Här kommer en rapport från militärträningen! (
@Mineur 
) Håll tillgodo, jag försökte hålla det kort men det gick inte
Det var SÅ jobbigt men superkul! Hela min kropp känns totalt genomtränad och jag har skrapsår lite överallt. Det är fantastiskt väder idag och det var superhärligt att vara ute i vårsolen och bli trött! Här kommer passet, ska se om jag kommer ihåg
Uppvärmning i par med höga knän, plankan, boxas i magen, jägarvila mm. Sen ställde vi upp oss i två led och började jogga iväg. Genomgående under hela passet var att ledaren sa "lätt jogg" och jag tyckte att det var typ det tempo jag håller när jag försöker springa på liksom

Men vi joggade på några minuter och la in lite indianhopp, utfallsgång mm.
Vi sprang lite offroad och kom fram till en grusplan. Där var det nya övningar i par:
1. Ena personen står i låg planka, den andra hoppar över, byter till hög planka, den andra kryper under. Och så kör man så tills han säger "byt" och då byter man roll.
2. Armhävning och när man kommer upp gör man high five med motsatt hand.
3. Upphopp med klapp.
Sen fortsatte vi springa och klättrade upp över en stor snöhög. Efter det skulle vi springa i armkrok med vår "stridskompis" (dvs. personen i ledet bredvid), även utfallsgång och grodhopp i armkrok.
Sen kom vi fram till en ny grusplan där det fanns en backe. Här skulle vi göra "8-8-8", vilket var 8 övningar med 8 repetitioner av varje och 8 st backlöpning. Såhär:
8 armhävningar - spring i backen - 8 upphopp - spring i backen - 8 situps - spring i backen - 8 rygglyft - spring i backen - 8 ligg ner/stå upp - spring i backen - 8 knäböj - spring i backen - 8 fällknivar - spring i backen - 8 burpees - spring i backen.
Tror ni det var jobbigt eller??!

Man fick välja att springa hela backen, eller att vända vid en punkt som var knappt halva vägen upp. Första varvet var jag kaxig och tänkte "det är klart jag springer hela vägen upp". Varv två gav jag upp, det var tillräckligt jobbigt

Backen var rätt brant i början och mjölksyran slog till. Mot slutet var jag heeelt slut och började andas ansträngt så att en person till och med frågade om jag var okej
Jaha, efter det här tror man kanske att det är slut? Nä! Vi joggade hemåt i armkrok och halvvägs tillbaka stannade vi i typ en dikeskant. Där skulle vi ha en tävling

Vänster led mot höger led. Alla skulle stå i hög planka och sen skulle den sista personen åla igenom och ställa sig i planka längst fram, och så höll vi på så tills ett lag kom över mållinjen. Det var fruktansvärt jobbigt! Ålandet var helt okej, men att stå i plankan!

Jag höll på att avlida för att det var så jobbigt mellan skulderbladen, aldrig känt nåt liknande förut.
Sen skulle vi jogga sista vägen tillbaka. Med en twist såklart... När han blåste i visselpipan skulle det sista paret springa på utsidan och spurta förbi allihop för att komma längst fram, typ tre gånger per par. Oooooch sen trodde jag vi var helt klara när vi kom tillbaka och ställde oss i en ring med armarna på varandras axlar. Men nejdå, då skulle vi tillsammans i den här ringen göra 33 st upphopp i rad... Jeeez.
Men sen var det klart