Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte du skulle glida in här nu o bah "det där var ju helt lugnt" bara för vi hade förstorat upp det men det var så vidrigt alltså :cautious:
GRYMT jobbat :bow:
Haha, I wish! Men nä, det var rätt gräsligt. De var rätt pushiga med att man skulle lassa på relativt tungt också, och av någon anledning lyssnade jag :banghead: Nä fy fasen, thrusters är helt klart min hatövning när det gäller crossfit! Thrusters och toes to bar.

KL
Och apropå att slänga sig med obegripliga termer: En "thruster" är alltså en frontböj som övergår i militärpress (eller push press blir det ju egentligen, då man använder sig av benen för att få upp stången ovanför huvudet), ifall det nu är någon icke-crossfitperson som blir nyfiken! :D
 
Jag misstänkte att det skulle bli rätt segt eftersom både burpees och thrusters har samma explosiivtetsmoment så det blir aldrig att du vilar. Även om momenten går att få in fint på en minut så blir det aldrig återhämtat någon gång = syreskuld = f*ck my life med tiden :D
 
Haha, I wish! Men nä, det var rätt gräsligt. De var rätt pushiga med att man skulle lassa på relativt tungt också, och av någon anledning lyssnade jag :banghead: Nä fy fasen, thrusters är helt klart min hatövning när det gäller crossfit! Thrusters och toes to bar.

KL
Och apropå att slänga sig med obegripliga termer: En "thruster" är alltså en frontböj som övergår i militärpress (eller push press blir det ju egentligen, då man använder sig av benen för att få upp stången ovanför huvudet), ifall det nu är någon icke-crossfitperson som blir nyfiken! :D
Hahaha trodde du det skulle bli bättre? Frontböj? Militärpress? You’ve lost me dear! :D Men som sagt, jag förstår att det var rent överj-vligt jobbigt så GRYMT JOBBAT! :banana::banana::banana::banana:
 
Haha, I wish! Men nä, det var rätt gräsligt. De var rätt pushiga med att man skulle lassa på relativt tungt också, och av någon anledning lyssnade jag :banghead: Nä fy fasen, thrusters är helt klart min hatövning när det gäller crossfit! Thrusters och toes to bar.

KL
Och apropå att slänga sig med obegripliga termer: En "thruster" är alltså en frontböj som övergår i militärpress (eller push press blir det ju egentligen, då man använder sig av benen för att få upp stången ovanför huvudet), ifall det nu är någon icke-crossfitperson som blir nyfiken! :D

Tack! Hade tänkt fråga men sen såg jag detta :D Frontböj och militärpress har jag koll på.
 
Gym igår ihop med maken och yngsta dottern medan äldsta dottern var på gympa :) Tanken var marklyft men vi bänkade istället och körde andra bröst- och axelövningar efter det. Gjorde tre ettor på 40 kg även denna gång :) Har träningsvärk i axel- och bröstparti idag så det känns att vi körde på rätt hårt :p Plus att jag har träningsvärk i röv och lår sen i tisdags när vi knäböjde och så.

Idag blir det ridning på lunchen och gym ikväll igen. Sen blir det ingen mer träning denna veckan pga tävling och älgjakt :)
 
Jag misstänkte att det skulle bli rätt segt eftersom både burpees och thrusters har samma explosiivtetsmoment så det blir aldrig att du vilar. Även om momenten går att få in fint på en minut så blir det aldrig återhämtat någon gång = syreskuld = f*ck my life med tiden :D
Nämen precis! Det var ju lite vilseledande det här med en minut också - en 4-5 thrusters på en minut låter ju inte så himla illa tänkte jag, man kanske till och med hinner vila lite?! Meeen sedan insåg jag att man behöver ju typ 15 sekunder för att slänga ner & plocka upp stången, 20 sekunder för att göra burpees, och vips så hade man bara typ 25 sekunder kvar att göra de förbannade thrusters...
Hahaha trodde du det skulle bli bättre? Frontböj? Militärpress? You’ve lost me dear! :D Men som sagt, jag förstår att det var rent överj-vligt jobbigt så GRYMT JOBBAT! :banana::banana::banana::banana:
Haha äsch då, men nu fattade i alla fall @FengurLaugar :D
 
Nämen precis! Det var ju lite vilseledande det här med en minut också - en 4-5 thrusters på en minut låter ju inte så himla illa tänkte jag, man kanske till och med hinner vila lite?! Meeen sedan insåg jag att man behöver ju typ 15 sekunder för att slänga ner & plocka upp stången, 20 sekunder för att göra burpees, och vips så hade man bara typ 25 sekunder kvar att göra de förbannade thrusters...

Haha äsch då, men nu fattade i alla fall @FengurLaugar :D
Nu har jag googlat och shit -nu förstår jag hur jobbigt det måste ha varit!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Spinningpasset i söndags gick bättre än vad jag trodde.
I tisdags cyklade jag 45 min på gymmet.
Idag var det spinning igen och dagens pass kändes riktigt bra.
 
Vi hoppade över gymmet igår faktiskt. Hade lite annat vi skulle göra och sen prioriterade vi att lägga oss tidigt och kolla på en serie innan vi somnade :p Blir en hård helg med tävling och älgjakt så det kändes som en smart prioritering. Så det får bli två träningspass denna veckan bara om det inte skulle bli så att det inte blir jakt på söndag för då tränar jag nog då.
 
Vi hoppade över gymmet igår faktiskt. Hade lite annat vi skulle göra och sen prioriterade vi att lägga oss tidigt och kolla på en serie innan vi somnade :p Blir en hård helg med tävling och älgjakt så det kändes som en smart prioritering. Så det får bli två träningspass denna veckan bara om det inte skulle bli så att det inte blir jakt på söndag för då tränar jag nog då.
Bra prioritering!

Hoppas tävlingen blir rolig!
 
Jag sprang en kort morgonrunda imorse. Försökte hitta det där perfekta körtempot som är sådär precis lagom, varken för långsamt eller snabbt utan sådär så att man kan forts i all oändlighet (känns det som). Jag är alltid lite rädd att jag ska tappa bort det tempot när jag har sprungit mkt i andra tempon. Men jag lyckades komma in i det ganska snabbt vilket var väldigt skönt!

Sista 800 m försökte jag köra en repris fr förra passet. Men en bit från mål (ca 75-100 m? Jag är så dålig på att uppskatta sträckor) så var jag tvungen att stanna pga akut illamående. Det är ett bekymmer jag har när jag anstränger mig lite extra. När jag senare kollade klockan insåg jag att jag hade sprungit alldeles för fort. Det var snarare en spurt. Men uppenbart var jag för trött (psykiskt) för att upptäcka det under tiden jag sprang. Jag tyckte det kändes ungefär som förra gången dock med tillägg av illamående. Inget fel i att spurta men det var inte vad jag hade tänkt mig. Så kanske att jag till nästa gång ska sätta varningar på klockan (för högt resp för lågt) så att jag kan hitta rätt tempo. Jag behöver lära mig känna i kroppen de högre tempona på samma vis som jag kan känna de lägre där jag vet på ett ungefär hur ”snabbt” det går bara utifrån känslan.

Shit vad det är roligt att springa! :banana:
 
Jag har en lång konvalescens framför mig. Igår genomfördes min operation och jag har ont av att sitta, stå, liggläge och bara existera.. Just nu har jag morfin i kroppen och det gör det lite bättre men det är absolut inte en adekvat smärtlindring. Jag fick stanna kvar ända till kvällen med morfin intravenöst pga smärtorna och borde stannat över natten men ville hem. Jag borde stått på mig och bett om ett recept på starkare smärtlindring men det är jag tyvärr för konflikträdd för.. Så någon springtur känns låååååångt borta! Även promenader. Tänkte dock uppdatera framstegen här om det så är att kunna gå fram och tillbaka till brevlådan för att peppa mig själv att komma tillbaka i gamla formen igen. Så ni får stå ut med att läsa om brevlådspromenader :p
 
Jag har en lång konvalescens framför mig. Igår genomfördes min operation och jag har ont av att sitta, stå, liggläge och bara existera.. Just nu har jag morfin i kroppen och det gör det lite bättre men det är absolut inte en adekvat smärtlindring. Jag fick stanna kvar ända till kvällen med morfin intravenöst pga smärtorna och borde stannat över natten men ville hem. Jag borde stått på mig och bett om ett recept på starkare smärtlindring men det är jag tyvärr för konflikträdd för.. Så någon springtur känns låååååångt borta! Även promenader. Tänkte dock uppdatera framstegen här om det så är att kunna gå fram och tillbaka till brevlådan för att peppa mig själv att komma tillbaka i gamla formen igen. Så ni får stå ut med att läsa om brevlådspromenader :p
Vad tråkigt att du har så ont. :down: Du har ju så hög träningsintensitet och förmodligen kondition med dig i bagaget så det kommer inte vara ngn fara med att det blir uppehåll. Vi ser fram emot att läsa om dina brevlåderapporter! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 308
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 606
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp