Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår jobbade jag 10-22:30 men jag gick upp tidigt på morgonen så jag hann ändå med fem km på löpbandet.
Idag har jag varit trött och omotiverad men släpade mig ändå till gymet på eftermiddagen. Det blev 50 minuter på crosstrainern och sedan 30 minuter styrketräning efter det. Känner mig mycket piggare nu!
Är det någon här som kan tipsa om bra träningstights? Tycker alla jag har kasar ner och tappar formen...

2XU gillar jag, finns med olika hög midja!

Vilken härlig träning ikväll!! :D
Blött om fötterna men inte så farligt kallt! Roliga och givande övningar!
Precis tvättat träningskläderna, men det är så skönt i soffan så dem får ligga i maskinen en stund till.. :p Nu laddar vi inför söndag!

Igår jobbade jag 10-22:30 men jag gick upp tidigt på morgonen så jag hann ändå med fem km på löpbandet.
Idag har jag varit trött och omotiverad men släpade mig ändå till gymet på eftermiddagen. Det blev 50 minuter på crosstrainern och sedan 30 minuter styrketräning efter det. Känner mig mycket piggare nu!
Är det någon här som kan tipsa om bra träningstights? Tycker alla jag har kasar ner och tappar formen...

Jag är väldigt nöjd med mina tights från Better Bodies. Modellerna med hög midja och knytband rör sig inte en millimeter vad jag än gör. Formen håller de utmärkt, ljuger inte när jag säger att de två par jag använder mest har tvättats minst 50 gånger. Det enda slitage som märks är lite i den elastiska midjan på det par som inte har knytband (den ser lite ful ut på ett ställe men håller formen).

Har två par till av samma märke som jag inte ens börjat använda än, för det behövs liksom inte. :p

Nä, det funkar tytyvvärr fortfarafor inte vidare brsb för migm.. SomS synes :laugh:

Mitt tangentbord uppdaterade sig precis i samma veva som det började funka igen. Tror att det uppdaterade sig precis innan det slutade funka också. Kolla om du kan uppdatera ditt? Det är helt sjukt frustrerande när mobilen skriver allt annat än det man vill ha fram, så jag är tacksam att det slutat muppa sig. (Jag trodde helt seriöst att min mobil gick sönder först, tills jag såg en tråd om att många hade samma problem.):p

Inget riktigt träningspass idag men jag gick förbi jobb-gymmet en snabbis och körde chins, toe-to-bar och hand stand wall walks. Märkt att jag har kvar en hyffsad styrka, men uthålligheten har verkligen strukit med av ett år av i princip ingen styrketräning.. men nu jäklar☺ skönt att få in några övningar iaf även en dag när man liksom inte hade tid att träna!

I onsdags var jag och maken på gymmet, äntligen!!! :banana: Vi har båda varit sjuka och inte tränat på flera veckor så vi tog det lugnt och gjorde det som är roligast = marklyft, knäböj och bänkpress :D Jag körde en magövning också. Vi var ensamma på gymmet så vi lallade runt, tränade, pratade och lyssnade på musik :)

Igår var jag på utbildning hela dagen men tog en kort promenad med hunden på morgonen efter jag fodrat hästar och sen blev det en promenad igår kväll också så jag landade ändå på 13600 steg :up:

Hästarna hade vilodag igår och har det även idag. Ska ta en promenad med hunden på lunchen tänkte jag och efter jobb och dagis ska vi åka till badhuset och leka av oss lite :D

Antingen har jag inte kört övningarna fullt ut innan eller så var det nått annat jag gjorde igår för aj vilken träningsvärk jag har i rumpan idag. :rofl: Innan utmaningen satte sig träningsvärken mer i låren, men nu är det utan tvekan rumpan. :up:

Börjar känna sug efter att börja springa utomhus! Men vi har massa snö och is under på många ställen så jag kommer avvakta lite till....

Var på gymmet nu på morgonen. Värmde upp och körde sen totalt 60-70 kettlebellsvingar (24 kg) och 6-7 set militärpress med några tvåor på 35 kg som tyngst. Avslutade med fem förhatliga set benspark. Sprängde dessutom in lite core och bröst/skulderövningar med gummiband. Helt oplanerat och ostrukturerat och kul! :D

Blev en promenad med hunden på lunchen igår och sen badhuset med familjen :) Vi härjar mest som vanligt och alla andra föräldrar bara sitter efter kanten och knappt tittar på sina barn....

Idag ska jag rida båda hästarna och bära hö från ena sidan uthuset in till stallet sen blir det nog inte så mycket mer än lek och film med barnen ikväll :) Skönt med en oplanerad helg och än så länge är vi friska! I morgon hoppas jag på gym förutom ridning.

Blev en promenad med hunden på lunchen igår och sen badhuset med familjen :) Vi härjar mest som vanligt och alla andra föräldrar bara sitter efter kanten och knappt tittar på sina barn....

Idag ska jag rida båda hästarna och bära hö från ena sidan uthuset in till stallet sen blir det nog inte så mycket mer än lek och film med barnen ikväll :) Skönt med en oplanerad helg och än så länge är vi friska! I morgon hoppas jag på gym förutom ridning.

Vad härligt det låter! Min pappa har alltid varit en sån förälder som varit med och lekt med oss i simhall och ishall och allt sånt och det uppskattas. Våra kompisar ville alltid hänga hos oss för att pappa var så rolig, kompisarnas föräldrar skickade oss till stranden själva när vi precis börjat skolan. :eek: Han var med på våra skolresor också, till alla andras stora glädje. Vi var på ett vattenland och jag tror pappa hade roligast av alla. :o

Vad härligt det låter! Min pappa har alltid varit en sån förälder som varit med och lekt med oss i simhall och ishall och allt sånt och det uppskattas. Våra kompisar ville alltid hänga hos oss för att pappa var så rolig, kompisarnas föräldrar skickade oss till stranden själva när vi precis börjat skolan. :eek: Han var med på våra skolresor också, till alla andras stora glädje. Vi var på ett vattenland och jag tror pappa hade roligast av alla. :o

Ja alltså vi vill ju ha stenkoll på våra barn så dom sköter sig och så inget händer. Jag har stor respekt för vatten och släpper inte blicken från dom. Sen är det ju väldigt roligt att leka med dom och jag och maken har vattenkrig :D

Vattenland är ju skitkul! Jag fyller 30 i januari 2019 och har bokat resa till Gran Canaria den veckan hela familjen. Finns vattenland i närheten som vi ser fram emot att prova :D

Tredje Open-Woden igår, 18.3 :bump:

Jag gjorde den skalade versionen. Den vanliga innehöll annars 800 double unders och massa muscle-ups (kan jag inte :p )

Men skalade versionen var kul!
2 varv av
100 single unders (alltså vanliga hopprepshopp)
20 overhead squat
100 su
12 pull-ups (då är det kippade som menas)
100 su
20 alternerande hantel-snatch
100 su
12 pull-ups

Time cap (alltså maxtid man får hålla på) 14 minuter. Klarade det på 13:20 :D Och gjorde de första två 12-seten av pull-ups obrutna!! :banana: :banana:

Har slitigt ut dom jag har och jag vägrar köpa nya nu när det är tänkt att det ska vara vår :p Håller mig till löpbandet till det är bättre väglag ute.

Meh.. haha.. :p Du kan ju spara dem till nästa vinter! ;)

Vattenland är ju skitkul! Jag fyller 30 i januari 2019 och har bokat resa till Gran Canaria den veckan hela familjen. Finns vattenland i närheten som vi ser fram emot att prova :D

Jag spelade laserdome på mitt 30årskalas :angel: :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 809
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 176
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka