E
Electric88
Sv: Transportlastning
Jag lastar min treåring själv !
Jag lastar min treåring själv !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför svarar du mig om det???.
Jag svarade på Bill (om du tittar ordentligt)när han tyckte alla utom westernfolket var trångsynta
hela förhållningssattet till hästen i hantering och ridning. Om du kikar på westernridna hästar så klarar de av det allra mesta medan en "engelskhäst" får spader o spunk för de allar minsta störningar. Skulle vilja se ett svenskt halvblod på cuttingarenan! Dessutom behövs det inom engelskridningen en dj...la massa tillbehör, inspänningstyglar o annat skit . Kikar du på dressyrgrenen inom western så klarar hästen av allt detta utan att vare sej spännas in eller dras i mun, utan allt sker på lång tygel.Vad är den enorma skillnaden? Jag har många westernryttare som lämnat sina hästar på inridning till mig och varit jättenöjda, själv tar jag gärna hjälp av exempelvis Per Larsson och Tommy Arvidsson om jag behöver bollplank. Vi har samma syn på ridning alla tre fast vi håller på med vitt skilda tävlingsgrenar.
Å jag tycker verkligen att engelskfolket till allra största del är väldigt trångsynta i sitt förhållande till hästen!Oj förlåt!Blev bara lite upprörd.
Tänk om dom engelska ryttarna skulle försöka att hobbla sina hästar skulle det inte finnas varken ett hel eller halvblod i livet.för varenda en skulle ha brutit nacken.hela förhållningssattet till hästen i hantering och ridning. Om du kikar på westernridna hästar så klarar de av det allra mesta medan en "engelskhäst" får spader o spunk för de allar minsta störningar. Skulle vilja se ett svenskt halvblod på cuttingarenan! Dessutom behövs det inom engelskridningen en dj...la massa tillbehör, inspänningstyglar o annat skit . Kikar du på dressyrgrenen inom western så klarar hästen av allt detta utan att vare sej spännas in eller dras i mun, utan allt sker på lång tygel.
Tänk om dom engelska ryttarna skulle försöka att hobbla sina hästar skulle det inte finnas varken ett hel eller halvblod i livet.för varenda en skulle ha brutit nacken.![]()
Att binda ihop två av hästens ben, oftast frambenen. Används inte sällan i Lettland och Litauen på beteshästar för att hästarna inte ska springa iväg (ostängslade områden).
I USA var det vanligare förr, att cowboys hobblade sina hästar under mat och fika pauser, men även hästar som av någon anledning inte stog still.
En hobblad häst kan röra sig i viss mån men inte springa iväg.
Det är förbjudet att hobbla hästar i Sverige!
Bild på "snälla" hobbles.
Det är bra att ha hobblat sin häst om den fastnar i något med bena ex rep eller går ner sig i en möse .då är du nog glad om hästen varit hobblad.
Det är förbjudet därför att någon dumbom har försökt att hobbla sitt halvblod
vad är en möse??