Transportbur

Nevermind

Trådstartare
Hej!
Jag ska förhoppningsvis bli med valp snart och funderar lite på transportbur. Jag har koll på minimimått, men tänker att jag nog vill ha en lite större bur än så. Hur vet man vad som blir lagom för hunden senare när den vuxit? Eller är det bättre att köpa en mindre bur först och sen byta till en större? Hur stor kan buren vara utan att den blir för stor för att skydda vid en krock? Min tanke är att buren även ska kunna användas som en "trygg plats" för valpen tex när vi är bortresta.
 
Vad som blir lagom så får du ju utgå från valpens förväntade vuxenstorlek. Det är dock en fördel att ha en mindre bur först om möjligheten finns, så att valpen inte tumlar runt i buren alltför mycket vid eventuell krock. Mina burar håller jag tillräckligt små så att hundarna inte slås runt, men de kan vända och vrida på sig helt okej och ligga bekvämt.
 
Hej!
Jag ska förhoppningsvis bli med valp snart och funderar lite på transportbur. Jag har koll på minimimått, men tänker att jag nog vill ha en lite större bur än så. Hur vet man vad som blir lagom för hunden senare när den vuxit? Eller är det bättre att köpa en mindre bur först och sen byta till en större? Hur stor kan buren vara utan att den blir för stor för att skydda vid en krock? Min tanke är att buren även ska kunna användas som en "trygg plats" för valpen tex när vi är bortresta.
Valpar växer fort! Vår 7- månaders cocker är i princip fullstor nu. Minimimåtten för vuxen hund är inte så små, i en bur med minimimått får hunden plats att stå, sitta och ligga bekvämt, men självklart kan man ta till lite extra oxå. Mim och Artfex är marknadsledande.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 202
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 189
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 567
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 081
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp