Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ett ridpass med unghästen igår kväll också så båda hästarna blev tränade :)

Idag har jag haft hovslagaren här på lunchen och så stänger dagis tidigt så jag får jobba på så gott jag kan idag. Ska försöka få till en promenad ikväll, känns som det var längesen :p

Och hos mig blev det lite lunchträning eftersom jag jobbar hemifrån idag. Kroppen kändes dock inte alls bra idag tyvärr - lite skrapig i halsen, dålig aptit, allmänt hängig. Jag blev trött bara av den korta promenaden till gymmet, uppvärmningen på roddmaskinen kändes dubbelt så jobbig som vanligt och jag fick rejäl mjölksyra redan på rep 2, set 1 av militärpressen. Inte alls trevligt!

Så, jag bestämde mig för att lyssna på kroppen och skala ner lite tills det kändes okej. Lite färre reps här, lite längre vila där och så skippade jag två övningar, inklusive den pulshöjande avslutningen.

För mig är det en rätt stor grej bara att ha varit tillräckligt mentalt stark för att acceptera att kroppen inte är 100% idag istället för att pusha på med Den Heliga Planen, så jag är ändå rätt nöjd. Hoppas vara i bättre form imorgon!

Och hos mig blev det lite lunchträning eftersom jag jobbar hemifrån idag. Kroppen kändes dock inte alls bra idag tyvärr - lite skrapig i halsen, dålig aptit, allmänt hängig. Jag blev trött bara av den korta promenaden till gymmet, uppvärmningen på roddmaskinen kändes dubbelt så jobbig som vanligt och jag fick rejäl mjölksyra redan på rep 2, set 1 av militärpressen. Inte alls trevligt!

Så, jag bestämde mig för att lyssna på kroppen och skala ner lite tills det kändes okej. Lite färre reps här, lite längre vila där och så skippade jag två övningar, inklusive den pulshöjande avslutningen.

För mig är det en rätt stor grej bara att ha varit tillräckligt mentalt stark för att acceptera att kroppen inte är 100% idag istället för att pusha på med Den Heliga Planen, så jag är ändå rätt nöjd. Hoppas vara i bättre form imorgon!

Klokt att lyssna på kroppen!

Idag är första dagen på en vecka som jag vaknar och har normal matlust, känner mig pigg och inte har en mage som en ballong! Så jag ska ta det lugnt även idag men i morgon ska det tränas, om än väldigt lugnt :)

Promenad med hunden igår och båda hästarna blev markarbetade :) Det är sååå skönt att ha tillbaka min vanliga energi! Förra veckan var inte roligt :meh:

Planen idag är ridning på lunchen med unghästen som handhäst och ikväll gym med maken när barnen åkt till farmor och farfar :banana: Längtar efter gymmet! Ska köra lite lätt bara eftersom det jag tränat en gång på hela februari. Marklyft, knäböj, rygglyft och någon mer rolig övning tror jag :) Hoppas stången är ledig bara annars får vi ta hantlar och kettlebells till hjälp istället.

Hästarnas vatten ute i hagen har äntligen tinat så pass att det gick att få bort isklossen och fylla på med vatten ända upp! :banana: Det går åt rätt håll, peppar peppar.

Ännu bättre att de ringde från bemanningsföretaget och tyckte att jag inte skulle behöva köra sex mil tur och retur för en halvtimmes möte på onsdagarna. Tiden låg ändå så att den inte direkt störde, men ändå otroligt skönt att slippa köra en timme extra bil med bensin och slitage på bilen och svindyra parkeringsavgifter för det lilla. Nu skulle vi försöka ha det mötet i anslutning till gruppaktiviteterna när jag ändå ska in till stan. Min dag blev plötsligt så mycket lättare. :D

Jag har varit SÅ seg idag, hela dagen. Oklart varför. Åkte från jobbet tidigt för det kändes inte som att jag skulle lyckas åstadkomma något vettigt ändå. På vägen hem kände jag starkt att jag nog får lägga mig och sova en liten stund på soffan istället för den tilltänkta löprundan. Väl hemma kändes det som 50/50 - sova eller springa, sova eller springa? Gick ut och hämtade posten och kände att jo, lite frisk luft och rörelse kanske faktiskt är det jag behöver? Dessutom var det fortfarande ljust ute, heja våren! :bow: Så jag sprang, en knapp halvtimme, och det gick faktiskt kanonbra! Långsamt tempo, bara tuffa på. Bitvis tungt underlag med moddig snö. Blev påhoppad av en ytterst glad labrador också så det blev ståpaus i typ 30 sek :idea: Men i övrigt joggade jag hela tiden och ändå med en relativt bra energi och känslan av att kroppen var med på tåget.

Lyssnade på en podcast där en sak nämndes jag håller med om..

En av de skönaste känslorna är den man får efter att ha känt sig lat, trött och opeppad (och velat skippa träningen) - men ändå kört igenom ett träningspass. Det har jag nu ikväll!

Jag har varit SÅ seg idag, hela dagen. Oklart varför. Åkte från jobbet tidigt för det kändes inte som att jag skulle lyckas åstadkomma något vettigt ändå. På vägen hem kände jag starkt att jag nog får lägga mig och sova en liten stund på soffan istället för den tilltänkta löprundan. Väl hemma kändes det som 50/50 - sova eller springa, sova eller springa? Gick ut och hämtade posten och kände att jo, lite frisk luft och rörelse kanske faktiskt är det jag behöver? Dessutom var det fortfarande ljust ute, heja våren! :bow: Så jag sprang, en knapp halvtimme, och det gick faktiskt kanonbra! Långsamt tempo, bara tuffa på. Bitvis tungt underlag med moddig snö. Blev påhoppad av en ytterst glad labrador också så det blev ståpaus i typ 30 sek :idea: Men i övrigt joggade jag hela tiden och ändå med en relativt bra energi och känslan av att kroppen var med på tåget.
Så himla bra jobbat, vad skönt det låter! Och ja, visst är det fantastiskt nu när ljuset börjar kännas av på riktigt? Jag promenerade hem i dagsljus med fågelkvitter som bakgrundsmusik vid 17.30 idag och blev varm ända in i själen!

Lyssnade på en podcast där en sak nämndes jag håller med om..

En av de skönaste känslorna är den man får efter att ha känt sig lat, trött och opeppad (och velat skippa träningen) - men ändå kört igenom ett träningspass. Det har jag nu ikväll!
Amen! Bra jobbat :)

Alltså jag hade ett så jäkla bra spinningpass ikväll! Kroppen var helt med på noterna igen, vilket den verkligen inte borde vara efter den tredje alldeles för långa, alldeles för stressiga arbetsdagen denna veckan. Jag var nära att fega ur och skippa alltihop, men gick till slut dit ändå och tänkte att jag kan ju köra lite i min egen takt och hänga med där jag kan bara. Döm av min förvåning när kroppen bara "okej, nu kör vi järnet!" och levererade ett av de bästa spinningpassen jag nånsin haft, med massor av energi!

Så, jag ville bara säga det. God natt! :D

Alltså jag hade ett så jäkla bra spinningpass ikväll! Kroppen var helt med på noterna igen, vilket den verkligen inte borde vara efter den tredje alldeles för långa, alldeles för stressiga arbetsdagen denna veckan. Jag var nära att fega ur och skippa alltihop, men gick till slut dit ändå och tänkte att jag kan ju köra lite i min egen takt och hänga med där jag kan bara. Döm av min förvåning när kroppen bara "okej, nu kör vi järnet!" och levererade ett av de bästa spinningpassen jag nånsin haft, med massor av energi!

Så, jag ville bara säga det. God natt! :D

Helt rätt inställning :up::up:

Hey tråden! :D
Skriver inte så mycket då jag oftast sitter på luren och där blir det mest skit när man försöker skriva på buke.. :(

Men jag tränar och håller igång! Fotboll ikväll igen och årets första träningsmatch är på söndag! :D
Pålle går också bra! :love:

Det var typ vår här i tisdags helt underbart! Men i natt kom det snö igen.. Jag hatar det! Orkar inte med denna skiten mer GE MIG VÅR!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 809
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 176
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #10
  • Oseriös avel 2023