Ska man bygga ihop ett träningspass som täcker det mesta kan man tänka så här:
Underkropp: en övning där man använder benen för att dra något från golvet (t.ex. marklyft) och en övning där man trycker en vikt uppåt (t.ex. knäböj). Sen kan man gärna kombinera med en övning där benen arbetar åt olika håll (t.ex. utfall).
Överkropp: en övning där man drar något mot sig (någon form av rodd), en där man trycker något från sig ( t.ex. bänkpress eller bröstpress med hantlar), en där man drar något neråt (t.ex. latsdrag) och en där man trycker något uppåt (t.ex. militärpress).
På de sex övningarna får man med i princip hela kroppen. Du har med det mesta i ditt pass, men som Mineur sa så en övning som tar mer rakt på axlarna vore nog bra och jag saknar en bröstövning (dvs en övning där du trycker något ifrån dig). Och varför tre tricepsövningar? Jag kan tycka att isoleringsövningar är rätt onödiga för oss vanliga dödliga, om man inte har någon skada som behöver rehabiliteras eller påtaglig svaghet som kräver extra fokus. Jag tror mer på övningar som tränar många muskelgrupper åt gången, dels för att det är mer tidseffektivt och dels för att det kommer ge större genomslag i vardagen.