transport problem

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare iino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 994
I

iino

Har ett problem som jag går å gnager på. Varje gång min häst åker trailer skaver han upp svansen och bakdelen. Har försökt med svansskydd,lindor,mjukt överdrag på bakre bommen men inget tycks hjälpa. Använder en lång bom i trailern eftersom han står bredbent. Nån som stött på liknande problem? Vi funderar på att köpa ny trailer, nån som har några tips?

Sv: transport problem

Är det mot bakluckan din häst skaver svansen eller är det mot bommen? Om det bara är mot bakluckan kanske det lönar sig att köpa en transport där man kan sätta den bakre bommen lite längre fram? så hästen inte kan nå bakluckan med rumpan/svansen.

det är både bommen och bakluckan eftersom han får skavsår på baken oxå. Men ska ta de i beaktande då vi funderar på ny trailer!

Är hästen stor?
Om du köper nytt släp så jmf spiltlängden.

Fast det låter som om den är liten.
Sänk o flytta fram bommen.

Han e ca 165 i mankhöjd,fullblodsaktig.
Har just nu en startrailer...undrar om de skulle hjälpa att köpa en transport där hästen baklänges...

omöjligt är det inte. hästar får ju som bekant bättre balans när dom står "baklänges". sen har du ju ingen vägg direkt bakom.

mm,va på tävlingar senast igår. Hade lånat en annan trailer denna gång som va lite större men inte hjälpte de mycket. När vi kom fram hade han lyckats få av sig svansskyddet igen så gissa hur svansen såg ut...

min skavade bara svansen men la jag svansen över bommen så gick det bra,knepig häst ;)

Liknande trådar

Utrustning Min häst lägger gärna svansen över bakdörren i transporten. Jag har såklart svansskydd på men det är ju bara resår undertill och hon kan...
Svar
8
· Visningar
714
Senast: Corax
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 117
Senast: Robina
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir... 2 3
Svar
44
· Visningar
9 643
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet... 2
Svar
35
· Visningar
6 299
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka