Träningshjälp!

Sv: Träningshjälp!

Om du är rädd att det blir för skarpt kan du ju prova ett tex vanligt rakt eggbett. Kanske gillar hon de fastare betten... :idea:

Rid med två tyglar! :idea:

Har du delta kan du aldrig släppa på hävstångseffekten, och bettet bli skarpare än nödvändigt. Har du två tyglar kan du reglera effekten efter vad som krävs för stunden.

de säger att man kan sänka respektive höja handen.. funkar inte det, även om man då ser ut som en nybörjare? hehe*

Tack alla för era svar ang pelham, fast det var ju lixom inte det som var meningen med mitt inlägg :angel: ;)

Det är lyhördheten som jag är ute efter, att hon många gånger FÖRSÖKER negligera förhållningar, jag måste rida igenom dem så attans för att få en bra verkan, i galopp speciellt. Hon är en krutdunk så pelhamet får henne till en "normal" häst :) Hon går inte att dra stop i (om man nu skulle komma på den tanken)

Så vad jag förstår så är det stopp och stanna jag behöver träna, eller hur? Några bra tips? Ska jag befästa en övning med pelham tex och sedan göra samma med vanligt bett eller?? Ska jag träna lite från marken?

Tja, vad säger ni?

Ta hjälp av din röst. Öva med tömkörning, eller uppsutten och var 100 % konsekvent alltid, även när man rider ut med en kompis :) hihi*

Öva galoppfattningar, gör halt, och igång igen..Då vet hästen att det definitivt är stopp som gäller när du säger det, och inga segavsaktningar "för det är så kul att dra på" ...vilket det ju är om man är ett stäppdjur!

Finns säkert jättemånga såna här "tips" sidor här på buke förresten.
/jenny

snigelfarmor skrev:
Finns säkert jättemånga såna här "tips" sidor här på buke förresten.
/jenny

Tyvärr funkar inte sökfunktionen från min dator i alla fall... väldigt synd måste jag säga för jag missar en hel del :(

Liknande trådar

Utrustning Nya fröken är en snäll och välartad sak, men kan bli väldigt "stum" när hon blir spänd, och kan bli stark när hon är peppad. Jag ska... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 745
Utrustning Hej! Just nu har jag bettproblem, eller vem har inte det egentligen ? ;) I dressyren rider jag på ett vanligt tredelat som funkar bra...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Liten
·
Utrustning Då var det dags att byta bett igen... :arghh: Har en känslig och lättstressad dam som talar mycket tydligt om vad hon gillar att ha i... 2
Svar
28
· Visningar
4 142
Senast: superstar
·
Ridning Hej alla! Jag har en fjording på 19 år som jag köpte nu i november. Denna häst har jag känt i länge, hade honom på halvfoder i 4 år...
Svar
8
· Visningar
2 178
Senast: Toker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka