Träns bilder!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Muppz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 107
  • Visningar Visningar 27 801
Sv: Träns bilder!

*knapp*

Mitt senaste :love: Hansbo Pom Pom med lackad nosgrimma (utbytt pannband).
img_1589_148739840.jpg

KL

Här kommer bilder på några av mina träns. :)

GG
DSC_3699.jpg

OS
DSC_3714.jpg

Cheval
DSC_3708.jpg

GG
DSC_3705.jpg

Döbert
DSC_3702.jpg

Märkleslöst
DSC_3695.jpg

*KL*

Eftersom jag inte har häst, och aldrig haft någon heller, så har jag bara hunnit skaffa mig ett träns hittills(absolut livsnödvändigt). Lyckligtvis har min kompis en häst som jag pysslar lite med, så hon får ställa upp både som fotomodell och försökskanin när jag ville testrida en sväng - lyckligtvis hade hon inga invändningar, trots att hon tvingades gå med brunt träns och svart sadel... Jag köpte tränset mest för att jag tyckte det var så lustig konstruktion på det men det visade sig att det ju gick att använda också.

hunter.jpg

Här har ni fem av de tränsen som gamlingen har använt. Den ena nosgrimman är min lilla favorit så byter alltid ut den andra mot den :)

Vet inte vad det är för märke mer än att

Det nyaste pannbandet.
pic_show_id32423748.html

Hans gamla, minst tio år.
pic_show_id32423749.html

Hööks, ett helt platt, nosgrimman var med det.
pic_show_id32423750.html

Western från hööks
pic_show_id32423751.html

Det som är mest använt nu det senaste, bara med ett annat bett
pic_show_id32423752.html

Tränset i användning:

skrittpvolt.jpg

Enda problemet är att käkremmen på grund av konstruktionen vinklas bakåt och därför ser ut att vara alldeles för hårt spänd trots att den inte är det. Hästen i fråga är dock väldigt kinkig med att käkremmen ska vara tillräckligt lång och visade inga tecken på missnöje.

Det här är mitt ihopplock för användning just nu :)

32375251.jpg

Döbert nosgrimma 3 eller 3,5 cm, tycker dock att den är något för smal..
Stübben sidorstycken för att få inåtvända spännen
Hubertus nackstycke och lädertyglar med stoppare
OS pannband

Jag tycker det var jättefint på din häst :)

kl

Har tagit kort på alla mina träns på samma bild haha :) Utom alla små lösa delar som nosgrimmor osv, de hänger på ett annat ställe.

Hackamore, lilla hästens dressyrträns (schockemöhle som jag visat tidigare), lilla hästens allroundträns, stora hästens remontträns & stora hästens schockemöhleträns.
prins-fdelseda-029_148796465.jpg

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 079
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
424
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka