Transport till Norrland?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Barret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 456
B

Barret

Tja, vet inte om det här är rätt ställe att ställa den här frågan på men, men... friskt vågat, hälften vunnet.
Det råkar vara så att jag leker med tanken att ta med mig min lille pålle upp till nordligaste Norrland över sommarsemestern.

Mitt problem nu är bara transporten dit. Jag vill inte köra honom dit upp i en trång liten 1 ½-hästars transport utan skulle vilja hyra en plats på någon stor hästlastbil. Men hur ska det gå till? Jag har ingen som helst aning vilka man ska kontakta, vad det kan kosta osv.

Någon som kan PM:a förslag till mig på firmor som kör hästar från Stockholmstrakten upp till Boden och gärna några mil till? Eller måste man kontakta Solvalla-folket? :confused:

Skulle så gärna se att det fanns en möjlighet eftersom det vore höjden av lycksalighet att få utnyttja den underbara naturen norröver i sommar. :love:

Sv: Transport till Norrland?

Vilken firma kan jag inte råda dig, men OM du kan ta hästen till/från en travbana brukar du kunna få ner priset. Dvs istället för att försöka få transportör dörr - till - dörr så om du t ex kan åka med honom till Solvalla, och hämta honom på närmsta travbana 'däruppe' så blir det ofta billigare. Och i många fall betydligt kortare restid för lillen.

Tackar. :bump:

Ska genast börja höra mig för. Jag var inne på de banorna tidigare men blev lite bekymrad eftersom jag inte har någon aning om hur jag ska få honom från Boden till Gällivare. Men det brukar ju oftast lösa sig. Är ju några stycken från Gällivare som tar sina travisar till Boden... Kanske kan få lift på hemvägen. :angel:

Kolla i Ridsport! Finns massor av annonser där. Jag köpte häst från Umeå och anlitade en firma som heter Greens. Funkade jättebra! Fin bil och trevliga kunniga chaufförer.

Det ska jag komma ihåg. Det var någon annan som nämnde dem också. Greens verkar ha riktigt bra rykte! Tack för tipset och rekommendationen! :bow:

kontakta wikströms hästttransport kör vaje vecka frå skåne-boden och hanbrukr kunna fixa ännu längre upp. han stannar i ji sthlm bla.

Min häst brukar åka med Mickes hästtransporter som kör ner till stockholm en gång i veckan. jag brukar få bra pris med honom.. boden-umeå kostade 700:-, Grens ville ha 1000:- + moms.. fast iofs fick vi åka billigare med Mickes eftersom jag har ridhäst.. tydligen kostar det mer om man råkar ha travhäst.. :D Jag har varit jättenöjd med Micke. han har en fin bil, och jättebra hand med hästarna.
När jag köpte min häst åkte han 1,5 mil extra för att hämta hästen hemma hos gamla ägaren, utan extra kostnad.

I sommar blir det hemresa för Ville igen, och han får nog åka med Micke igen, känns inte lockande att sitta 50 mil i bil med finka bakom..

Välkommen till Norrland!

Moheed, Dr. Pepper och Carran82: Har ni lust att PM:a numren till de firmor ni tipsat om? Vore supersjysst eftersom jag inte tycks hitta dem någonstans (kanske bara är jag som inte räknat ut hur en telefonkatalog fungerar :eek: ).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka