lite

Men du da :( kram!
 
Jag och maken sprang 9,5 km ikväll och på hemvägen plockade vi upp äldsta dottern hos svärföräldrarna så det blev promenad 1,5 km hem också :) De två senaste löpturerna har varit jäkligt tunga trots att de bara varit 5 km ungefär men idag kändes det riktigt bra! Skorna är perfekta också förresten :love:
 
Idag ska jag bra slappa på lunchen tänkte jag! Båda hästarna ska ridas idag men det får bli ikväll när inte solen gassar lika mycket. Ska ta en promenad till och från svärföräldrarna med hunden i em också. Svårt att motionera henne i den här värmen men vi går förbi älven dit så då kan jag kyla ner henne och det är bara 1,5 km enkel väg :)
 
I vår har jag promenerat med en kompis en gång i veckan, nionde gången i går. Jag promenerar längre och snabbare när jag är ensam, men jag försöker vara lite social.
I dag har jag börjat med hittaut, tog två checkpoints som är nära mitt hem. En annan dag ska jag ta cykeln till ett område med flera checkpoints.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 468
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 023
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 199
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
89 953
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp