• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saga_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 263
  • Visningar Visningar 29 652
Sv: Träns...

*kl*

Har någon här en curb (en sån som sitter i bettringarna och sen går under käken/underläppen för att hålla bettet på plats) och var har ni i så fall köpt det?

Jag har letat lite men inte lyckats hitta :mad:

Kan nog hjälpa dig med det men jag skickar ett pm!
:)

KL
Har suttit och kollat igenom VM-filmen och la märke till ett jättefint träns. Rúna Einarsdottir red en vit häst i femgången och T2, Freyr tror jag den hette. han hade typ ett vanligt svart träns men över nosen hade han blå och vita pärlor. På den hästen var det otroligt fint! Dock vet jag inte om Snudda skulle passa i det..

Ja det tränset är fint.
Vars kan man köpa det? :)

Tänkte bara flika in för den som var intresserad att H**ks i Kungens kurva i Stockholm har några kvar av Stübbentränset i Havannafärgen.

Nej det är ett sånt, fast hon har lila pärlor ;)! Kollade på ett sådant innan jag bestämde mig för det med vita.

Är det verkligen ett sånt? Bilden få tränset finns i islandshästan 2008 nr 1 på sida 17.

Jag söker ett träns åt en svart häst med jätte mycket pannlugg.
Och jag skulle gärna ha nå "bling bling på nosgrimman" :love:
Någon som kan komma med förslag?

Hade ett träns från Hööks förut. Men nosgrimman låg över bettringen (vilket nosgrimorna gör på hööks-tränsen)
Och dessutom klämde det bakom öronen på hästarna. Min hästs träns är från hestbolaget. Det är brunt, i handsytt svenskt läder och otroligt mjukt och fint! Otrolig hållbarhet, och dessutom väldigt bra passform. Det tränset föreslår jag verkligen!

Själv älskar jag Tenntrådsbroderier på nosgrimman.
Ska själv inhandla en brun remont med det när jag får råd :D

För tillfället har jag bara ett svart huvudlag med pannband som har tenntråd inbroderat.

Det från H**ks som sitter på den silversvarta ? :)
Sånt ska Erro få så fort hans matte blir rik ..

safir1-200x300.jpg

Min Safir i mitt favvoträns! :d

*kl*
Jag söker med ljus och lykta efter ett träns med smala remmar. Har sett det på ngn häst ngn gång ch tycker det är sååå snyggt...
HJälp!

jag har ett:love:
19544152.jpg

det kostade sammanlagt med tyglar och allt runt 500-600kr på SM så det tycker jag man kan stå ut med.
det är smala remmar som endå är lite lätt platta men endå inte hihi, svårt att förklara.

Jag fick hem ett nytt träns igår. Jag gillar det jättemycket. Är inte ett stort fan av käkremmar annars men när det är rundsytt som mitt nya är då gillar jag det.
Nu ser ju inte Brjánn ut att vara överlycklig över tränset och att pälsätarna har hittat till typ den enda delen med hår på hans kropp gör ju inte bilden bättre :rofl: Men man ser hur tränset ser ut iaf :D

18919864.jpg

antingen ska de ser ut så eller så har du satt huvudlaget ut och in + tyglarna åt fel håll?

KL
Har suttit och kollat igenom VM-filmen och la märke till ett jättefint träns. Rúna Einarsdottir red en vit häst i femgången och T2, Freyr tror jag den hette. han hade typ ett vanligt svart träns men över nosen hade han blå och vita pärlor. På den hästen var det otroligt fint! Dock vet jag inte om Snudda skulle passa i det..
Är det du här du menar?
http://www.fotoagentur-dk.de/en/pics.php?pic=24852

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
901
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Svar
10
· Visningar
408
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka