Transportgolv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Re: Transportgolv

Japp de heter flaklås, var lite osäker på biltema men att jula har det vet jag för jag var och köpte sånna förra veckan där. :)
Kan man kanske få se lite bilder på sitt släp? skulle vara intressant att se hur det ser ut för ajg har inte kommit riktigt lika långt som du :P

Idag har jag varit på Jula och där fanns det! Men naturligtvis köpte pucko-jag fel sort. Jag fick för mig att mitt släp såg annorlunda ut... men deras lastbilsvariant är precis rätt så jag ska åka förbi och byta nån dag.
Visst kan jag ge mig ut med kameran nån dag! Det är en del kvar att göra, men golv, väggar och lampor är i alla fall på plats nu.

:) inte lätt!

Kul att få se jag håller fortfarande på att slipa ramen, men den blir nog klar i helgen så då ska det svetsas lite i nästa vecka innan det ska målas och grejas.
Hur målade du ramen/balkarna? Jag ska använda mönja (eller hur det stavas nu då) och sedan hammarlack över det.

Använde du vanlig byggplywood till väggarna eller sån (hmm tappade namnet) sån som är vatten tålig iallafall eller använde du något annat?

Jag målade inte ram och balkar. De är galvade och i fint skick.

Till väggarna använde jag formplyfa. Sån där rödbrun blank plyfa, så den behöver jag inte måla heller. I sågytorna kletade vi på tjära (utspädd med aliphatnafta). Vi ville inte måla igen så att det blir helt tätt, då stänger man nog bara in fukt istället (som säkert kryper in nånstans)

Plyfan var dyr... men det finns nog biligare ställen än Beijer att handla på. Jag betalade drygt 2000 för väggarna, men då bjöd de på tillsågning av sidoväggarna. Och så räckte det till att byta framväggarna och överluckan där bak också. Men vilket litet helvete vi hade att få fast fönstret på den nya framväggen!! Hovkrats, skruvmejsel och massor med matolja och svordomar krävdes.

Till framlämmen använde jag det gamla golvet, det var fräscht förutom längst bak. Visserligen var det lite tjockare än den gamla lämmen, men det gick att få dit ändå. Det var helt sjukt vad dyrt det skulle blivit att köpa ny skiva till framlämmen! Den fanns bara i "fel" storlekar så det hade kostat 1.600 har jag för mig (och blivit massor med trä över efter tillsågning)

Ja du har ju så pass nytt släp så det är ju klart att det är galvat, tänkte inte på det.

Ibland har man sånt jäkla flyt:
Jag skulle åka och köpa plywood till väggarna nu på eftermiddagen men sen så rev de en grej på jobbet så det blev en MASSA plywood skivor i rätt tjocklek som skulle slängas så nu ska jag bara såga till dem och spackla igen lite skruvhål innan de ska målas. Kalas bra, så nu blev min renovering ännu billigare :)
Jag ska inte sätta något fönster framtill på väggen utan bara en ventil, sen blir det ju fönster i taket istället.
Jag ska använda de gamla väggarna till bakluckan så den kostar mig inte så många kronor, tar man "mitten" på de dåliga väggarna eller golvet så är de oftast jättefina.

Sv: Transportgolv

Ska ju inte köra alun direkt på balkarna utan ska vara på den säkra sidan och köra lite skiva och gummi under....har en ganska tung herre och tillåter mig inte att lita fullt ut på alun :crazy:

sedan har ju pappa kungen börjat vekna lite....så då ska det bli redigt gjort :rofl:

Sv: Transportgolv

hittade den här gamla tråden. väljer att putta upp den för det var så mkt kunskap här! Hoppas en del är aktiva på buke fortfarande..

Här är min transport, hur skulle ni gjort med golvet?

http://medlem.spray.se/lindman_therese/brenderup.htm

Det är balkar längstmed långsidorna och någon tvärgående längre bak. Svårt att se ordentligt.. Brukar det vara så lite balkar på äldre släp? Räcker balkarna eller måste man sätta dit fler? (sånt ska väl kollas på besiktningen för den är nybes. iaf).
Den tvärgående som man ser är ditsatt nyss om jag fattade rätt.
Skarv i golvet ungefär där framhovarna hamnar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste byta golv i min transport och funderar på aluminiumgolv även om det är dyrare. Lägger man in bara aluminiumplåt eller har man...
Svar
4
· Visningar
2 188
Senast: jennyjenny
·
Utrustning Nu är jag igång igen :D Funderar på att höja taket i transporten så min tant får lite mer utrymme, någon som gjort det? Hur gjorde ni...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka