Träns bilder!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Muppz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 107
  • Visningar Visningar 27 800
Sv: Träns bilder!

Alltså träns kan jag förstå att man samlar-då dom är snygga bara dom hänger:p. Men 95 schabrak? när ska man använda alla dom? Jag har ca 15 schabrak, men jag använder bara fem stycken och dom gillar jag verkligen. Det är inte ens dom nyaste jag köpt utan tre gamla Hansbo och ett gammalt Equiline och ett ännu äldre Top Reiter, men just dessa har suverän passform och jag kan inte skiljas från dom:D. Och de becisar VERKLIGEN att kvalité håller länge. Ena Hansbot och Top Reiterschabraket är långt över tio år och har tvättats flitigt:).

Förlåt för ot.

Här är två bilder på mitt träns :)

dsc00319_82705319.jpg

img_0678_82996115.jpg

nej jag har ingen bild än:angel: glömmer det hela tiden och har ingen som vill fota mig då jag rider:cool: ska försöka komma ihåg det ikväll då jag ska rida:bump:

Kl

Ser att jag ligger rejält i lä när det gäller träns- och schabrakägande (vilket fick mig helt osökt att tänka på att jag har en hel hög med schabrak som måste tvättas) :angel:

Har fyra träns, men använder bara (och har bild på) två av dom

22075_262427152144_756402144_3250115_4793937_n.jpg

22075_262427157144_756402144_3250116_7301952_n.jpg

NÄSTAN så jag skäms nu... jag räknade mina schabrak idag... Och jag har 95 stycken!!! :eek: Plus att ett är på väg och två till som jag vet att jag ska beställa! :o

Ja, jag behöver ju inte undra varför jag aldrig har några pengar på banken! :rofl:

Jag har 7 schabrak och två vojlockar. Vojlockarna används inte alls medan två av schabraken inte används. Det ena är lite litet och det andra är slitet som tusan. De 5 som är kvar varierar jag mellan. Tar ett nytt efterhand som de ska tvättas men det brukar bli så att de ligger länge innan jag tvättar dem, så när sista är taget kommer jag på att jag måste tvätta! Och det går bara in ett i maskinen åt gången!:mad: Ett av schabraken är ett reflexschabrak, ett är vinrött, ett är ljusblått, ett är brunt och ett är mörkt blått nästan svart. Det är allt.....

Träns funderar jag på hur många jag har... 6 fick jag det till + då ett som är till hästar med stooora huvuden a la kallblod :) Ett av tränsen är helt nyköpt sedan i går, ett islandsträns. Visst funkar det på andra än islänningar? Det är sånt man knäpper under bettet (remont) men saknar käkrem. Har den remmen nån viktig funktion?

Ska testa det på henne i morgon och ta foto också, det är sååå snyggt. Finns på hööks och kostade 249 kr, alldeles lagom åt en skogsmulle som jag :D

Visst kan du ha islandsträns på vilken häst som helst (förutsatt att storleken passar, förstås! :p). Käkremmen har den funktionen att den SKA hindra tränset från att åka över öronen, men jag har sett träns åka av ändå vid avtrillningar där ryttaren hållt kvar i tyglarna - så jag antar att man får spänna den väldigt (läs FÖR) hårt för att det egentligen ska göra någon större nytta...

hi hi^_^, min häst kan få av sig tränset genom att skaka på huvudet då hon har luva ^_^ inte roligt när man är ute och rider på vägen :o

Här kommer då bilder på mina träns. Har 2 st träns till nånstans (minst!) men har ingen aning om vart de har tagit vägen..

Tror märket är Chetak... iaf ca 8 år gammalt
egjko.jpg

Vet inte vad det är för märke på det här.
2i7rewp.jpg

Senast ändrad:

Hööks @ achenträns, Galway

Det tränset kommer hem i min brevlåda imorn! Då jag har många bett "behövde" jag ett tredje träns :p & mer kommer det bli... Träns är som schabrak! Det kan man inte få för mycket av, inte jag iaf... :angel:

Jag har det tränset :love:
Köpte det förra våren och det är så underbart mjukt och fint. Jag har det bruna och det blir bara snyggare och snyggare :cool:

Jag gillar inte att ha många träns utan det ska vara så få som möjligt för jag avskyr att ha saker som inte används.
Just nu har jag 1 Dyon träns
PICT0020_edited-1.jpg

och 1 annat Dyon träns från WC collection:
dyon.jpg

Sedan har jag ett ihopplock med Stübben nosgrimma och OS pannband, resten Paris:
ori2.jpg

Stübben Diana med Xwide nosgrimma. Har bytt ut pannbandet mot ett GG Cassiopeija :d

30251_442545599664_722959664_5534281_6172531_n.jpg

*kl*

Har 4 träns just nu + extra remont nosgrimma och pannband för att variera.
De jag har för tillfället är:
CH Pullarträns med hjärta
CH Pullarträns med stenar
CH Galaway (aachen)
och ett Aachen träns som jag inte vet märke på:p

Ska försöka få bilder:angel:

Ska se efter *letar som en gris* Har ett underbart träns att träna just min häst i,, som inte ser rätt illa ut heller :)
Fick då jag fyllde i november och har haft det konstant sen dess<3

[Dator har mer adhd än mig och lägger ej upp bild alls]

Sen att pannband/käkrem (lägg märke till på bilden) ej finns besvärar inte mig alls,, Oavsett form plockar Zezz av sig ALLA TRÄNS bara av att ruska på huvudet

Påminn mig om att bild måste fixas!!

För att det är en knytnäve mellan.

Fast knytnäven ska ju rymmas i gropen mellan ganascherna, inte på sidan... ;)

Och har hästen en väldigt grund grop så är det faktiskt OK att inte få in hela knytnäven, huvudsaken är att remmen inte stramar när hästen "går på tygeln".

Hänger den sådär löst gör den ju liksom ingen nytta alls, den måste ju åtminstone ligga bakom ganaschen av sig självt. :)

KL

Vilken trevlig tråd. Kul att se så många fina träns. :) Ska ta och fota mina också någon dag!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 056
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
424
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka