Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur gör ni när ni kör shettis i transporten?
Bommen på min är hög även på lägsta läget och jag vill inte knyta där i för om jag gör det och vi krockar så bryter han nacken...
Kan han stå lös?
ställ halm/höbalar i hela fronten fram till bommen så den inte kan komma under, och sedan kan du ha din shettis där. Annars får du köra den utan inredning.
Vi kör våran shettis baklängels!
Det går jätte bra att binda henne i bakbommen den är lagom hög, vi lastar på vänster sida sedan rundar vi där framme och viss är hon på "rätt" håll.
På detta sätt har hon stått still eftersom hon har gått omkull en gång när hon stog rätt vänd.
Om jag kör en shettis själv så tar jag bort mellanväggen och så får den stå lös. Om jag kör två stycken så sätter jag för en skiva, lastpall, spånbalar eller något sånt under bommen så att dom inte kommer under den.
Vi har en skiva fram som är lagom hög för en shettis. Transporterar vi bara en står den oftast lös. Är det två så har vi mellanvägg plus att vi byggt dörrar bak av skivor istället för bom/kedjor. Det var enkelt att bygga själv. Har en bred sida och en smal så man kan ha sto plus föl på breda exvis.
Hästhantering
Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Trädgård & Växter Fått tanken på plats
Imorgon ska vi sätta upp en överföring från tunnan på hörnet till tanken. Har inte grejer hemma att göra det idag...
Lantbruksdjur Jag brukar ha en stor plastlåda som jag fyller på med 1 del korn, 1 del havre, 1/2 del vete, 1/4 majs och en 1/4 del ärtor. Skjusterar...