Nu behöver jag råd från er lite mer erfarna. Jag har ju kört den här 30 dagars-utmaningen med appen nu. Valde att köra ett av de medelhårda alternativen, och i början kändes det lite för "lätt" men nu är det verkligen kräksvarning på passen. Kan ge ett exempel på dagens pass så ni ser vart jag ligger:
70 krysshopp
40 knäböj
40 situps med utsträckta armar bakåt
40 utfall
40 omvända situps
30 armhävningar mot typ ett bord
40 situps med korsade armar
40 utfall
40 enbensknäböj åt höger och 40 åt vänster, de är alltså två punkter
70 skipping (typ springa på stället med höga knän)
30 armhävningar (står på knä, men eftersom jag inte kan det så gör jag dem på tå)
65 sekunder sidoplankan åt vänster
40 knäböj
40 situps med utsträckta armar bakåt
40 utfall med knähopp åt höger + vänster (40 på varje ben)
65 sekunder sidoplankan åt höger
Nu är det sista dagen imorgon. De flesta passen ser ut ungefär så nu på slutet, med lite variation i övningarna. Allt är inte alltid med. Och jag vet inte hur jag ska gå vidare sen? Appen har ett medelsvårt program till och två svåra, och jag funderar på att längre fram i vår köra 30 dagar till med ett av de svåra, men vill inte göra det direkt nu efter. Förutom de här programmen har de ett helkroppspass, ett pass inriktat ben, ett rumpa, ett armar och ett mage. Ungefär 12 övningar på varje, och man kan ju alltid köra dem två varv om man vill.
Jag kommer inte köra programmet för mage från appen, utan fortsätta med Tassens corepass, i appen är det bara en jäkla massa varianter på situps och tycker det där corepasset har mer varierande övningar (är inget jättefan av situps överhuvudtaget). Men jag funderar på hur man ska göra för att inte tappa det här nu när jag faktiskt hållit igång det? Köra core en gång i veckan, en gång var på ben, armar och rumpa och så kanske en gång i veckan helkroppspasset? Eller helt enkelt ta några av de pass här på slutet och köra igen? Nu har det ju i princip varit pass varje dag, så att gå till att kanske göra nått en gång i veckan känns samtidigt lite? Utöver detta hoppas jag ju givetvis på att kunna sätta igång hästarna igen snart, och just nu är pappa inne i en motivationstopp där han vill promenera om kvällarna (men han är som ett aprilväder, om två veckor kan han ha tröttnat). Förstår om ingen orkade igenom den här romanen, men jag blev lite ställd idag när jag insåg att programmet är slut imorgon.