Transportskydd

Inga skydd. Min nuvarande, egenuppfödda häst, har aldrig haft några på sig ens.

Hennes mamma försökte jag med, men hon tyckte så illa om det att hon trampade sönder både sig själv och skydden. När jag lät henne åka utan stod hon som ett ljus och skadade sig aldrig mer.
 
Undrar ifall ni reser med era hästar med eller utan skydd?
Med, dock inte transportskydd.

Står snällt under färd har alla mina gjort med ett undantag som levde rövare första 2 gångerna i transport.
Har kört 2 gånger utan skydd och 2 gånger skada, första gången var 05 på väg till klinik och hästen trampar vid sidan av rampen och får ett sår som behöver sys, andra gången var 15 är när jag tar hem en nyköpt häst och hästen har bråttom ut och sparkar sig själv, lagom glad vet som fick sy en häst som var 3 och bara klapptam.

Så länge jag kör transport med urlastning bak och inte buss eller urlastning fram så har jag mina med skydd, eller ja skydd på kota och kotbenen bak kommer jag troligtvis aldrig att köra utan oavsett fordon då skadorna varit där båda gångerna.
 
Aldrig någonsin transportskydd.
Boots om de är broddade, ibland skydd om jag ska rida i dem och det inte är för varmt eller så och vi inte ska så långt.
 
Min åker i sina terrängskydd som han är van vid och Boots. Han har kass balans och kliver på sig själv när han raglar omkring.
 
Det ironiska är att båda gångerna jag kört utan skydd har hästarna varit utan skor.
Ja, ibland så är oturen framme hur man än gör. Min häst är klaustrofobisk och trampar runt mycket i transporten =stor risk för skador men hon är ännu värre om jag sätter på skydd så mitt beslut att köra henne utan skydd är en kompromiss för att hon skall må lite bättre under färden.
 
Min åker alltid i skydd, boots på vid brodd.
Dock aldrig i transportskydd utan i bot snabbandage eller lindor/ benskydd
 
Låga transportskydd.

Hästen står still och fick åka utan när hon var oskodd.

Broddar hela säsongen, ev har jag då boots under transportskydden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: lillan222
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 381
Senast: Avalbane
·
Gnägg Men vad trist att hästnet ändrat hela layouten. :( Jag som gillade att söka på ras redan på första sidan. Jaja, kanske lika bra att man...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 402
Senast: ameo
·
Utrustning Jag har flera Uhip-kappor som är jättesköna, MEN dragkedjorna repar min sadel, speciellt när jag hoppar av hästen. Finns det någon varm...
2
Svar
22
· Visningar
1 360
Senast: Hittarinte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp