Transportera shettis??

caradan

Trådstartare
Hur gör ni när ni kör shettis i transporten?
Bommen på min är hög även på lägsta läget och jag vill inte knyta där i för om jag gör det och vi krockar så bryter han nacken...
Kan han stå lös?

Eller hur gör ni andra??

ställ halm/höbalar i hela fronten fram till bommen så den inte kan komma under, och sedan kan du ha din shettis där. Annars får du köra den utan inredning.

Vi kör våran shettis baklängels!
Det går jätte bra att binda henne i bakbommen den är lagom hög, vi lastar på vänster sida sedan rundar vi där framme och viss är hon på "rätt" håll.
På detta sätt har hon stått still eftersom hon har gått omkull en gång när hon stog rätt vänd. :idea:

Du kan sätta fast en skriva längst fram vid bommen så han inte kommer frammåt. Sedan binder du honom med lagom längd på transportgrimskaftet.

Jo jag vet att många har dem bakåfram men tyvärr så har jag bara kedjor där bak på min och att binda i den är inte så lyckat...

Om jag kör en shettis själv så tar jag bort mellanväggen och så får den stå lös. Om jag kör två stycken så sätter jag för en skiva, lastpall, spånbalar eller något sånt under bommen så att dom inte kommer under den. :)

Vi har en skiva fram som är lagom hög för en shettis. Transporterar vi bara en står den oftast lös. Är det två så har vi mellanvägg plus att vi byggt dörrar bak av skivor istället för bom/kedjor. Det var enkelt att bygga själv. :D Har en bred sida och en smal så man kan ha sto plus föl på breda exvis. :)

varför inte köra den i en pik up som jag vet att andra har gjort :D

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 054
Senast: Amha
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 909
Senast: Juli0a
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 639
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur