Tränshjälp!

Fille

Trådstartare
Någon som vet vart man kan köpa träns med lite bredare nosgrimma med vitt foder, utan "snokremmen". Vill inte ha flärpen som man fäster snokremmen i heller! Har letat men utan resultat...

Om du hittar ett med snokrem som du för övrigt gillar, går det bra att skära bort den med ett vasst rakblad. Jag brukar använda rakblad till att göra rent spishäll, för att skära i skinn. Ger fin snittyta.

Någon som vet vart man kan köpa träns med lite bredare nosgrimma med vitt foder, utan "snokremmen". Vill inte ha flärpen som man fäster snokremmen i heller! Har letat men utan resultat...
Titta efter kandar, finns hur många som helst som passar in på din beskrivning :) Bara att plocka bort den extra nackremmen, den är helt lös på nästan alla modeller.

Då är vi två som letar. :) Det borde ju finnas lösa nosgrimmor att köpa men icke.... Har kollat både i Sverige och utomland på nätet.
Funderar på att ge upp och köpa ett kandar istället.

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: skiesabove
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 230
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka