• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saga_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 263
  • Visningar Visningar 29 652
Sv: Träns...

Sammet - jag tycker du ska hissa upp nosgrimman lite. När man har dubbla remmar och den översta så pass lågt är det enligt min erfarenhet större risk för munskador.

Det beror helt enkelt på att det var första gången jag provade tränset på honom. Det började skymma och jag passade på att knäppa kortet innan det blev mörkt. Remmarna är ändrade och justerade en del sedan dess, det kan jag lova dig.

Åh tack. Jag älskar verkligen det där tränset :love:

Tror ni min tjej skulle passa i det?
11136604.jpg

pärlor_216.JPG

Länkar till hemsidan

Ja, det där tränset skrlle sitta riktigt snyggt på en fux :love: så jag tycker du ska satsa på det..

är det bara jag som tycker att dom är tränsen är jättefula ? :o

någon som förresten vet vart man kan få tag på v-formade pannband med silverstrass på ?

Finns det någon billigare variant av det :angel:
åh, såg nu ett träns på den första hemsidan som du la ut, aachen, med ljusblå strasstenar i pannband och ljusblå fodring på nosgrimman :love:

Det är grymt snyggt! Särskilt i rätt ljus så blingblinget kommer till sin rätt:d. Men smaken är ju som baken (som sagt:angel:).

Michis! Det finns mängder med billiga kopior, bara att leta!

Det kan vara snyggt på ett sto, men ich på en vallack ;)

Lite fördomsfullt kanske:angel:
Helt ärligt, vad spelar det för roll?! Tror knappast att hästen kommer att ta illa vid sig! Dessutom är det ju ganska kul att synas och utmana "det normala" :)

Jag tror inte heller att hästen bryr sig så mycket, det är bara jag som inte tycker det är snyggt ;)

är det bara jag som tycker att dom är tränsen är jättefula ? :o

någon som förresten vet vart man kan få tag på v-formade pannband med silverstrass på ?

Jaa det är bara du! :rofl: Jag tkr dom är skitfina! :D

Såg sammandraget från världskupphoppningen tidigare i kväll. Nästan varenda häst hade någon form av blingbling pannband. Verkar vara hett just nu. Jag gillar det i alla fall!

Däremot går blingbling bokstävar bort och så tycker jag inte om träns med pärlor eller vad det nu är som Topreiter tillverkar.
Bokstäverna känns för mkt ponny och Topreiter träns är sällan stilrena utan oftast för mycket.

En anledning till att jag absolut inte tycker om de tränset som bla Josephine har är att det blir så skarpt. Om man nu varnar för att man inte ska ha rundsytt läder över nosryggen för att det blir för skarpt och skapar punkttryck så vad ska det då inte bli med dessa pärlor som dessutom är hårda? :crazy: Usch nej, jag skonar hellre min häst ifrån det och har platt över nosen.

En anledning till att jag absolut inte tycker om de tränset som bla Josephine har är att det blir så skarpt. Om man nu varnar för att man inte ska ha rundsytt läder över nosryggen för att det blir för skarpt och skapar punkttryck så vad ska det då inte bli med dessa pärlor som dessutom är hårda? :crazy: Usch nej, jag skonar hellre min häst ifrån det och har platt över nosen.

Om du nu menar det här (som jag också visade förut) så kan jag svara lite för det.
Jag är verkligen jättesugen på det tränset och tkr det är sktifint! Men jag förstår hur du menar! MEN, jag använder aldrig nosgrimman till ngt egentligen, bara som prydnad, så jag skulle aldrig spänna den så att det blev punkttryck.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
903
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Svar
10
· Visningar
412
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka