Träning under pälsfällningen

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Pepparn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 073
P

Pepparn

Hej!

Hur gör ni med träningen under pälsfällningen? Har ni hästar som inte reagerar? Men ni som har hästar som reagerar? Hur gör ni? Ställer ni av dem nu under fällningen? Tävlingssäsongen drar ju igång snart och allt.

Har själv en häst som reagerar mycket, både i humöret och kroppsligt. Ska inte tävla än på ett tag men vore intressant att höra hur ni andra gör.

Hälsningar Karin

Sv: Träning under pälsfällningen

Kör på som vanligt men då har jag spårklippt henne då hon annars är väldigt känslig i pälsen och speciellt vid sadelgjorden.

Som sagt har jag spårklippt henne och lite högre där sadelgjorden sitter och det funkar perfekt med min känsliga häst:)

Lycka till!

/I

Min ponny blev väldigt slö nder pällsfällningen. Gav henne B-vitaminspruta i samband med vacc i februari o sen flytande B-vitamin tills pällsfällningen var klar. Funkade bra. Dessutom var hon klippt på vintern. Klippte oftast sista gången i dec/jan annars blev hon som ett får.
Fortsätt träna som vanligt!

Min totto reagerar också på fällningen. Han äter lite sämre och är lite allmänt grinig och obekväm vid borstning och ridning. Jag försöker rida ungefär som vanligt men sänker kraven lite och tar det lugnt på skogsturerna.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 570
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Jeps
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: Masse
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 602
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka