Tränset CH Hannover, hur har det sett ut tidigare?

pinky

Trådstartare
Jag har precis fått ett begagnat träns med posten, som väl inte riktigt motsvarade mina förväntningar. Tror jag?:D

Det såldes som "CH Hannover, den äldre modellen med engelsk nosgrimma". Ingen bild, tyvärr, men jag slog till ändå...:o

Det CH Hannover som Hööks säljer idag har ju remontgrimma och fodring i samma färg som lädret, samt vita sömmar.

Detta träns har aachengrimma (därav den lilla känslan att vara lurad...) och vita passpoaler på nosgrimma och pannband, inte "äkta" fodring. Det har dock vita sömmar. Ingen märkning (knapp) på pannbandet, men det hade ju inte de billiga tränsen på Hööks förr, även om det kanske var samma tillverkning som nu?

Frågan lyder alltså:
Har Claridge House tillverkat ett sådant träns som jag just köpt, med namnet Hannover? Har det sålts i Sverige eller i något annat land?

Eller är jag lurad?

(Det är iofs ett ganska snyggt träns ändå, så jag kanske behåller det i vilket fall...;))

Sv: Tränset CH Hannover, hur har det sett ut tidigare?

det är väl bara det senare året som hööks börjat kalla sina träns vid namn. Innan har dom ju bara hetat aachenträns osv.

Så ja jag skulle säga att du blivit blåst. Vad jag känner till så har inte hööks sålt ett svart träns med endast vita kanter på nosgrimman de senaste 8 åren. men vem vet det kanske var någon special collection i fåtal upplagor:angel:

Men om det står att det är engelsk nosgrimma i annonsen så är du ju inte lurad?

Vad jag fick ut av ts text så stod det engelsk nosgrimma i annonsen och hon fick en med aachen. Det är inte samma sak!:angel:

Aachen utan aachenremmen är fortfarande ingen engelsk just för att den har den fula pluppen kvar

Jamen jag fattade som att hon köper ett CH Hannover för att hon ville ha Hannoveransk/remont grimma? Och får sedan ett med achen och känner sig lite lurad när det stod engelsk i annonsen?

Ähh jag vet inte ;)

Nu har jag provat:

*Tränset är absolut inte i stl full, snarare cob...
*Tyglarna är t.o.m. misstänkt stl ponny...
*Aachenremmen är avklippt och kan omöjligt passa på något annat än en liten ponny, eller möjligen en mycket smalnosad arab...

Lurad? Nä, skojar du...:rofl::rofl::rofl:

Jo, för detta är en aachengrimma, alltså med en hållare för extra rem.
En engelsk nosgrimma har inte en sådan.:)

hoppas du lärt dig något av detta, köp aldrig något utan bild! :idea:

Tråkigt med oärliga säljare det förstör ju bara för de som är seriösa!

Jo, det var det, som tur var. Det var därför jag ändå övervägde att behålla det.:)

Jo, jag har alltid haft det som princip, men denna gång chansade jag. Och misslyckades...:o

Å andra sidan köper jag ganska mycket begagnade saker, och det har aldrig hänt förr, så det känns inte så betungande ändå. Mest lite komiskt.;)

Det är inte det tränset, det måste vara äldre än så. Men välskött isf.

(Tränset på bilden har jag redan köp btw, begagnat...:angel:)

jag har också gjort misstaget att köpa ett begagnat träns utan bild.

Pullarträns i stl full i mycket bra skick stod det i annonsen. Det som kom var ett skruttigt träns där alla remmar var avkortade. tom nackstycket var klippt för att passa mindre häst. satt bra på min shettis. Men visst det gick ju att spänna ut till en normal full fast det var helt demolerat. nått sånt skit gick ju inte ens att sälja vidare och säljaren hörde aldrig av sig igen..:devil:

Tråkigt med oärliga säljare det förstör ju bara för de som är seriösa!

Håller med!! :mad: Jag säljer själv mkt grejor och är alltid ärlig och seriös. Dock har jag råkat ut för MÅNGA oärliga säljare när jag varit köparen.

Jag har ex. väntat i snart två år på en hoppgjord som jag skulle få med en sadel jag köpte - den lär jag aldrig se röken av :cool:. Jag har blivit lurad på skicket på ett stalltäcke som skulle vara felfritt - när det kom var det för det första fel modell och hade flertalet hål. Ett annat täcke skulle också vara felfritt och när det kom var några spännen trasiga + slitmärken som snart blir hål. Bett som såldes som 12,5 och visade sig vara 14,5 :eek: m.m.m.m.m.m (listan är lång)

JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ OÄRLIGA SÄLJARE!!!!!!!! :cry:

Det senaste var ett bett via Tradera. Såldes som: 12,5 i bra skick. Levereras tvättat. Vad får jag? Ett bett som är längre än 13 cm, MASSVIS av bitmärken (alltså inte bara några, utan massvis) och som verkligen INTE är tvättat för fem öre. Jag påpekar detta för säljaren som svarar:

Bettet är det inget fel på, ok för lite bitmärken men
det står inte att det inte är använt. Det är tvättat,
jag har aldrig sagt att det var putsat.
jag fick det till 12,5 när jag mättet det innan jag la
ut det. Beror kanske lite på hur man mäter...

Eh? "lite" bitmärken? "jag har aldrig sagt att det var putsat"? (så vadå tvättat innebär inte rengjort alltså?) "beror kanske lite på hur man mäter" (Vadå hur man mäter?! Det finns bara ett sätt att mäta på!! MELLAN RINGARNA!!!)

Blir verkligen så trött. :( Ursäkta min trådkapning. :o

Säljaren är avstängd, helt utan min inblandning... :angel:

Och hotmailadressen finns inte heller längre...:rofl:

Men jag fick åtminstone ett svar på mitt första mail.
Där skylldes på okunnighet och att de själva blivit lurade när de köpte tränset.

Jag får göra mig av med tränset på egen hand.:D

Vilken otur du hade!
Sist jag handlade träns på Tradera för en 50-lapp blev jag jätteglatt överraskad, fick hem ett jättefint SUPERmjukt gammalt remontträns, nosgrimman lite "platt" (fodret typ) men hur charmigt som helst är det i alla fall.
Brunt :love:

Helt, rent, kanonskick så ibland har man tur.

Det tränset hade du säkert haft konkurrens om, bara jag haft pengar just då...:angel:

Har också minst ett sådant gammalt remonträns :angel:

6778558.jpg

Dom sitter som gjutna och är i princip outslitliga :love:

Liknande trådar

Utrustning Jag planerar att köpa ett nytt träns från Hööks nästa helg när den nya butiken i Kristianstad öppnar. De jag är mest nyfiken på är...
Svar
17
· Visningar
5 512
Senast: Riley
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil... 2
Svar
23
· Visningar
3 106
Senast: Wembley
·
J
Utrustning har bestämt mig för att köpa ett dyrare träns än vad jag brukar. Ska även köpa fleecetäcke och luva och ett shabrak i brunt. CH... 2
Svar
22
· Visningar
2 107
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka