transportskydd..

malinsky

Trådstartare
Kan ni ge mig exempel på BRA transportskydd.. gärna för en billig penning också :angel: Mina gick sönder omgående (han stampar och trampar en hel del), så nu vill jag ha hjälp så jag slipper lägga ut pengar på värdelösa skydd

Sv: transportskydd..

jag brukar linda med bomull/fleece lindor och tjocka paddar under. man får vara noga med att linda ner runt ballarna så hästen inte trampar sig. lite billigare med lindor än färdiga transportskydd, de kostar ju hur mycket som helst :smirk:

Duff skrev:
jag brukar linda med bomull/fleece lindor och tjocka paddar under. man får vara noga med att linda ner runt ballarna så hästen inte trampar sig. lite billigare med lindor än färdiga transportskydd, de kostar ju hur mycket som helst :smirk:
Nu är jag värdelös på att linda.. övar dock för fullt.. tid är också pengar så jag är nog beredd att ge transportskydden en till chans ändå! ;)

Horseware!!!! :bow: Min är svårlastad och står inte still för fem öre, skyddar jättebra och går inte sönder trots broddad vildhäst....

malinsky skrev:
Nu är jag värdelös på att linda.. övar dock för fullt.. tid är också pengar så jag är nog beredd att ge transportskydden en till chans ändå! ;)
det tar inte så lång tid när man fått upp farten, däremot att rulla upp...:D

Trampar den och stampar om den istället för bautaskydd får något lättare på benen ? Tex benskydd och boots ?

Min häst var stampigare och skrapigare med tjocka skydd och lindor är vad hon är med vanliga skydd och boots. Kanske kan vara ngt att testa ?

Pansi skrev:
Trampar den och stampar om den istället för bautaskydd får något lättare på benen ? Tex benskydd och boots ?

Min häst var stampigare och skrapigare med tjocka skydd och lindor är vad hon är med vanliga skydd och boots. Kanske kan vara ngt att testa ?

Den trampar och stampar oavsett.. åkte med benskydd och boots förut.. vågar inte åka med bara det längre.

Tycker att transportskydden från EQUI-GUARD är jätte bra. Kostar 629 Kr. Cordura nylon med läderförstärkning vid hoven.

finns på h**ks.se

Har också ett par från h**ks fast mina kostade nog 300, har haft de i cirka 3 år och det är inte en skräma! Kör ponnyn ofta då jag tävlar ofta.

Jag har hört att Mark Todd, Bucas och Horseware ska ha dom bästa skydden. Finns dock kopior av dessa som också verkar bra. Börjes har ett par Mac Pro transportskydd och Hööks har också en kopia, som jag tror heter Equiguard eller liknande. De verkar helt okej de också. Sen finns Horse Savers också kom jag på. :) Och Shires tror jag också har några liknande de också... haha, kom på en massa ju när jag satt och tänkte efter lite... :p

Men kika vidare så får du se vad du hittar:
Mark Todd transportskydd - www.henrikssonsridsport.se
Hööks Equiguard - www.hooks.se
Börjes Mac Pro - www.borjes-tingsryd.se
Bucas - www.borjes-tingsryd.se (tror i af Börjes har dom!)
Horse Saver - www.kaias.se (tror dom finns där!)
Horseware - www.stromsbergsgard.se www.hastshoppen.se
Shires - www.ridsportshopen.com

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 243
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: __sofia__
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband