Här är adressen till magpasset @nickan1 https://kurera.se/getinshape/2014/08/15/tuff-core-traning-for-platt-mage/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, riktiga vilodagar är jag i stalletDet såg däremot ut att matcha bra som instickspass!
Min sjukgymnast har sagt att pulshöjande träning tre dagar i veckan har visat sig lika bra som antidepressiv medicin mot mildare depression. Nu har jag väl ingen mild depression iofs, men jag gör allt för att ta mig uppåt.
Har ni några månader simmat två-tre dagar i veckan, senaste veckorna har det blivit tre dagar i veckan. Det är skönt och jag höjer min puls. Dock börjar jag få ont i armarna och inser väl att jag behöver dra ned lite på simningen för att slippa få mer ont. Är trots allt rätt ensidig träning för mig som än så länge bara simmar bröstsim och inte vågat mig på att crawla.
Jag tänkte lösa medlemskap på gymmet som finns intill simhallen så jag kan variera simningen. Men vad är bra pulshöjande grejer att göra där?
Gärna något som kompletterar simningen på ett bra sätt. Jag ¨har häst och rider också flera dagar i veckan, men mest turer i skogen och lugn dressyr.
Kan spinning vara bra som komplement till det?
Jag tränar alltså för att komma upp ur depressionen och må bättre, och sedan för att kunna bibehålla det bra måendet. Har dock lite svårt att ta mig iväg till grejer, så vill ha något som känns roligt och inte så avancerat då min fokusnivå ligger på noll.
Någon som har tips?![]()
Kan du fråga om du får låna en platta på simhallen och köra benspark emellanåt?Min sjukgymnast har sagt att pulshöjande träning tre dagar i veckan har visat sig lika bra som antidepressiv medicin mot mildare depression. Nu har jag väl ingen mild depression iofs, men jag gör allt för att ta mig uppåt.
Har ni några månader simmat två-tre dagar i veckan, senaste veckorna har det blivit tre dagar i veckan. Det är skönt och jag höjer min puls. Dock börjar jag få ont i armarna och inser väl att jag behöver dra ned lite på simningen för att slippa få mer ont. Är trots allt rätt ensidig träning för mig som än så länge bara simmar bröstsim och inte vågat mig på att crawla.
Jag tänkte lösa medlemskap på gymmet som finns intill simhallen så jag kan variera simningen. Men vad är bra pulshöjande grejer att göra där?
Gärna något som kompletterar simningen på ett bra sätt. Jag ¨har häst och rider också flera dagar i veckan, men mest turer i skogen och lugn dressyr.
Kan spinning vara bra som komplement till det?
Jag tränar alltså för att komma upp ur depressionen och må bättre, och sedan för att kunna bibehålla det bra måendet. Har dock lite svårt att ta mig iväg till grejer, så vill ha något som känns roligt och inte så avancerat då min fokusnivå ligger på noll.
Någon som har tips?![]()
Jag har lite för dålig kondition för löpträning, och lite för tung just nu. Men bra tips!Löpintervaller är bra tycker jagSen kan ju "vanlig" styrketräning också bli pulshöjande om man kör t.ex superset eller "så många reps du kan på den här tiden" osv.
Tack för tipset!Kan du fråga om du får låna en platta på simhallen och köra benspark emellanåt?
(Alltså en flytande platta som du håller armarna på och så sparkar du med så raka ben du kan, så länge som du orkar. Varva med bröstbentag så får armarna vila.)
De finns att köpa för ett par, tre hundralappar också, om man vill ha en egen.
Googla "simplatta".
Tänker att om du nu tar dig iväg till simhallen behöver du inte ta steget att gå till ett annat ställe också, om du har lite svårt för att ta dig iväg.
Ja, precis, du lär få puls och komma ett steg på vägen mot att lära dig frisim/crawl.Tack för tipset!
Brukar göra bara bröstsimbentagen fast utan platta, flyter rätt bra.
Men hur menar du att sparka med raka ben? Tänker du som man gör med benen i crawl då?
Jag har lite för dålig kondition för löpträning, och lite för tung just nu. Men bra tips!
Jag har aldrig gymmat med vikter och sånt, så känns som att det blir för avancerat just nu när jag mår dåligt.
Jag har lite för dålig kondition för löpträning, och lite för tung just nu. Men bra tips!
Jag har aldrig gymmat med vikter och sånt, så känns som att det blir för avancerat just nu när jag mår dåligt.
Ja, precis, du lär få puls och komma ett steg på vägen mot att lära dig frisim/crawl.
Man kan hålla plattan på lite olika sätt för att få mer träning av bålstabiliteten.
Någon snäll simhallspersonal kan säkert visa dig.![]()
Du behöver ju inte springa länge eller supersnabbtStyrketräning kan man göra utan vikter också om det känns för avancerat i början.
För snart två år sen när jag började träna regelbundet höll jag till ute på gräsmattan hemma med egengjorda pass med puls. Sprang ett varv runt huset, gjorde 10 armhävningar, sprang ett varv till, gjorde triceps dips mot sandlådan, sprang ännu ett varv, plankan 30 sekunder, sprang igen, gjorde 10 knäböj osv osv. Som ett exempel![]()
Roddmaskin är suveränt för att få upp pulsen även om man inte har muskeluthållighet för att köra fort och hårt. Rent generellt är helkroppsaktivitet bättre ur den synvinkel, så om man inte tycker det är mördande tråkigt kan crosstrainer vara ett bra alternativ också. Eller assaultbike (cykel där man både trampar och drar med armarna, reglerad av luftmotstånd så ju hårdare man tar i desto mer motstånd ger den)om det finns en sådan.
Kolla med simhallen om de inte har vattengympa-pass! Hos oss har de pass i stort sett varje vardag, med lite olika inriktning. Ett pass är mer styrka, men med lite kondition också, ett annat pass är mest kondition, men även vissa styrkeövningar, ett annat är mest balans med en del core osv. Det är så jobbigt och avancerat som man vill göra det, vissa guppar mest omkring lite lojt i vattnet och pratar med varandra, andra kör stenhårt och hänger flämtande på kanten i slutet. En del har det som sjukgymnastik och kan bara göra vissa övningar, de får då lite olika alternativ vid de övningar de inte kan göra. Åldrar från 14 år upp till drygt 70.
Jättebra tips, ska definitivt testa det till veckan när jag ska simma igen.
Men löpningen är det väl också att det känns lite svårt att motivera mig till att bege mig ut i mörkret och snöslasket, men å andra sidan kan jag ju springa på löpband inne.
Roddmaskin vet jag att de har, den ska jag nog testa. Det borde väl vara bra för bålmuskulaturen också?
Hade jättegärna gått på vattengympa då jag tror det skulle passa mig som älskar att vara i vattnet. Men tyvärr så verkar det som att de har slutat med vattengympa i min simhall.![]()
Hade jättegärna gått på vattengympa då jag tror det skulle passa mig som älskar att vara i vattnet. Men tyvärr så verkar det som att de har slutat med vattengympa i min simhall.![]()
Gymet igår. Det blev 45 minuter på crosstrainern och sedan lättare styrketräning på det.
Skulle egentligen tränat idag men tror jag skjuter på det tills imorgon...![]()
Bara yoga och nån form av core-pass. Går på mediyoga med sjukgymnasten, så tänkte påbörja yogan när mediyogan är slut.@parellikusken
Har de några pass på gymet du funderar på?