TRäns i olika färger, i plast, var finns de?=)

kossankaj

Trådstartare
Letar efter ett färg-glatt träns, i plast elelr liknande material.
Helst inte läder då jag vill slippa smörja och grejja med det, plus att jag vill använda så lite läder som möjligt med tanke på djur som lädret kommer ifrån:(

jag vill alltså hitta ett träns i riktigt stark färg, gärna mörkröd, rosa , mörkblå.
Någon som vet var man kan hitta?:idea:

Sv: TRäns i olika färger, i plast, var finns de?=)

Googla biothane + träns :idea:
Det finns massor med fina grejer i det materialet. Sjukt smidigt! Det känns precis som läder, men är plast.
Har spanat in ett helt set i härlig grön färg på eBay, en dag ska jag klicka hem det.. :d

å tack=)
Har suttit här o googlat träns i olika färger i en halvtimme, utan o riktigt hitta nåt=)

om du bor i sthlm så finns det att köpa i täby, vid täby galopp.

Distansträns! Running bear och Podium har trevliga träns i biothane (jag har ett orange Running Bear). Underbart lättskötta - går att köra i tvättmaskinen i tvättpåse :D Jag kör med varmt vatten och svamp. Håller sig "nya" länge och håller i evigheter. Googla distansritt så bör du få upp en sida som säljer.

På Täby Galopp säljs träns i liknande material. Jag tycker dock inte att de är lika fina i materialet (färg och finish), alls :o . Men de är värda att känna och titta på iaf!

Nej tyvärr, bor långt från sthlm.
Har bara hööks i städerna runt mig.

Jag har också ett par distansträns. Favoriten är en "grimma med betthängare" som jag valde i lila. Gummityglarna är lite för tjocka att hålla i för min smak och valde därför nylon. Dessa är dock lite halkiga så man bör väl inte ha någon häst som hänger sig i bettet om man väljer dem.

Googla på Libbys tack, finns en engelsk tillverkare av träns och tillbehör i nylonweb, finns i alla möjliga färger, supermjuka och hållbara och blir inte stela på vintern som vissa plast träns. Jag köpte mina första för 15år sen och dom håller än.

Biothane finns i Beta också som är mjukare o känns mer som ett mjukt läder.
// Linda

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 939
Senast: valpköpare
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 937
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 691
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 468
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka