Träns med remontgrimma??

Moreeeno

Trådstartare
Ska köpte nytt träns ( ett med remontgrimma ) Och är verkligen helt lost då jag inte köpt träns på TRE år!

Jag vill ha ett snyggt träns som är bekvämt för hästen och håller länge!

Har kollat lite på hööks och funderar på ett där men jag vill få lite tipps innan jag bestämmer mig! :)

Behöver även tipps på tyglar.. Vad ska man ha? :)

Sv: Träns med remontgrimma??

Jag håller med om kantflätade eller flätade tyglar. De är underbara!
Nu i vinter har vi dock brutit trenden och ridit mkt med gummityglar eftersom de varit lättare att få grepp om även i stora klumpiga vinterhandskar.

Sv: Träns med remontgrimma??

När det gäller träns kan man ju hålla lite utkik på nackstycken med lite vaddering/går bak lite så de inte klämmer vid öronen. Jag använder remontgrimma på mina hästar och fungerar framförallt bra för unghästen som gärna gapar, "leker" och lägger tungan över bettet, remontgrimman får honom att lugna ner sig lite så att säga:p Använder även Achennosgrimma ibland och varierar mellan lite olika bett och nosgrimmor.

Angående tyglar är detta mina favoriter.. (hööks säljer alla)

lädertyglar med gummibaksida

Gummityglar, släta

Gummityglar med noppror

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 271
Senast: Reshästen
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 500
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka