Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
I feel ya... Vill bara att snöeländet ska försvinna nu, fick fan värsta träningspasset igår när jag skulle köra barnvagnen hela en och en halv kilometer. :meh: Det var som att köra i socker, helt jäkla hopplöst.

Ska man inte ha nån nytta alls av att bo i söder? Här ska inte vara nån snö. :arghh::meh:

Nu tänkte jag se om jobbet fått in nya broddar tills nästa gång jag jobbar. Har de det tänker jag mota olle i grind och köpa. Då försvinner väl det här vita helvetet om inte annat. (Det är jättefint som det ser ut nu men det blir ju liksom bara is inom 24 tinmar.)

Jobbat måndag och tisdag natt, gick av imorse och gymmade 1h innan jag drog hem, är så slut i armar/axlar så det nästan är jobbigt att dem bara hänger längsmed kroppen.. :rofl: så bra pass!

Ska krascha i säng nu och sen till pålle i eftermiddag :)

Här fick vi ännu mer snö i måndags och till och med jag börjar bli trött på det... Men det är fortfarande vinter faktiskt så det är väl bara att stå ut en stund till. Hellre detta är lera eller blankis i alla fall :p

Nu har jag sovit kasst flera nätter pga att jag själv varit sjuk och senaste nätterna pga att yngsta dottern är snorig och sover oroligt för det :meh: Ska faktiskt bli skönt att vara barnfria i natt så kanske jag kan få en mer sammanhängande sömn :D

Fortfarande inställd på gym ikväll :banana:

Jag kommer liksom inte fram till om jag känner av halsen idag eller inte. Vi kan konstatera att luften på jobbet är allt annat än bra, och det hade säkert gått att komma vidare med det om man ville (vilket jag inte vill eftersom jag inte jobbar där längre officiellt sett), men både jag och min kollega har ont i huvudet i princip varje gång vi jobbat. Jag märkte stor skillnad när jag var på det andra jobbet och dels började mycket tidigare och jobbade längre dagar, men ändå inte hade huvudvärk en enda gång. Och då är det ändå en bilverkstad med allt som hör till det med lukter/kemikalier/bensin/diesel/olja. Så jag vet inte om halsontet beror på extremt dålig luft i arbetsmiljön?

Men jag valde att hoppa över träningen idag eftersom passet i appen var riktigt tungt. Om inte halsen spökar mer imorgon så kör jag det då istället, när det egentligen skulle varit vilodag.

Blä börjar känna mig sjuk igen ont i halsen,hängig och fryser. :arghh:Tänker inte ens kolla om jag har feber igen utan avvakta tills imorgon bitti. Jag är trött på att vara sjuk nu så om jag helt enkelt vägrar kanske jag slipper. :grin::(

Jag var på gymmet imorse och tränade på stöt samt tragglade lite rörlighetsövningar. Eftersom det är en rätt ny övning för mig är det ju låga vikter och många reps som gäller. Det var LÄNGESEN jag gjorde tolv repetitioner i ett set av någon övning, och nu var det jäääättemånga set med tolv repetitioner. Värsta cardiopasset ju. :D Värsta hjärngympan också, för jag har seriöst (verkligen seriöst) svårt att hålla räkningen när jag ska göra mer än fem repetitioner. Så jag skulle tro att vissa set i själva verket bestod av allt mellan nio och femton repetitioner... :rofl:

Åkte till gymmet som planerat och körde ett lätt pass :) Riktigt gött att röra på kroppen lite efter de här dagarnas inaktivitet. Jag har inte ridit sen i lördags :nailbiting: La lite tid på stretching efteråt och det behövdes för jag har fasen blivit stel efter att ha legat i soffan så mycket :p

Det här med 10 000 steg om dagen må vara en lite godtycklig gräns, men jag gillar ändå att se att senaste månaden har jag snittat en bra bit över 10 000 steg om dagen. :up: Vissa dagar mer, vissa mindre, men alla veckor har jag gått över 70 000 steg så även på veckobasis ser det bra ut. Känns gött! :D

Äntligen en natt med ostörd sömn :love: Ungarna sover borta och maken kom hem från kursen igår. Men han är fortfarande inte pigg så jag ifrågasatte om han verkligen skulle jobba idag. Han har fysiskt jobb (bilmekaniker) så det kommer bli tufft. Jag la mig i ena dotterns säng direkt igår för att slippa hans snarkningar och när jag gick upp förut så sov han så han valde att stanna hemma och det var nog klokt.

Idag ska jag äntligen rida! Blir en tur på lunchen och i em promenad till och från svärföräldrarna med hunden. Livet återvänder :)

Inte varje dag man får börja med att tömma en pulversläckare i ett brinnande sophus.. :p
Lite spänning i vardagen och en god gärning ;)

Fixade stallet imorse, sen blir det massage i eftermiddag, rida pålle och så fotboll ikväll!
Bra dag! :)

Inte varje dag man får börja med att tömma en pulversläckare i ett brinnande sophus.. :p
Lite spänning i vardagen och en god gärning ;)

Fixade stallet imorse, sen blir det massage i eftermiddag, rida pålle och så fotboll ikväll!
Bra dag! :)

Bra jobbat :eek: :up:

• Gilla
Reactions: WS6
Äntligen en natt med ostörd sömn :love: Ungarna sover borta och maken kom hem från kursen igår. Men han är fortfarande inte pigg så jag ifrågasatte om han verkligen skulle jobba idag. Han har fysiskt jobb (bilmekaniker) så det kommer bli tufft. Jag la mig i ena dotterns säng direkt igår för att slippa hans snarkningar och när jag gick upp förut så sov han så han valde att stanna hemma och det var nog klokt.

Idag ska jag äntligen rida! Blir en tur på lunchen och i em promenad till och från svärföräldrarna med hunden. Livet återvänder :)

På ämnet ”ostörd sömn” så somnade jag själv i sängen, men vaknade med både man och dotter där. Att jag inte hade märkt dem var inte så konstigt, för maken låg längst bort på kanten med dottern hängande på sig som en koalabäbis. Jag hade nog åtminstone två tredjedelar av sängen för mig själv. :D

Åh, jag saknar att träna och att skriva i den här tråden! Nog för att det inte har gått särskilt länge sedan jag gjorde båda de sakerna, men ändå! Men jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt beslut att nedprioritera träningen till förmån för resten av livet de här dagarna. Imorgon däremot blir det benpass, och på lördag dressyrträning! :bump:

Jag var förresten på vårdcentralen idag och lyckades övertala dem om att ett blodprov för att kolla mina värden är en bra idé, så om två veckor ska jag dit igen och få det gjort. Nu har jag i och för sig känt mig lite piggare den senaste veckan, men ska ändå bli skönt att göra en liten kontroll och se så att allt är okej. Jag tycker fortfarande att det borde vara lag på att göra hälsokontroll på människor lika ofta som vi gör det på bilar... :p

På ämnet ”ostörd sömn” så somnade jag själv i sängen, men vaknade med både man och dotter där. Att jag inte hade märkt dem var inte så konstigt, för maken låg längst bort på kanten med dottern hängande på sig som en koalabäbis. Jag hade nog åtminstone två tredjedelar av sängen för mig själv. :D
Ja? Har man inte alltid det?

MVH Starfish :angel:

Hallå tråden! Jag har varit väldigt inaktiv här senaste dagarna, men tränat har jag gjort :D I måndags var jag på ett pass med clean and jerk/stöt. Det var väldigt kul till slutet då jag bommade överstöten på 50 kg två gånger trots att jag hade gjort säkert 3-4 lyckade lyft på samma vikt (tangerat PR) och sen när jag plockade av till 40 kg för att bara sätta ett snyggt sista lyft fick jag mer fart än vad jag var beredd på och glömde flytta bak huvudet --> pressade stången med bra kraft rätt upp i hakan :up:
Haft ett litet skrubbsår och ett fint blåmärke där sen dess men annars ingen skada skedd iaf.. :p
Sen i tisdags var jag på spinning vilket var kul och sen körde jag lite styrka efteråt med knäböj i smithmaskin vilket var skoj för det var väldigt länge sedan. Blev ju mycket mer likt benpress kändes det som än vad normala knäböj är mtp att man liksom kan luta sig mot stången.
Igår körde jag dagens wod vilket var bänkpress där jag bommade försök till nytt pr (48,5 kg) men i övrigt kändes det bra och jag har ju inte tränat någon bänkpress på senaste så inte särskilt ledsen över den missen, 45 kg gick upp ganska lätt iaf. Efter bänkpress-delen körde vi en riktig flåsig avslutning:
På 3 min
spring 400 m
därefter max cal assault bike
Vila 3 min
3 varv

Jättejobbigt såklart men bara tre varv och jag gillar löpningen så ändå ok!

Så! En full rapport av min träninsgvecka :D Idag blir det vila sen fredagsmyset i boxen imorgon kväll och sen gymma med en vän på lördag och sen vila på söndag :)

Hallå tråden! Jag har varit väldigt inaktiv här senaste dagarna, men tränat har jag gjort :D I måndags var jag på ett pass med clean and jerk/stöt. Det var väldigt kul till slutet då jag bommade överstöten på 50 kg två gånger trots att jag hade gjort säkert 3-4 lyckade lyft på samma vikt (tangerat PR) och sen när jag plockade av till 40 kg för att bara sätta ett snyggt sista lyft fick jag mer fart än vad jag var beredd på och glömde flytta bak huvudet --> pressade stången med bra kraft rätt upp i hakan :up:
Haft ett litet skrubbsår och ett fint blåmärke där sen dess men annars ingen skada skedd iaf.. :p
Sen i tisdags var jag på spinning vilket var kul och sen körde jag lite styrka efteråt med knäböj i smithmaskin vilket var skoj för det var väldigt länge sedan. Blev ju mycket mer likt benpress kändes det som än vad normala knäböj är mtp att man liksom kan luta sig mot stången.
Igår körde jag dagens wod vilket var bänkpress där jag bommade försök till nytt pr (48,5 kg) men i övrigt kändes det bra och jag har ju inte tränat någon bänkpress på senaste så inte särskilt ledsen över den missen, 45 kg gick upp ganska lätt iaf. Efter bänkpress-delen körde vi en riktig flåsig avslutning:
På 3 min
spring 400 m
därefter max cal assault bike
Vila 3 min
3 varv

Jättejobbigt såklart men bara tre varv och jag gillar löpningen så ändå ok!

Så! En full rapport av min träninsgvecka :D Idag blir det vila sen fredagsmyset i boxen imorgon kväll och sen gymma med en vän på lördag och sen vila på söndag :)
Det låter som en härlig träningsvecka, de små missödena till trots! Jag har också testat det där med att köra skivstången i hakan, under en omgång push press. Jag höll på att bita av mig tungan - inte jätteskönt faktiskt... :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 810
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 179
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka