• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saga_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 263
  • Visningar Visningar 29 652
Sv: Träns...

Stämmer bra det :angel: Jag älskar verkligen det pannbandet ser så coolt ut när pannluggen delar sig när det går undan.

Jag pmar dig istället om uppgifterna

Fatima

*kl*
Jag söker med ljus och lykta efter ett träns med smala remmar. Har sett det på ngn häst ngn gång ch tycker det är sååå snyggt...
HJälp!

Visst är det snyggt med smäckra träns men kan ju berätta att det finns billigare med samma kvalitet :angel:

Fatima

Jag fick hem ett nytt träns igår. Jag gillar det jättemycket. Är inte ett stort fan av käkremmar annars men när det är rundsytt som mitt nya är då gillar jag det.
Nu ser ju inte Brjánn ut att vara överlycklig över tränset och att pälsätarna har hittat till typ den enda delen med hår på hans kropp gör ju inte bilden bättre :rofl: Men man ser hur tränset ser ut iaf :D

18919864.jpg

Sorry folx, men det är från Tradera :D 402:- + frakt fick jag ge och det syns inte ens att det är använt :love:

Senast ändrad:

Vadå, nu förstår jag inte hur du menar, men om nosgrimman höjs så
ligger den ju över bettet och kan klämma fast det.

Jag hade inte velat att själva remmen som ligger an på nosryggen ligger så långt ner. Där finns bara brosk och hästen kan skadas om det blir tryck där.
Jag skulle inte tro att den störde bettet om man höjde den, man får väl prova å se :idea:

Nu när jag kollar igen, är den inte jätte långt ner, kanske bara lite. jaja , skit samma :P

Den sitter långt ner på bilden så det är alldeles rätt. Men den sitter väldigt lös därav "hängandet" på nedre nosdelen. Jag hade precis bytt träns och han passade på att ta en nypa gräns och då har jag inte mage att strypa om nosen på honom :p

Jag ska fota någon dag när han har det på sig, det är så himla läckert när luggen åker isär och man ser allt glitter ;)

Fatima

KL
Har suttit och kollat igenom VM-filmen och la märke till ett jättefint träns. Rúna Einarsdottir red en vit häst i femgången och T2, Freyr tror jag den hette. han hade typ ett vanligt svart träns men över nosen hade han blå och vita pärlor. På den hästen var det otroligt fint! Dock vet jag inte om Snudda skulle passa i det..

*kl*

Har någon här en curb (en sån som sitter i bettringarna och sen går under käken/underläppen för att hålla bettet på plats) och var har ni i så fall köpt det?

Jag har letat lite men inte lyckats hitta :mad:

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
900
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Svar
10
· Visningar
407
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka