Transportskydd

T

Tiggertjejen

Vilken sort har ni? Märke? Höga eller låga? Hur är kvaliten? Gärna bilder på hur de sitter.
 
Sv: Transportskydd

har rambo horsewear till pållen, höga, hur bra som helst o de är verkligen riktigt höga ska försöka fota :)
 
Sv: Transportskydd

Jag glömde att svara själv.
Har ett par från event men köpte dom idag så jag vet ju ingenting om dom, men ska ha dom imorgon när hästarna åker på bete.
 
Sv: Transportskydd

jag har Mark Todd och är super nöjd med dem!!! ni vet nog hur dem ser ut...
 
Sv: Transportskydd

Har ett par från H**ks som egentligen är höga, men lite för små för min ponny:angel: Har haft de i 5 år och inte ens en rispa, och då har 3 ponnyer haft dom och en har hoppat transporten med dom.
 
Sv: Transportskydd

Jag har ett par Mark todd som jag är super nöjd med:)

1224818.jpg
 
Sv: Transportskydd

Tiggertjejen skrev:
Vilken sort har ni? Märke? Höga eller låga? Hur är kvaliten? Gärna bilder på hur de sitter.

Jag har mörkblå skydd. Vet inte märket (Källqvist´s kanske?!?), det fanns tidigare hos tex Lillhästen i Stav, men de har inte dessa skydd längre. Vet att skydden finns i mörkblått och orange. De är kanonbra till min lilla islandshäst som dock har ganska kraftiga ben.

Dessa skydd är tjocka, sitter bra på och är trots tjockleken relativt smidiga. För mig är det viktigt med bra skydd för min häst är lättlastad och lugn i transporten, men har en tendens att gå på och av från sidan av bryggan... Tyvärr matchar inte skydden hans "tävlingstäcke" och min stalljacka nåt vidare så jag letar efter skydd som är lika bra, men svarta eller helst svarta med grå detaljer på!:D
 
Sv: Transportskydd

Jag har ett par höga blå. Kommer inte ihåg märket, tyvärr... :crazy: Men de är jättebra, har varit med om mycket :D
 
Sv: Transportskydd

Ett per från horseware Rhino har jag. Jättebra!
 
Sv: Transportskydd

Vad kostar mark todd skydden?
Köpte ett par event idag i all hast då hästarna åker på bete imorgon och 2 åringen har inte växt in i strl full än, jo i allt utom transportskydd så det fick bli cob.
 
Sv: Transportskydd

Märke? mark todd å bucas
Höga eller låga? höga
Hur är kvaliten? mycket bra

PA151544.jpg
 
Sv: Transportskydd

Har buccas låga (gamla) min häst är iof barfota med de få ggr han åker så har han dessa transport skydd på sig.har ingen bild.
 
Sv: Transportskydd

Har ni täcke i transporten nu på sommaren, OM ni har bakluckan öppnen? Hörde att någon hade det, men det känns väl lite varmt?
 
Sv: Transportskydd

Höga från :eek: Jacson! Jag som avskyr billighetsmärken när det gäller sådan viktigt utsrustning... Men de verkade bra i affären o man kan ju alltid köpa nya om de är dåliga tänkte jag (de hade inte bättre där).

Och jag kan bara säga att jag äääälskar dem!!! Sitter som gjutna! Rejäla och med bra kardborre och lättskötta. Hade dem massor till förra ponnyn o nu har mamma dem till storhästen o de är helt kanon!

Använder även Horsewares till andra ponnyer men deras passform är inte alls lika bra. Dock har de ett gäng å på nacken men ändå...

:love:
 
Sv: Transportskydd

Just nu hr jag jättedåliga transportskydd. Equip tror jag men är inte säker. Låga och skulle nog inte skydda så mkt om han skulle trampa sig. har även ett par shire men när vi skulle testa dom på hästen (som aldrig tidigare haft transportskydd på sig) blev han skiträdd och rusade in i stallet och passade på att knäcka sönder en bjälke i stallet:cool: :o Fram hade vi testat innan o låtit han vänja sig vid dom ett par dagar och det hade gått bra men när vi satte på bak blev han skiträdd stackarn. Det var snart ett år sen detta hände så snart ska vi nog testa dom igen. Dom är höga så han fick nog lite panik när han kände att ngt "satt fast" i hans bakben.
 
Sv: Transportskydd

Jag testade för andra gången på 2åringen igår (första gången var innan vintern), han verkade inte bry sig mer än att han gick med höga bakben, gick en runda med honom i ridhuset. han tänkte t.o.m rulla sig när jag hade honom i grimskaft:eek: Trevlig trotsålder han ligger inne med:p

Fullblodet har väl åkt transport hela sitt liv till tävlingar men har aldrig haft transportskydd, men testade ett skydd i boxen för att se om det passade, men han verkar bara så van att ha en massa på sina ben:)
 
Sv: Transportskydd

Jag har sånadär höga rutiga Hööks sålde för ett par år sen :D
Kvaliten, ja den är väl okej. De har hållt några år nu.
 
Sv: Transportskydd

Tiggertjejen skrev:
Har ni täcke i transporten nu på sommaren, OM ni har bakluckan öppnen? Hörde att någon hade det, men det känns väl lite varmt?
Nä, definitivt inte täcke på nu oavsett om luckan är öppen eller inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Twihard
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 108
Senast: ginnies
·
Utrustning Hallå, Nån som har bettlöst träns, med repnosgrimma? Jag skulle behöva ha måtten för en stor häst, st. Full. 1. Längden på nosdelen...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Plantan
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp