Transportskydd på föl?

Sv: Transportskydd på föl?

Men i den här tråden verkar du rätt ointaglig för fakta vad gäller risker med vissa rutiner (hönät t ex)

Och min veterinär säger att det är absolut vansinne...

Ja, ja, jag har skrivit in fakta och länkar, vad folk väljer att göra med informationen är upp till dem..

Bra att buke finns, annars hade jag aldrig fått veta detta. :bow: Kör inte transport särskilt ofta men varför riskera något när man väl gör det...

För mig hade det räckt att risken FANNS, att det hade hänt NÅGON nångång. Men visst, chansa på du.

Undrar bara vad dina kompisar har för studier som stödjer deras teorier?

Du ger inget vidare gott intryck om jag får säga det själv, vägrar ta in fakta och bara frågan om man ska ha transportskydd på en 1-åring. Hm..

För mig hade det räckt att risken FANNS, att det hade hänt NÅGON nångång. Men visst, chansa på du.

Undrar bara vad dina kompisar har för studier som stödjer deras teorier?

Du ger inget vidare gott intryck om jag får säga det själv, vägrar ta in fakta och bara frågan om man ska ha transportskydd på en 1-åring. Hm..

Mmm gud va du är tuff?! :crazy:

Oj! :eek:

Jag har aldrig hört talas om att hö skulle vara skadligt i transporten, så vitt jag vet så har ju "alla" det när de åker någonstans!
Nu skall ju inte min häst transporteras på ett tag men ja, undrar hur man skall lycks övertala stallägaren om detta...

Våra hästar har aldrig fått hösilage och vi har inte tillgång till det heller så det är tyvärr inget alternativ...
Finns det ngt annat man kan ge?
Lite halm att pilla i, är det lika farligt?
Troligtvis lika dammigt men de äter ju inte lika mkt av det..?

Har iaf aldrig hört ngn islandshäst som drabbats av ngt sånthär, kan det vara så att vissa hästar är känsligare eller är det lika farligt för alla?

Man vill ju ändå hålla hästen sysselsatt under resan..

Nu har denna tråden förvandlats till en krigstråd :devil: Men jag har i alla fall kommit fram till att lillan INTE ska ha några transportskydd på sig och ej heller ska hon ha höpåse, utan vi stannar på vägen och äter lite istället :) *Även om det bara är ca 1 ½ timme vi ska åka (tar ca 1h med bara bil) så vill jag ändå kolla till lillan lite extra när det är första ggn hon ska åka själv :smirk::love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 466
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 136
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var... 2
Svar
30
· Visningar
3 138
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II