transportera från öland??

T

Tilly

Någon som vet i fall det går att transportera en häst från öland uppemot stockholm? PM:a mig gärna om ni vet någon firma som gör det!

Börjar bli lite akut. Ägaren har tagits in på sjukhus och hästen bara står. :(
 
Bor själv på Öland och när vi ska åka riktigt långt med ridklubben använder vi en lastbil tillhörande en fraktare som brukar frakta nötdjur till Kalmar. Som mest har vi åkt 10 hästar i den där. Mitt ena sto, som är ganska nervöst och rädd för att åka vanlig transport promenerar upp i den där uten problem och blir inte ens svettig av att åka i den.Kanonbra!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
597
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 869
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp