Transportkrubba Ifor Williams?

Funderar på om man skulle kunna ta bort mittpinnen och sätta upp en sån här saltstenshållare på den lilla väggen innan skötardörren …
 

Bifogade filer

  • A5238419-51A3-4DFF-97E2-E781C521F3F8.png
    A5238419-51A3-4DFF-97E2-E781C521F3F8.png
    71,9 KB · Visningar: 65
Så här löste jag det 😊: liten smal krubba nu fastskruvad. Har inte provat att åka så än men det bör inte vara något som är i vägen 😊.
 

Bifogade filer

  • DC10A4CC-AD8C-4C7F-BD6B-E8FA7E091629.jpeg
    DC10A4CC-AD8C-4C7F-BD6B-E8FA7E091629.jpeg
    164,3 KB · Visningar: 52
Så här löste jag det 😊: liten smal krubba nu fastskruvad. Har inte provat att åka så än men det bör inte vara något som är i vägen 😊.
Är du förresten nöjd med ditt sadelskåp?
Jag är sugen på att köpa ett dörrhängt men undrar lite kring hur bra sadeln får plats och hur smidigt eller osmidigt det känns att man måste ha skötardörren öppen när man ska lasta ur framåt? Och tror du det går att ha ett hösegel ovanpå eller hur högt blir det med sadelskåpet?
 
Är du förresten nöjd med ditt sadelskåp?
Jag är sugen på att köpa ett dörrhängt men undrar lite kring hur bra sadeln får plats och hur smidigt eller osmidigt det känns att man måste ha skötardörren öppen när man ska lasta ur framåt? Och tror du det går att ha ett hösegel ovanpå eller hur högt blir det med sadelskåpet?
Tror hösegel ovanpå kan bli tight. Jag använder nät till höger vilket funkar bra. Använder inte fronturlastningen till vardags.

Skåpet är ok. Mycket bättre än att inte ha någon sadelkammare alls. En sadel, träns, hjälm ett par täcken etc får plats väl.
 
Tror hösegel ovanpå kan bli tight. Jag använder nät till höger vilket funkar bra. Använder inte fronturlastningen till vardags.

Skåpet är ok. Mycket bättre än att inte ha någon sadelkammare alls. En sadel, träns, hjälm ett par täcken etc får plats väl.
Jag brukar hänga en sån höpåse i fronten men det blir så jäkla mycket spill. Segel hade varit nice, men kanske får avvakta och se om det blir ett skåp eller inte först..

Tack!👍
 
  • Gilla
Reactions: ako
Har nu kört häst m krubban och fodrat i den. Funkar utmärkt 😊. Bild hur det ser ut med krubba o sadelskåp med stängd dörr.
 

Bifogade filer

  • image.jpg
    image.jpg
    349 KB · Visningar: 36

Liknande trådar

Utrustning Jag har ju tidigare skrivit om min lilla Welsh som vid tre av fyra gånger hon åkt hoppat bom i transporten. Tack och lov har vi alltid...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 061
Senast: Thera
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 484
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 025
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tre och en halv vecka har förflutit sen jag bröt armen. Sen jag skrev mitt förra inlägg här så lugnade nervsmärtan ner sig lite, och...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp